Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen budget hosting, maar kwaliteit en betrouwbaarheid.

Pagina: 1
Acties:

• MgK
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 08:43
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel
Wij (mijn partner en ik) zullen voor de wereld wijde markt sample pakketten (+/- 2gig per download) aan gaan bieden. Denk hierbij aan kontakt vsti.

Het lukt mij niet om duidelijk op een rij te krijgen welke hosting providers een goede optie zouden zijn.
Ik heb gekeken op got forum, google, www.webhostingtalk.nl enz.

In tegenstelling tot veel topics hierover gaat kwaliteit hier boven prijs.
De website moet nog ontworpen worden en een hoop zaken zijn nog niet duidelijk.
Mijn technische kennis over hosting is (nog) beperkt. Het is dan ook de bedoeling om netwerk onderhoud niet zelf te hoeven doen. Ook willen we bijvoorbeeld gaan werken met een e-commerce pakket met (betaalde) expansies. Voor het opzetten en ontwerp van de website hebben we iemand, maar voor het onderhoud niet. Graag besteden we dit dan ook uit.

Of het bijvoorbeeld wijs is om meteen met een Managed Dedicated server te gaan werken is mij niet duidelijk. Ook niet hoe dat dan zit/werkt met het uitbesteden van onderhoud.

Dit is de inschatting die ik heb gemaakt voor wat nodig is.

Betrouwbaar met 24/7 UPTIME! (downtime in niet acceptabel)
Bereikbaar 24/7 technisch support van hosting
Snelle en hoge up en download snelheid wereldwijd
(*onze producten van +/- 2gig zijn te downloaden dit moet snel en vlekkeloos wereldwijd kunnen)
Zeer stabiele up en download verbindingen wereldwijd
Goede (en betaalbare) opties voor overschrijving data verkeer (dus goede expansie mogelijkheden)
Geschat dataverkeer is tussen de 125 gigabyte en 2 terabyte per maand
Goede support voor sll, databases, e-commerce en dergelijke
Gerenommeerd en zeker geen studentenbedrijf
Groen, milieuvriendelijk is een pre maar zeker geen must

*Voor mij is het nog niet duidelijk of veel mensen downloaden zullen kiezen boven het toegezonden krijgen van het product, maar ons doel is dat mensen zoveel mogelijk downloaden.

Natuurlijk willen wij als beginnende onderneming/webwinkel de kosten laag houden, maar de hosting en bereikbaarheid is zo belangrijk dat we hier niet bewust op willen besparen.

Graag hoor ik jullie visie en ervaringen over echte goede hosting en waar ik op moet letten.

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 11:50
Een shared hostingpakket is niet echt gebouwd op de functionaliteiten waar jij naar op zoek bent. Je wilt stabiele download- en upload verbindingen hebben en eigenlijk niet afhankelijk zijn van andere gebruikers op een server. Daarom lijkt het me verstandig om inderdaad voor een Dedicated server te kijken. En kijkend naar je geringe kennis op dit gebied is een managed dedicated server misschien. Dan nog draai je op een fysieke server en is er natuurlijk altijd kans op hele geringe downtime. Anders moet je naar cloud/duurdere oplossingen gaan kijken. Ik weet niet of dat op dit moment rendabel is maar deze overweging moet je natuurlijk zelf maken. Zelf neem ik een dedicated server af bij GetHost.nl en ben daar zeer tevreden over, mede door mijn standaard hoge datalimiet van 2TB en snelle diensten.

[ Voor 11% gewijzigd door gxpower op 15-01-2011 15:25 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Bij webhostingtalk is een speciaal subforum waar je dergelijke vragen/verzoeken kunt stellen.

Je mag van elke hoster uitgaan dat ze 24/7 uptime hebben, support 24/7 lijkt me onredelijk tenzij je er dikke pegels voor wil neerleggen.

