[V&A] Idee: Standaard reacties toestaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik kijk veel in V&A. Waar ik me aan stoor is dat heel vaak (vaker dan een tijd terug) de mogelijkheid tot reageren uit staat. Je kunt een DM/Email sturen en dat is het dan. Ik vond juist de openheid van het gewone reactieformulier erg prettig.

Volgens mij komt het omdat de mogelijkheid tot reageren standaard uit staat. Je moet bewust de boel aanzetten. Mijn verzoek is om dat om te draaien. Dus standaard reageren via de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat deze mogelijkheid zo is gemaakt, is omdat mensen zich blijkbaar niet kunnen bedwingen om andermans advertentie om zeep te helpen in de veronderstelling dat ze iets zinnigs zeggen, maar ondertussen vaak op basisloze aannames roepen dat een prijs niet realistisch is en dergelijke.

We hebben geprobeerd mensen te informeren, een waarschuwing onder de reacties te plaatsen, strikt op te treden tot bans aan toe voor mensen die bleven herhalen, en helaas allemaal zonder resultaat. De drang iets te roepen is blijkbaar te groot, terwijl vaak zonder reden daarmee de advertentie compleet onbruikbaar werd gemaakt.

Dan blijft over de keuze laten aan de plaatser van de advertentie, zoals nu is gedaan. Om communicatie toch makkelijk te maken, is er de mogelijkheid tot DM bijgekomen.
Waar ik wel benieuwd naar ben: wat in de reacties vond je erg prettig?

offtopic:
schopje PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Vooral de openheid van communicatie. Opmerkingen als 'bod via de mail van 150 euro' zijn niet te controleren voor mij als user, maar ik moet dus wel aan de nieuwe prijs tegemoet komen.

Wat zou schelen tegen de schreeuwers/zeurders is gewoon een enthousiaste moderator. Fok doet dit ook en het werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
sebastius schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:01:
Wat zou schelen tegen de schreeuwers/zeurders is gewoon een enthousiaste moderator. Fok doet dit ook en het werkt uitstekend!
Of men kan de adverteerder de gelegenheid geven, zelf ongewenste reacties te verwijderen, net zoals je op Marktplaats torenhoge biedingen van "nigeriaanse kopers" kunt verwijderen.

Persoonlijk vind ik n.l. de open communicatie onder de advertenties ook heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:01:
Vooral de openheid van communicatie. Opmerkingen als 'bod via de mail van 150 euro' zijn niet te controleren voor mij als user, maar ik moet dus wel aan de nieuwe prijs tegemoet komen.
Dit is natuurlijk geen argument, als iemand dat wil roepen doet hij het toch wel. Dan wordt het gewoon een IRL vriend of maakt hij een tweede accountje aan.

Dat kan zichzelf beter reguleren dan dat je het gaat forceren met allerlei regeltjes. Als je de prijs niet aanstaat doe je het toch gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Ik denk dat de openheid van de verkoper, of die reacties wil toestaan (of niet), juist een goede graadmeter is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ach. Het is misschien vooral de gemakzucht. Even een reactie plaatsen met een bod, tis meteen een 'TVP' en alles is op één plek. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

zeef schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:24:
Ik denk dat de openheid van de verkoper, of die reacties wil toestaan (of niet), juist een goede graadmeter is... :)
Ik zie het vaak ook als indicatie mbt de prijs en de (on) mogelijkheid om te onderhandelen over het aangebodene. Natuurlijk is dit absoluut subjectief maar de ervaring leert mij tot nu toe dat mensen die reacties bewust uitgezet hebben vaak a - een veel te hoge vraagprijs hebben of b - erg star zijn in het vast houden aan een vraagprijs. Voor dit eerste is geen oplossing. Het tweede kan door de aanbieder simpelweg worden voorkomen door "vaste prijs" op te geven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kan zelf de keuze maken of ze zaken willen doen. Als iemand ineens een hogere prijs vraagt omdat er een bod ligt, ga je dan ineens meer bieden dan je ervoor over hebt? Waarom heeft diegene de biedfunctie niet gebruikt?

Juist omdat er altijd voor en tegenstanders zijn geweest, is de keuzeoptie gekomen in plaats van dat het hele reactiesysteem is uitgezet. We gaan nu niet ineens terug in de tijd van een hoop gedoe van twee kanten. Vind je dat reacties aan moeten staan om zaken te doen, dan doe je geen zaken met mensen die ze uitzetten. Sim-pel.
Of zijn we dan ineens weer Nederlander genoeg om te vinden dat wij het recht hebben om die aanbiedingen te kunnen gebruiken maar dan wel op eigen voorwaarden? Zo werkt dat niet...

En wat betreft een enthousiaste moderator... Dat is nogal een statement als je kijkt naar hoeveel tijd en moeite er is gestoken in het in eerste instantie beheren en daarna oplossen zodat het voor iedereen wat wils is. Ik zal ook maar niet gaan kijken naar het volume waar het over gaat op het genoemde Fok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zet het uit omdat ik gewoon geen zin heb om mijn advertentie en prijs in de reacties te moeten gaan verdedigen omdat een paar mensen zich er mee gaan bemoeien die sowieso geen potentiële kopers zijn.

Als er een mogelijkheid zou zijn voor de adverteerder om reacties te verwijderen zou ik het wel aan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 16-01-2011 20:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De tekst "De adverteerder heeft directe reacties op deze advertentie uitgeschakeld." is iets waar ik me lichtjes aan stoor, de adverteerder heeft de optie niet ingeschakeld, maar uitgeschakeld heeft hij/zij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
zacht schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:40:
De tekst "De adverteerder heeft directe reacties op deze advertentie uitgeschakeld." is iets waar ik me lichtjes aan stoor, de adverteerder heeft de optie niet ingeschakeld, maar uitgeschakeld heeft hij/zij het niet.
Ik doe dat bewust om mijn advertenties niet te laten vervuilen door onzin commentaren van bepaalde tweakers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Het is en blijft aan de adverteerder om dit aan of uit te zetten. Daar gaan we niets bij verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A is geen forum en die reacties voegen weinig toe. Staat standaard uit en ik vind dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier een V&A-er die het altijd uit laat staan. Er zijn vaak mensen die totaal onzinbiedingen gaan doen, of discussieren dat een ander product beter en goedkoper is. Bij sommige ad's komt er zelfs een hele discussie tussen mensen die niet eens intresse hebben om het product te kopen. Daarom heb ik het bij mij ook uitgezet, als je iets wilt weten kan je altijd dm-en of mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zie er zelf niets in...

een goed voorbeeld :
V&A aangeboden: Borderlands 2, PC
Een goede graadmeter voor wat exact?

[ Voor 46% gewijzigd door Lip op 09-09-2014 20:57 . Reden: toevoeging ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat is inderdaad een goed voorbeeld waarom ik het nooit aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wat hierboven gezegd word, veel mensen mengen zich in de discussie of plaatsen een opmerking over de advertentie terwijl ze niet eens interesse hebben in de advertentie. Ook daarom staat hij bij voorbaat bij mij uit.

De meeste mensen zetten toch ook hun advertenties op meerdere websites, dan moet je ook meerdere communicatie kanalen in de gaten houden.
Pagina: 1