World Phone definitie

Pagina: 1
Acties:

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Uit:
nieuws: Engadget: Apple maakt van volgende iPhone 'world phone'
Telefoons met zowel gsm- als cdma-ondersteuning worden 'world phones' genoemd, omdat ze door de ondersteunde technieken in theorie overal ter wereld gebruikt kunnen worden.
Dit is volgens mij niet helemaal correct. Deze telefoons zullen inderdaad ook World Phones genoemd worden, maar het is niet een noodzakelijke voorwaarde.

Voor zover ik weet wordt over het algemeen met "World Phone" een Quadband GSM bedoeld. In theorie is een Triband GSM al een world phone, alleen de techniek is tegenwoordig zo goedkoop dat bijna alle fabrikanten direct een Quadband maken.

Voorbeeld:
http://www.timeatlas.com/...ct/defining_a_world_phone

Hierdoor wordt de "nieuwigheid" van de kop een beetje ingehaald door het feit dat vorige iPhones al Quadband ondersteunden en daarmee al een "World Phone" waren. De combinatie CDMA/GSM is natuurlijk wel een nieuwigheidje...

[edit]
Een klein beetje googelen geeft me de indruk dat CDMA/GSM combinatie "hybrid" wordt genoemd. Misschien zou de titel en het artikel aan die aanpassing voordeel hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 15-01-2011 13:28 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Het 'world phone' is inderdaad nog niet zo ingeburgerd als sommige andere termen, maar de afgelopen maanden - zo niet jaren - is het gebruikt om dit aan te geven. World Phones zaten tot nog toe alleen in de line-up van cdma-provider Verizon en niet van gsm-providers. Verizons marketingnaam is trouwens 'global phones'.

Hoe het ook zij, ik heb de term vaak mondeling gehoord van buitenlandse collega's, maar ik zal me nog even beraden of dit aangepast moet worden nav jouw post. Want Google geeft je in eerste instantie gelijk, maar ik zoek nog even door naar andere bronnen :)

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mettertijd lost LTE de verwarring hopelijk op :-)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Hard hoofd in :)

Ik heb het gewijzigd in 'global phone', met verwijzing naar Verizon (zoals eerder genoemd). Ik kon naar mijn idee niet genoeg ondersteuning vinden voor de claim dat een 'world phone' cdma en gsm ondersteunt (alleen zaken als Yahoo Answers, XDA-Developers en andere fora :)). Dit is sowieso correct en betekent in feite natuurlijk vrijwel hetzelfde :)