• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Ik ben van plan om een nieuwe tv te kopen. Ik heb namelijk de lg 50 pk350 op het oog. Dit is een leuke tv en voor het geld geeft hij ook nog aardig goed beeld.

Nu heeft een kameraad van mij hem ook gekocht en daar ben ik laatst even gaan kijken. We hadden toen een dvd'tje op gezet en het beeld zag er gewoon goed uit. Niks mis mee, alleen toen we hem even op pauze zette en na 2 minuten weer verder gingen kijken stond het pauze logo'tje er dus mooi in. Nu keken we een film met alleen maar donkere scenes maar is dat normaal? Tijdens de film merkte je overigens niet zo veel van dit effect maar hier schrok ik wel een beetje van. Dus vandaar even de vraag voordat ik hem ook aan ga schaffen.

Veranderd dit nog in de loop van de tijd doordat de tv goed ingespeeld wordt of is dat een groot fabeltje, kan het kwaad dat de tv dat zo snel doet en doen andere plasma tv's dit ook?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dit heet volgens mij "plasma image retention" en inherent is aan plasma televisies

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29
Elke plasma heeft "last" van image retention. dit is een veelal overschat probleem. bij nieuwe plasma's is dit effect wat makkelijker te zien dan bij oude, maar image retention trekt altijd weg . als een plasma echt ingebrand is (wat zeer moeilijk is bij nieuwe modellen), dan blijft het er permanent in staan (meestal).

Retention is geen reden tot zorg en is normaal, dit hoort bij de techniek. Meestal, als er sprake is van retention, is dit met 10 minuten al weer weg en zul je er niets van zien.

P.S als de plasma wat ouder is (paar maanden) zal er veel minder snel retention optreden. dit heeft ook te maken met hoe nieuw het plasma paneel is. enige branduurtjes en retentie zal tot een minimale hoeveelheid gedaald zijn, en zal ook veel minder snel optreden.

[ Voor 21% gewijzigd door Visgek82 op 15-01-2011 01:08 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, mijn LG 32" plasma heeft dat ook. Het gaat wel weer weg zogauw er een tijdje iets anders overheen is gegaan, maar is soms wel irritant. Vaak ook als ik 's avonds mn tv aan zet dan zie ik zelfs nog de ticker onder in beeld van ontbijt tv waar ik 's ochtends naar heb gekeken...

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 18:49

painkill

Pain(k)(ill)

Is inderdaad normaal, elke plasma tv heeft dit wel..
Maar zodra er een ander beeld overheen gaat zie je het niet meer..

Mijn SNES verzameling!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 17:17

NvM

Ik heb zelf al een tijdje de LG 50PK350 en merk wel af en toe retentie. Vooral als ik een tijdje een wit contrasterende afbeelding op zwart laat staan, maar dit is meestal binnen een minuut weg. Ik kan me voorstellen dat de LG er meer last van heeft dan duurdere Samsung of Panasonic plasma's, maar vrijwel iedere plasma heeft toch op zijn manier retentie. Voorkom dus ook dat je (toekomstige) plasma veel geconfronteerd wordt met langdurig stilstaande beelden want dit kan inbranden. Kort stilstaande beelden kunnen dus retentie opleveren, maar dat trekt binnen een paar minuten weer weg en valt (bij mij) amper op tijdens die paar minuten.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Inderdaad. geen zorgen. Tis gewoon retention (tijdelijke nagloeiing). Vooral de eerste 400 uur valt dit meer op. Als je het echt weg wilt hebben moet je gewoon even 5 minuten normaal bewegend beeld opzetten of sneeuwbeeld ofzo en dan gaat het weg.

Ik had hetzelfde met mijn panasonic 42G20. Nu heb ik 600+ uren erop zitten en nu verdwijnt het binnen 5 seconde.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1