Wat je ook kan doen is een amazon EC2 instantie (heel schaalbaar) gaan draaien, alleen heb ik geen flauw idee support je van hun kan/mag verwachten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Keiichi schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:26:
Je mag van elke hoster uitgaan dat ze 24/7 uptime hebben, support 24/7 lijkt me onredelijk tenzij je er dikke pegels voor wil neerleggen.
24/7 uptime, waar hebben we het dan over? Niemand kan dat namelijk garanderen. Vaak heb je 5-nines, 7-nines e.d. SLA's. Maar daar betaal je wel voor. Het komt dan neer op een afweging tussen wat het je kost als je site uit de lucht is en wat je betaalt voor meer zekerheid. 24/7 support zal je ook voor moeten betalen, inderdaad.

Wat is je budget? Wat is de verwachte groei in je businessplan?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• MgK
"Wat is je budget? Wat is de verwachte groei in je businessplan?"

businessplan ben ik nog aan het schrijven :)

Bij een gunstige start zal de omzet het eerste jaar zo rond de €10.000 per maand zijn
Als het minder dan dit is doet, de onderneming het slecht/traag, bij meer doet hij het goed.
De kans dat de eerste maanden de omzet lager ligt is reëel, maar waarschijnlijk niet lager dan €1500
Er zijn dus altijd inkomsten om basiszaken uit te betalen.
We zijn zelf niet afhankelijk van de inkomsten uit het bedrijf, dus in een ongunstig geval levert het ons niks of weinig op en heeft het veel tijd gekost.

Omdat de webwinkel onze winkel is, is betrouwbaarheid erg belangrijk.
Het lijkt mij een doemscenario om in het begin een slechte naam te maken door downtime.
Omdat we willen dat veel mensen onze producten (libraries) downloaden is dat dit vlekkeloos en
snel kan gewoon erg belangrijk. Bij een groot succes is een provider die veel dataverkeer aankan ook belangrijk. Het kan voorkomen dat er dataverkeer van 60 gigabyte per dag plaatsvindt.

Grof berekend mag hosting tussen de 100 tot 500 euro per maand kosten, maar ik ga het liefst uit van wat nodig is en dan wat het kost.

Dat een echte 24/7 uptime onhaalbaar is begrijp ik, maar het doel is echt dat dit zo laag mogelijk is (binnen budget dan).

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Voor de downloads van je bestanden, waarbij je zoekt naar snelheid (wereldwijd) zou ik voor een CDN kiezen. Goedkoop daarin is bijvoorbeeld Amazon CloudFront (maar er zijn er meer). Voor de website zelf, inderdaad via webhostingtalk.nl.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Ik zou gewoon bedrijven eens opbellen/mailen en vragen of ze voor zoiets een offerte kunnen maken. En webhostingtalk.nl is inderdaad ook een goed idee om te kijken voor aanbiedingen. Ze hebben daar ook een uptime pagina waarbij de uptime van de site van hosters zelf gemonitord wordt. Nu is dat natuurlijk niet direct representatief, maar denk dat je dan wel een aardige indicatie hebt over wat je kan verwachten.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
riddles schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:05:
Voor de downloads van je bestanden, waarbij je zoekt naar snelheid (wereldwijd) zou ik voor een CDN kiezen. Goedkoop daarin is bijvoorbeeld Amazon CloudFront (maar er zijn er meer). Voor de website zelf, inderdaad via webhostingtalk.nl.
Een CDN zoals CloudFront voor de downloads is inderdaad een goed idee, in het bijzonder in de opstartfase, omdat je kosten meegroeien met wat je daadwerkelijk gebruikt (dus geen vaste kosten waar je al voor piekbelasting betaalt terwijl je nog niet begonnen bent). Daarmee kunnen ook de eisen voor de website een stuk lager qua bandbreedte.

Ik heb uit het verleden overigens goede ervaringen met True (ook de host van Tweakers). Ze adverteren op hun site nu ook met speciale aandacht voor start-ups, dus je zou daar eens contact kunnen zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-01-2011 21:17 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• MgK
Dank voor jullie reacties zo ver. Dit help zeker om meer inzicht te verkrijgen.
Een CDN zoals CloudFront lijkt inderdaad een goede optie.
Zeker in combinatie met een betrouwbare hosting provider voor de website zelf (zoals True).
De uptime pagina is zeker ook erg handig.
Pagina: 1