Toon posts:

traaaagggggeeeee Windows bij printen ( HP 710 )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit "probleem" al sinds ik de printer heb, een HP 710, het probleem is dat als ik een printopdracht geef dan wordt windows meteen een factor "100" slomer! echter onder Windows 2000 gaat het printen zonder belasting van het systeem, maar dit zal misschien komen doordat de priority standaard niet zo hoog wordt gezet...

Is deze vertraging onder Windows te voorkomen?

P.S. Met de Search word je nix wijzer.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kijk eens of in de Bios de parallel poort mode op ECP staat IRQ 7, DMA 3, I/O 378.

Als hij op normaal staat op Bi-Di kan dat nl. wel voorkomen.

Kijk anders eens of het helpt om een kabel te nemen die Bi-Di ondersteunt dan staat er IEEE 1284 opgedrukt.

Andere mogelijkheid is om met je spool settings te spelen in je printer driver.

Misschien opok nieuwe drivers op
http://www.hp.com/go/support

Zoek eens op je HD naar HP*CFG*.exe dit een hackers menu van de driver waar je misschien ook nog resultaat kan bereiken door sommige comminucatie tussen je pc en printer.

Dat was het wel zo'n beetje :)

There is no art to find the minds construction in the face

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op Thursday 15 March 2001 16:29 schreef caphex het volgende:
Ik heb dit "probleem" al sinds ik de printer heb, een HP 710, het probleem is dat als ik een printopdracht geef dan wordt windows meteen een factor "100" slomer! echter onder Windows 2000 gaat het printen zonder belasting van het systeem, maar dit zal misschien komen doordat de priority standaard niet zo hoog wordt gezet...

Is deze vertraging onder Windows te voorkomen?

P.S. Met de Search word je nix wijzer.
die priority onder 2000 is voor als je meerdere printers er aan hangt en shared, de prioriteit is dan de hoogste prio zal het eerste gaan printen dan de eerstvolgende
en 2000 verwerkt dit als achtergrondtask
windows 2000 heeft een taskmonitor, zet deze aan en je ziet dat deze behoorlijk op zal lopen
dit doet windows 95/98 dus niet, die trekt 100 % processor belasting er voor uit en werkt niet goed met multitask op dat moment

evt. de nieuwste driver nemen of alleen op 2000 gaan werken, kijk ook in de BIOS of LPT op ECP staat

Verwijderd

Topicstarter
Had ik allemaal al geprobeerd....

Helpt nix

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Hee dat heb ik ook!
Ik heb ook win98 en een HP710.
Ik dacht eerst dat ie het alleen met foto-kwaliteit printen zo moeilijk had, maar zelfs met eenvoudige tekst op econofast (spelling?)wordt windows heel traag inderdaad.

Verwijderd

Euh goede tip: installeer onde 98 of me eens de drivers van de 720.... dat wil nogal eens helpen!

Verwijderd

De deskjet 710 is een windows only printer, dus om iets te printen wordt de cpu veel meer belast als bij "normale" printers

Heel de opmaak van de te printen pagina wordt door de cpu aangestuurd
Pagina: 1