Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb hier een laptop (klik) en deze maakt een heleboel herrie en wordt verschrikkelijk warm. (meestal bij het afspelen van een dvd in media player)

Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van notebooks? Ik kan nl niet zomaar bij de fan in de buurt komen, omdat er geen klepje voor is geschroefd.

Zou iemand me een beetje kunnen helpen hiermee? Ik durf niet zomaar te gaan blazen met de compressor (meer hebben we hier niet), en ik kan de fan niet bereiken om deze tegen te houden?

[ Voor 3% gewijzigd door Bobbie! op 18-08-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik had een DV5 van HP en die had ook fan problemen, veel geratel.
Bij mij was de fan kapot maar ik had nog garantie (2 jaar op hp).

maar goed wat je kunt doen:

-pak een naald/smal dun iets
-pak een stofzuiger
-druk de naald door de behuizing waar de fan zit.
dit doe je om de fan te blokkeren
-zet de stofzuiger er op en ga ff goed zuigen.

je moet wel de fan met een naald of iets duns blokkeren omdat anders door de zuigkracht van de stofzuiger de fan gigantisch gaat toeren en je kans hebt de lagers te verneuken.

andere optie is om hem open te schroeven en de fan ff schoon te maken.

nog een andere optie is als de garantie er niet meer is om de fan er uit te halen.
vaak staat hier een typenummer/info op.

deze info voer je in bij ebay en dan vind je wellicht een nieuwe fan voor weinig.
of google ff op dat typenummer.

oh ja, als je je laptop uit elkaar draait dan nummer de schroefjes waar ze zaten.... (ervaringstip)

edit: de fan moet dus wel door een smalle kier van de bhuizing te blokkeren zijn omdat dat die ook verse lucht moet kunnen aanvoeren ;)

edit2: op de site van hp kun je wel een doc downen ws waar de opbouw van je lappie in staat zodat je hem op een normale manier kunt demonteren.
of je doet als mij en begint gewoon te schroeven, duurt alleen wat langer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.lindy.co.uk/lindyshop/pictures/40430big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet je dus NIET DOEN, een stofzuiger genereert een belachelijke hoeveelheid statische electriciteit, je zal niet de eerste zijn die een willekeurige chip op zijn moederbord sloopt door geklungel met een stofzuiger. al zal het in zo'n vaart meestal niet lopen

Je schrijft dat je een compressor hebt, een paar seconden blazen zou genoeg moeten zijn om het merendeel van het stof te verwijderen. De fan zit volgens mij onder het schanier, boven de F4 toets
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:00:
edit2: op de site van hp kun je wel een doc downen ws waar de opbouw van je lappie in staat zodat je hem op een normale manier kunt demonteren.
offtopic:
Dit komt vast extreem zeurderig over, maar je taalgebruik is niet om aan te zien. Dit is GoT, geen msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Thanks! Het is gelukt!
Ik heb aan de achterkant de twee grote deksels eraf geschroefd, en vervolgens de fan geblokkeerd met een stukje satéprikker :p Toen beetje blazen met de compressor en klaar was kees :)