Enige tijd geleden heb ik mijn toenmalige surround-receiver de deur gewezen en vervangen door een Harman Kardon HK3490 stereo-receiver. Tot op de dag van vandaag heb ik hier nog geen seconde spijt van gehad, want de kwaliteit van het geluid i.c.m. mijn Dali Suite 2.5 speakers is prachtig.
Het enige nadeel, in mijn optiek
, is dat de HK3490 wat karig is uitgerust qua digitale ingangen; slechts 1 optische en 1 coaxiale ingang. Nu gebruik ik op dit moment de coaxiale ingang voor de CD-speler en de optische voor de PlayStation 3. De Xbox speelt z'n geluid noodgedwongen via de TV-speakers, omdat er simpelweg geen optische ingang meer beschikbaar is.
Nu bedacht ik mij dat mijn televisie een optische uitgang heeft en bij mij ontstond toen het volgende idee:

Nu vraag ik mij af of er in dit geval kwaliteitsverlies gaat optreden. Zelf heb ik het idee van niet, want HDMI is digitaal en optisch is ook digitaal en volgens mij kunnen 1'en en 0'en niet in kwaliteit verschillen. Toch ben ik benieuwd of de TV nog iets 'speciaals' met dit signaal doet of dat deze het geluid gewoon één op één doorlust.
Ik weet dat ik het gewoon eens zou kunnen proberen, maar alle kabels zitten flink weggewerkt achter het audiomeubel en in de muur, dus vandaar dat ik de vraag eerst hier stel alvorens aan het klussen te slaan
Het enige nadeel, in mijn optiek
Nu bedacht ik mij dat mijn televisie een optische uitgang heeft en bij mij ontstond toen het volgende idee:

Nu vraag ik mij af of er in dit geval kwaliteitsverlies gaat optreden. Zelf heb ik het idee van niet, want HDMI is digitaal en optisch is ook digitaal en volgens mij kunnen 1'en en 0'en niet in kwaliteit verschillen. Toch ben ik benieuwd of de TV nog iets 'speciaals' met dit signaal doet of dat deze het geluid gewoon één op één doorlust.
Ik weet dat ik het gewoon eens zou kunnen proberen, maar alle kabels zitten flink weggewerkt achter het audiomeubel en in de muur, dus vandaar dat ik de vraag eerst hier stel alvorens aan het klussen te slaan