Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel
Wij (mijn partner en ik) zullen voor de wereld wijde markt sample pakketten (+/- 2gig per download) aan gaan bieden. Denk hierbij aan kontakt vsti.
Het lukt mij niet om duidelijk op een rij te krijgen welke hosting providers een goede optie zouden zijn.
Ik heb gekeken op got forum, google, www.webhostingtalk.nl enz.
In tegenstelling tot veel topics hierover gaat kwaliteit hier boven prijs.
De website moet nog ontworpen worden en een hoop zaken zijn nog niet duidelijk.
Mijn technische kennis over hosting is (nog) beperkt. Het is dan ook de bedoeling om netwerk onderhoud niet zelf te hoeven doen. Ook willen we bijvoorbeeld gaan werken met een e-commerce pakket met (betaalde) expansies. Voor het opzetten en ontwerp van de website hebben we iemand, maar voor het onderhoud niet. Graag besteden we dit dan ook uit.
Of het bijvoorbeeld wijs is om meteen met een Managed Dedicated server te gaan werken is mij niet duidelijk. Ook niet hoe dat dan zit/werkt met het uitbesteden van onderhoud.
Dit is de inschatting die ik heb gemaakt voor wat nodig is.
Betrouwbaar met 24/7 UPTIME! (downtime in niet acceptabel)
Bereikbaar 24/7 technisch support van hosting
Snelle en hoge up en download snelheid wereldwijd
(*onze producten van +/- 2gig zijn te downloaden dit moet snel en vlekkeloos wereldwijd kunnen)
Zeer stabiele up en download verbindingen wereldwijd
Goede (en betaalbare) opties voor overschrijving data verkeer (dus goede expansie mogelijkheden)
Geschat dataverkeer is tussen de 125 gigabyte en 2 terabyte per maand
Goede support voor sll, databases, e-commerce en dergelijke
Gerenommeerd en zeker geen studentenbedrijf
Groen, milieuvriendelijk is een pre maar zeker geen must
*Voor mij is het nog niet duidelijk of veel mensen downloaden zullen kiezen boven het toegezonden krijgen van het product, maar ons doel is dat mensen zoveel mogelijk downloaden.
Natuurlijk willen wij als beginnende onderneming/webwinkel de kosten laag houden, maar de hosting en bereikbaarheid is zo belangrijk dat we hier niet bewust op willen besparen.
Graag hoor ik jullie visie en ervaringen over echte goede hosting en waar ik op moet letten.
Wij (mijn partner en ik) zullen voor de wereld wijde markt sample pakketten (+/- 2gig per download) aan gaan bieden. Denk hierbij aan kontakt vsti.
Het lukt mij niet om duidelijk op een rij te krijgen welke hosting providers een goede optie zouden zijn.
Ik heb gekeken op got forum, google, www.webhostingtalk.nl enz.
In tegenstelling tot veel topics hierover gaat kwaliteit hier boven prijs.
De website moet nog ontworpen worden en een hoop zaken zijn nog niet duidelijk.
Mijn technische kennis over hosting is (nog) beperkt. Het is dan ook de bedoeling om netwerk onderhoud niet zelf te hoeven doen. Ook willen we bijvoorbeeld gaan werken met een e-commerce pakket met (betaalde) expansies. Voor het opzetten en ontwerp van de website hebben we iemand, maar voor het onderhoud niet. Graag besteden we dit dan ook uit.
Of het bijvoorbeeld wijs is om meteen met een Managed Dedicated server te gaan werken is mij niet duidelijk. Ook niet hoe dat dan zit/werkt met het uitbesteden van onderhoud.
Dit is de inschatting die ik heb gemaakt voor wat nodig is.
Betrouwbaar met 24/7 UPTIME! (downtime in niet acceptabel)
Bereikbaar 24/7 technisch support van hosting
Snelle en hoge up en download snelheid wereldwijd
(*onze producten van +/- 2gig zijn te downloaden dit moet snel en vlekkeloos wereldwijd kunnen)
Zeer stabiele up en download verbindingen wereldwijd
Goede (en betaalbare) opties voor overschrijving data verkeer (dus goede expansie mogelijkheden)
Geschat dataverkeer is tussen de 125 gigabyte en 2 terabyte per maand
Goede support voor sll, databases, e-commerce en dergelijke
Gerenommeerd en zeker geen studentenbedrijf
Groen, milieuvriendelijk is een pre maar zeker geen must
*Voor mij is het nog niet duidelijk of veel mensen downloaden zullen kiezen boven het toegezonden krijgen van het product, maar ons doel is dat mensen zoveel mogelijk downloaden.
Natuurlijk willen wij als beginnende onderneming/webwinkel de kosten laag houden, maar de hosting en bereikbaarheid is zo belangrijk dat we hier niet bewust op willen besparen.
Graag hoor ik jullie visie en ervaringen over echte goede hosting en waar ik op moet letten.