Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7 x86] BSOD in de installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb bij een computerbedrijf(heel lang geleden) een key gekocht, met een gebrande DVD van windows. Dit was namelijk zo'n licentie die je onbeperkt mag gebruiken ofzo. Een vriend van mij heeft het ook en daar werkt het super, bij mijn eigen computer werkt het super.

Maar nu installeer ik hem op een zelfbouwsysteem voor een kennis, en krijg ik in het gedeelte:

Expanding Windows files ( 34%)

Nu heb ik het voor de 4de keer gedaan en nu doet hij het ineens wel? Het probleem is dus min of meer opgelost maar hoe kan zoiets voorkomen?

Het enige verschillend wat ik gedaan had was bij de 1ste 3 keer een partitie aanmaken, dus make new drive(met een 100mb gereserveerd en dan de rest voor windows) En bij de 4de keer heb ik gewoon de drive "verwijdert" en windows het zelf uit laten zoeken.

Raar...

EDIT: Hij geeft nu fout aan dat hij iets in memory niet kan allocaten(iets met 4x000x32 o.i.d.) Dus... Eerst maar eens XP installeren kijken of dat lukt....

Edit: XP werkt ook niet, het is de fout 0x00000024. Ik kan er niks aan doen, want ik kan geen scan draaien omdat ik nog niet eens in windows zit...

[ Voor 15% gewijzigd door Sloeber op 15-01-2011 11:49 ]

Things are cheaper for a reason

Verwijderd

Je heb een key gekocht bij een bedrijf en je kreeg een kopie van Windows op CD? Heb je dan ergens een bewijs dat jij een licentie heb van Windows XP SP? versie?
Misschien heb ik het verkeerd maar hoeveel heb je betaald voor je kopie van Windows XP?

Om terug op je installatieprobleem te komen; Waar je zelf waarschijnlijk ook al achter ben is dat het aan de hardware van de pc ligt ( aangezien je deze kopie op 2 andere pc's heb geinstalleerd, klopt dit? )
Je zou een BIOS update kunnen proberen ( of bios naar factory settings plaatsen) als die er voor je systeem is, verder zoveel mogelijk interne onderdelen loskoppelen en opnieuw proberen te installeren.

Welke SP zit ingebouwd in de installatie cd? Gaat de installatie wel goed met een nieuwere installatie cd van Windows? Dus met SP3 ingebouwd.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
De windows 7 installatie heeft ook een memorycheck functie. Probeer anders eens een memtest x86. Ik had laatst ook zulke* problemen, het ram was gewoon stuk en gaf (in memtest) binnen een 30 seconde al 40 fouten.

*(OS dat spontaan vast liep, herinstallatie wilde niet lukken en vanaf dat moment hopeloos willekeurige vastlopers tijdens het installeren.)

[ Voor 25% gewijzigd door Hennie-M op 15-01-2011 13:39 ]

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:16:
Je heb een key gekocht bij een bedrijf en je kreeg een kopie van Windows op CD? Heb je dan ergens een bewijs dat jij een licentie heb van Windows XP SP? versie?
Misschien heb ik het verkeerd maar hoeveel heb je betaald voor je kopie van Windows XP?

Om terug op je installatieprobleem te komen; Waar je zelf waarschijnlijk ook al achter ben is dat het aan de hardware van de pc ligt ( aangezien je deze kopie op 2 andere pc's heb geinstalleerd, klopt dit? )
Je zou een BIOS update kunnen proberen ( of bios naar factory settings plaatsen) als die er voor je systeem is, verder zoveel mogelijk interne onderdelen loskoppelen en opnieuw proberen te installeren.

Welke SP zit ingebouwd in de installatie cd? Gaat de installatie wel goed met een nieuwere installatie cd van Windows? Dus met SP3 ingebouwd.
Nee, ik heb een key van W7 Enterprise ofzo? iig de buisness versie. XP heb ik niet helemaal gekocht zeg maar.. Die gebruik ik meestal als tussenmedium voor installaties enzo.

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Hennie-M schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:38:
De windows 7 installatie heeft ook een memorycheck functie. Probeer anders eens een memtest x86. Ik had laatst ook zulke* problemen, het ram was gewoon stuk en gaf (in memtest) binnen een 30 seconde al 40 fouten.

*(OS dat spontaan vast liep, herinstallatie wilde niet lukken en vanaf dat moment hopeloos willekeurige vastlopers tijdens het installeren.)
Oplossing blijkt trouwens de S-ATA kabels verwisseld te hebben. Altijd zo vervelend he..

Verwijderd

Altijd die verdomde S-ATA / kabels / aansluitingen ook.

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:52:
Altijd die verdomde S-ATA / kabels / aansluitingen ook.
Sarcastisch of? :P

Verwijderd

Nee, heb het vaker meegemaakt :). Helaas is bij laptops alleen zo dat je maar 1
aansluiting hebt, moet vaak dan hele mobo loshalen, kabels vervangen / controleren
en weer vasttrappen, dan doe ie weer (al 3 keer gehad met Windows 7 ultimate
dvd'tje op een paar laptops).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sloeber schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:51:
Nee, ik heb een key van W7 Enterprise ofzo? iig de buisness versie.
Ik ga er nu verder niet moeilijk over doen, maar wees je ervan bewust dat die niet aan jou verkocht had mogen worden.
Het bedrijf in kwestie heeft je eigenlijk opgelicht, want ze mogen je als prive persoon alleen een retail of OEM versie verkopen.
Ook het hergebruik van dezelfde key en DVD op meerdere installaties voor vrienden en kennissen is niet toegestaan trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.