Toon posts:

Hulp nodig! BBG aanschaf vs Akoya aanschat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil(de) de bbg game systeem van deze maand kopen (zonder geluidsinstallaties, toetsenbord, muis en beeldscherm). Nu stond ik op het punt het systeem aan te schaffen en begon ik te twijfelen (goh).

Nu kwam mijn vader aanzetten met medion, wel te verstaan MEDION® AKOYA® PC P7316 D

Als mijn kennis klopt heeft de medion een iets betere processor en 4gb ram meer. Maar wel 24gb SSD minder en een mindere Videokaart (weet niet 100% hoeveel slechter deze kaart is, als die al slechter is!)
Het BBG systeem is 20 euro goedkoper na alle extra kosten (windows 7 á 120 euro niet mee berekend)

Het gaat hier dus om een pc die voor dagelijkse zaken zoals word/msn gebruikt wordt maar daarnaast ook voor games zoals world of warcraft en cod ( om maar eens 2 games op te noemen)

Conclusie: Welk van de 2 zouden jullie kopen, of hebben jullie wellicht nog een beter alternatief

PS: hoe zijn jullie ervaringen met medion tegenwoordig..

Groeten de enige echte Kempi (nee niet de rapper :P)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Persoonlijk zou ik zelf niet snel meer een kant en klaar systeem aanschaffen. Vaak valt er namelijk weinig te upgraden, een extra HDD toevoegen is in dat soort kasten vaak te veel gevraagd. Daarnaast is het natuurlijk gewoon leuker om hem zelf in elkaar te sleutelen ;) Medion is volgens mij de afgelopen jaren wel vooruit gegaan qua kwaliteit trouwens.

40GB voor een SSD met een Win7 installatie lijkt mij aan de krappe kant eerlijk gezegd, de installatie op mijn laptop neemt al snel 30GB in beslag (inclusief office et cetera, maar verder zonder al te veel software). Heb je daarnaast wel die 8gb ram nodig voor je dagelijkse gebruik?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Wat je ook doet schaf niet de oude generatie i7 processor aan. Dit zou ontzettend zonde zijn van je geld want enkele dagen geleden is de nieuwe generatie i5 en i7 processoren geïntroduceerd en thans verkrijgbaar in Nederland. Deze serie herken je aan de 2 voor de type aanduiding (vb. i7 2600, i7 2600K, i5 2500 en i5 2500K). De K versie staat voor de overclock variant die Intel aanbiedt aan consumenten die hun processor willen overclocken, bij de andere processoren is dit niet langer mogelijk. Ik zou zeggen kijk eens in het [BBG aanschaf] Gamesysteem topic.

Enkele benchmarks van de nieuwe i7 en i5 processoren:
http://nl.hardware.info/r...-2300-sandy-bridge-review
http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/1
http://www.tomshardware.c...k-core-i5-2500k,2833.html

Ook kun je bijvoorbeeld de BBG kiezen maar dan met een pricewatch: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition processor. Deze is toch weer even flink sneller dan de 1055T en komt op eenzelfde niveau als de i7 870. Voor Windows7 moet je ongeveer 90 euro rekenen (pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)). Als je echter student bent of scholier en toegang hebt tot Surfspot dan kun je via die website een goedkopere upgrade versie bestellen. Wel moet je dan al een geldige XP of Vista licentie in bezit hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank alvast voor beide reacties!
Over windows 7 ik wist niet dat ik deze ook kon gebruiken met windows xp want die heb ik namelijk wel origineel! Moet ik die dan eerst erop installeren of heb ik genoeg aan het serie nummer.

Ik zal nog eens wat rondneuzen op het forum!

Alvast bedankt!

EDIT: Kan ik die processor vervangen door de AMD Phenom II 1090T zonder extra aan voeding te kopen?
Dus de hele BBG setup met in plaats van de 1055T de 1090T?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:16:
Dank alvast voor beide reacties!
Over windows 7 ik wist niet dat ik deze ook kon gebruiken met windows xp want die heb ik namelijk wel origineel! Moet ik die dan eerst erop installeren of heb ik genoeg aan het serie nummer.

Ik zal nog eens wat rondneuzen op het forum!

Alvast bedankt!

EDIT: Kan ik die processor vervangen door de AMD Phenom II 1090T zonder extra aan voeding te kopen?
Dus de hele BBG setup met in plaats van de 1055T de 1090T?
Je kunt het beste deze en toekomstige vragen stellen in het [BBG aanschaf] Gamesysteem topic. Zij kunnen je verder helpen met het samenstellen van het perfecte systeem voor jouw eisen en wat binnen jouw budget blijft. Dit soort losse topics zijn namelijk niet toegestaan op GoT en worden dan ook gesloten.

Ook zul je moeten nadenken bij welke shop je de producten wilt bestellen en of je het systeem wilt laten assembleren. Niet bij alle shops hebben ze de producten uit de BBG en wellicht moet je dus sommige componenten verwisselen voor andere die ze bij die webshop wel hebben. Tenminste als je een systeem wilt laten assembleren.

Over Windows 7 upgrade. Kijk op www.surfspot.nl of jij via deze website producten kunt bestellen. Ik zie nu dat deze website voor hogescholen en universiteiten is bedoeld. En www.slim.nl is bestemd voor scholieren voortgezet onderwijs en mbo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:47 ]