• robert001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 16:29
Ik ben in bezit van een nexus one. Het was me al eerder gelukt om de telefoon te rooten, nu wilde ik de cyanogenmod er op zetten. Dit is alleen helemaal fout gegaan.

Ik volgde de instructies van deze site: http://wiki.cyanogenmod.c...us_One:_Full_Update_Guide - verder gebruikte ik de Rom manager.

Alles ging goed tot en met stap 6 bij het flashen van cyanogenmod. De moest rebooten naar recovery mode, maar ging gewoon 'op zwart'.

Het enige wat ik nu kan is in de standaard android recovery menu komen door de power knop en de volume knop in te houden. Daarna zie ik wat tekst heel snel voorbij gaan waarin iets als 'no image'.

met recovery menu bedoel ik dit: http://jaxov.com/wp-conte...-Froyo-FRF50-Update-1.jpg

Kan iemand mij verder helpen?

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:45
Je gebruikte Amons RA recovery image? Of Clockwork?

Je bedoelt stap 6 van
Amon_Ra's Recovery process
1. Download the latest version of CyanogenMod.
Optional: Download the HDPI Google Apps for the phone.
2. Place the CyanogenMod update.zip file on the root of the SD card.
Optional: Place the Google Apps .zip on the root of the SD card also.
3. Boot into Amon_Ra's Recovery.
4. Once you enter Amon_Ra's Recovery, scroll up & down with the trackball, and the trackball button to select.
5. Select Wipe, then Wipe data/factory reset
6. Select Flash zip from sdcard.
7. Select the CyanogenMod update.zip.
Optional: Install the Google Apps by performing steps 6 & 7 again and choosing the Google Apps update.zip.
8. Once the installation has finished, select Reboot system. The Nexus One now should boot into CyanogenMod.
Heb je gewiped en met succes update.zip kunnen selecteren? Het scherm werd zwart direct nadat je update.zip probeerde te flashen? Of zag je eerst nog een voortgangsbalkje/de gebruikelijke commandoteksten op het scherm?

Wat gebeurd er als je normaal probeert te booten? Volgens mij kan je namelijk alleen dan de foutmelding no image krijgen.

Als je probeert op te starten naar recovery, hou je dan wel eerst volume down en dán druk je pas op power en die houd je beiden ingedrukt totdat je het recovery scherm ziet verschijnen?

[Voor 20% gewijzigd door davidov2008 op 15-01-2011 02:39]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 14:07
Je geeft gelukkig niet snel op!
V&A aangeboden: Nexus One

• robert001
Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

Ik was vergeten erbij te vertellen dat ik de clockworkmod manier gebruikte.

Nadat ik dit geïnstalleerd had kreeg ik dit bericht: "Successfully flashed ClockworkMod recovery!".

Nu kwam ik bij het de stap flashen van de CyanogenMod en toen ging het mis bij stap 6. Ipv dat me telefoon rebooten naar recovery bleef het scherm op zwart hangen. Nu kan ik alleen in de android recovery komen door power en de volume knop in te houden. Power en de trackball geeft geen reactie.

Voor de de duidelijkheid , ik ben dus nooit aan het wipen toegekomen.

Wanneer ik in de recovery zie ik heel snel wat tekst langskomen, en dan zie ik ook snel wat staan als 'no image!'. Fastboot is dan standaard geselcteerd.

Als normaal boot, dan zie ik de standaard gekleurde X van google verschijnen, en daar blijft het dan hangen.
Als ik op recovery druk in het menu dan kom ik weer bij deze X.

@agonite: Een vriend van me raadde dit mij aan. Ik moet zeggen, ik heb veel liever dat ik het het kan maken,. Aangezien ik veel geld aan mn telefoon heb uitgegeven.

[Voor 4% gewijzigd door robert001 op 15-01-2011 12:26]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:22

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb mijne al vaker van dit soort dingen terug naar leven geholpen, dit is de manier om hem terug te zetten naar de image die je kreeg (let wel, de stock image die je hier gebruikt is de engelse):
I guess the question is, what exactly is the end result you're trying to achieve? If you want to go back to an un-updated (back to ERD79), out-of-the-box, bone-stock, secure boot, recovery, and system image, first download this:

http://www.romraid.com/paul/nexusone...ock-images.zip

This process I'm about to guide you through will replace your AmonRA recovery with the stock recovery, and revert the boot and system partitions to secure (meaning non-root), stock images. It also will wipe the userdata partition and cache partition...when complete, it should behave as though this was the first time you've ever turned it on. If you don't want that, don't proceed!

