Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Één emailadres op meerdere computers

Pagina: 1
Acties:

• Stown
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10 14:24
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goede professionele manier om één emailaccount te verdelen realtime over meerdere computers.

POP3 ophalen op iedere computer met email op server laten staan kies ik niet voor omdat ik probeer om als een e-mail gelezen is dat ook bij de rest te laten.
Exchange blijkt hier niet voor gemaakt te zijn als ik het juist heb?

Op het moment heb ik een IMAP servertje waarbij iedere computer het account op IMAP heeft ingesteld.

Maar we zijn naar een beter oplossing aan het zoeken voor ook gedeelte contacten, agenda e.d. te realiseren.
Ik zou graag om jullie mening vragen over exchange hierover.

Ben namelijk bang dat als er tegelijktijdig op twee computers een handeling over hetzelfde mailtje wordt gedaan dat er sync conflicten optreden.

Alvast bedankt

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Voor toegang tot e-mail vanaf meerdere plaatsen is IMAP of een webmail-server de aangewezen weg.
Contacten, agenda: is geen onderdeel van e-mail.
Je zou hier kunnen zoeken naar oplossingen met WebDAV, of ook weer een "cloud-oplossing" met een webserver en browsertoegang.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Exchange is kut maar het is precies bedoelt voor wat jij omschrijft, en er zijn vele boeken over vol geschreven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Gmail met Imap import van het huidige email account?
Contacten en agenda zetten jullie dan in Gmail.

• Phu
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01-2021

Phu

Misschien werken middels een ticket systeem ?

kijk eens naar Request Tracker
http://bestpractical.com/rt/

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:14:
Exchange is kut maar het is precies bedoelt voor wat jij omschrijft, en er zijn vele boeken over vol geschreven.
Aan zo'n reactie heb je ook niks. Je adviseert iets dat 'kut' is? En die boeken zijn geschreven voor sysadmins, niet iemand die op zoek is naar een kant en klare oplossing.
@TS: is hosted exchange een optie? kost een paar euro per maand per persoon, dan kun je agendas en contacten delen, IMAP etc. Als alternatief voor Exchange kun je nog kijken naar hosted Zarafa (linux based).

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Y0ur1 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:20:
Aan zo'n reactie heb je ook niks. Je adviseert iets dat 'kut' is? En die boeken zijn geschreven voor sysadmins, niet iemand die op zoek is naar een kant en klare oplossing.
@TS: is hosted exchange een optie? kost een paar euro per maand per persoon, dan kun je agendas en contacten delen, IMAP etc. Als alternatief voor Exchange kun je nog kijken naar hosted Zarafa (linux based).
Persoonlijk vind ik Exchange inderdaad helemaal niks, maar de TS vraagt of Exchange kan wat hij wil. Ja, dat kan het. Ik zou er niet voor kiezen, maar als de TS dat wel wil, prima.

Kant en klare oplossingen bestaan niet, je zal altijd iets zelf moeten doen (software installeren, mail adres configureren, weet ik het). Als je dan toch werk moet verichten dan is er voor Exchange heel veel documentatie te vinden, ook geschikt voor beginners. Verder verwacht ik hier op tweakers dat mensen een IT achtergrond hebben en niet vies zijn van wat lezen en onderzoeken.
Een hosted omgeving kan een deel van dat werk wegnemen, maar er blijft altijd wel wat over dat je zelf moet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 19-01-2011 21:13 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Exchange kan dit op zich zonder problemen, alleen lijkt het me licentietechnisch nogal overkill om voor 1 account een Exchange server te draaien.

Ik zou het dan bij die Imap houden.

Plus dat dit niet out of the box bij exchange werkt.

Verwijderd

Voor 1 account zou ik lekker een googleapps accountje nemen. Waarom een hele mailserver in de lucht houden voor zo weinig gebruik?

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:26:
Voor 1 account zou ik lekker een googleapps accountje nemen. Waarom een hele mailserver in de lucht houden voor zo weinig gebruik?
Hier sluit ik me geheel bij aan. Ik heb zelf voor een 4tal accounts een google-apps (gratis versie) account aangemaakt, en het werkt als een zonnetje :)

Ik heb hiervoor zelf een exchange server gedraait, maar dit is, zeker voor een klein aantal accounts, verreweg de makkelijkste oplossing IMO...

Edit: typo's...

If it ain't broken, fix it until it is!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Google apps of een hosted exchange accountje voor een paar euro per maand. Je wil iets simpel groupware achtigs en dat doen die 2 produkten prima :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Google Apps zal prima werken, echter je kan alsnog problemen krijgen als twee mensen tegelijk hetzelfde mailtje beantwoorden, daar beschermt het je niet tegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:19:
Google Apps zal prima werken, echter je kan alsnog problemen krijgen als twee mensen tegelijk hetzelfde mailtje beantwoorden, daar beschermt het je niet tegen.
Is er een andere oplossing die daar wel tegen beschermd dan? Als meerdere personen op hetzelfde IMAP account inloggen dan bestaat er altijd het risico van 'dubbel beantwoorden'.

Als daar vervolgens afspraken over gemaakt worden door bijvoorbeeld een mapstructuur aan te maken onder de INBox. Mappen met accountnamen van wie met welke mail bezig is, of mappen met IN Behandeling zodat anderen weten dat er niet door hen op gereageerd hoeft te worden.

Met een beetje goede wil kan het zo eenvoudig zijn....

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Exchange werkt hier prima voor, Imap ook. Google biedt dat laatste standaard aan op gratis accounts dus dat zou je kunnen gebruiken ervoor (ik gebruik het zelf al weer 6/7 jaar ofzo), maar ik geloof dat Microsoft ook Exchange ondersteuning biedt tegenwoordig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Marzman schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:02:
... maar ik geloof dat Microsoft ook Exchange ondersteuning biedt tegenwoordig.
[sarcasm] Erm... correct me if I'm wrong... maar was Exchange niet ooit van Microsoft? [/sarcasm]

;)

If it ain't broken, fix it until it is!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:58:
[...]

Is er een andere oplossing die daar wel tegen beschermd dan? Als meerdere personen op hetzelfde IMAP account inloggen dan bestaat er altijd het risico van 'dubbel beantwoorden'.

Als daar vervolgens afspraken over gemaakt worden door bijvoorbeeld een mapstructuur aan te maken onder de INBox. Mappen met accountnamen van wie met welke mail bezig is, of mappen met IN Behandeling zodat anderen weten dat er niet door hen op gereageerd hoeft te worden.

Met een beetje goede wil kan het zo eenvoudig zijn....
Geen idee of dat er is, het is enkel wel iets waar je rekening mee moet houden. Als je dit van TS leest:
"Ben namelijk bang dat als er tegelijktijdig op twee computers een handeling over hetzelfde mailtje wordt gedaan dat er sync conflicten optreden."
Dan los je dat niet op met Google Apps, immers alsnog kunnen twee mensen hetzelfde doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Caelyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:32:
[...]

[sarcasm] Erm... correct me if I'm wrong... maar was Exchange niet ooit van Microsoft? [/sarcasm]

;)
Het staat er inderdaad een beetje raar, ik bedoel in Hotmail/Livemail :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1