1. Extract the zip you downloaded and you will find a bunch of files...you'll only need:
boot.img
recovery.img
system.img
Put these in your Android SDK tools folder.
2. Start phone in fastboot (hold down trackball + hit power) and plug into USB.
3. Open a command window from your SDK tools directory and type in each of the following commands in bold and do not interrupt (system.img will take a while; it's 116megs)! Be patient and wait for each one to finish:
fastboot devices **this is to be sure the phone is recognized**
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img
fastboot erase cache
fastboot erase userdata
4. Reboot phone and reenter all your google/gmail acct info.

Also, at this point, you'll probably want to get the official OTA update from Google...Dial the following number on the phone keypad to trigger a checkin:

*#*#2432546#*#* **status bar should say "checkin result: success"**

Now go to Settings>About Phone>System Updates...you should see the update downloading.

That should do it. This is as close to untouched and stock as you'll ever get since you're already unlocked and that can't be reverted.

[Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-01-2011 12:25]

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• robert001
Hoogie2004 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:24:
Ik heb mijne al vaker van dit soort dingen terug naar leven geholpen, dit is de manier om hem terug te zetten naar de image die je kreeg (let wel, de stock image die je hier gebruikt is de engelse):

[...]
Dank, Ik ga het direct proberen !

- Is er een andere manier om aan deze rom(?) te komen, de download link werkt niet. Na de code krijg ik dit dan te zien: You don't have permission to access /files/ on this server. Is dit dezelfde?

http://android.modaco.com...n-signed-zip-build-22607/

- Stap 2 zegt: . Start phone in fastboot (hold down trackball + hit power) and plug into USB

Mijn telefoon reageert niet hierop, trackball + power geeft geen reactie. Alleen power en volume knop naar beneden. Is dit ook hetzelfde?

[Voor 46% gewijzigd door robert001 op 15-01-2011 12:44]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 14:07
robert001 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Dank, Ik ga het direct proberen !

- Is er een andere manier om aan deze rom(?) te komen, de download link werkt niet. Na de code krijg ik dit dan te zien: You don't have permission to access /files/ on this server. Is dit dezelfde?

http://android.modaco.com...n-signed-zip-build-22607/

- Stap 2 zegt: . Start phone in fastboot (hold down trackball + hit power) and plug into USB

Mijn telefoon reageert niet hierop, trackball + power geeft geen reactie. Alleen power en volume knop naar beneden. Is dit ook hetzelfde?
Als het goed is staan hier ook stock images:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=619801
Helaas linken die naar dezelfde url als op Modaco, welke dus niet werken.
Die jij volgens mij nodig hebt, heb ik via google gevonden op mediafire:
http://www.mediafire.com/?qktelijgzny

• robert001
-Geeft trackball+power hetzelfde resultaat als trackball + volumeknop benden ? Op Trackball power reageert me telefoon niet. Met de volumeknop kom ik in het menu waar ik wel fastboot zie staan.

- Wanneer ik fastboot devices type dan krijg ik de melding: The program can't start because AdbWinApi.dll is missing from your computer. Nu heb ik ergens gelezen dan de directory van beide hetzelfd moeten zijn. Dus ik heb nu de bestanden van platform tools(waarin adb zit) in de tools map gezet.

nadat ik fastboot devices heb gedaan krijg ik: HT09AP800910 fastboot

daarna type ik fastboot flash recovery recovery.img en krijg ik het volgende:

sending 'boot'(2044 KB)... OKAY
writing boot... infosignature checking...
FAILED (remote:signature verify fail)
finished

wat doe ik fout?

[Voor 111% gewijzigd door robert001 op 15-01-2011 20:45]

• robert001
Het is gelukt om het te maken. In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wel lelijk om een 'kapotte' telefoon te verkopen imho.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnspoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07-2013
Hier een Nexus One - niet geroot! - die sinds kort blijft herstarten;
Het logo verschijnt, gevolgd door de vier kleuren die samenkomen;
opstarten bevriest na pakweg 10 sec; herstart volgt, etc.

Opstarten in veilige modus lukt ook niet met het indrukken van de menu-toets of trackball.
SD-card er in of eruit maakt ook geen verschil.
Wat nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

MaDLiVe

.-Observer-.

martijnspoel schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:34:
Hier een Nexus One - niet geroot! - die sinds kort blijft herstarten;
Het logo verschijnt, gevolgd door de vier kleuren die samenkomen;
opstarten bevriest na pakweg 10 sec; herstart volgt, etc.

Opstarten in veilige modus lukt ook niet met het indrukken van de menu-toets of trackball.
SD-card er in of eruit maakt ook geen verschil.
Wat nu?
Kan je hem niet in de recovery starten?

Zie hier:
http://forum.xda-develope...ot_.2F_Restore_your_Nexus

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

Prulleman

a.k.a Nilz

oei.. een 3.5 jaar oud toestel...
maar op de een of andere manier je data wipen in recovery, of als niks meer werkt via fastboot stock rom opnieuw flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=614850

Strava

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee