• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik zit een beetje met een dilemma; ik weet namelijk niet wat ik het beste kan doen, een laptop of een desktop kopen? Het dilemma ontstaat doordat ik al een ps3 heb voor de games, maar ik ook op zoek ben naar een vervanging van mijn oude desktop. Ik twijfel vooral doordat je voor een desktop betere prijs/prestatie verhouding hebt (ik hoop dat jullie mijn formulering begrijpen :P) en met een laptop mobieler bent.
Als Pc had ik zoiets in de gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD5002AALX, 500GB€ 48,54€ 48,54
1Samsung SH-S223L€ 18,12€ 18,12
1Cooler Master HAF 922€ 95,20€ 95,20
1Corsair TX750W€ 95,50€ 95,50
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 100,-€ 100,-
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 74,90€ 74,90
1AMD Phenom II X6 1055T€ 159,90€ 159,90
1Asrock 870 Extreme3€ 74,50€ 74,50
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 248,71€ 248,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,37

En als laptop dit:
pricewatch: MSI GX740-274NL

Ik weet btw niet of dit topic hier wel mag :S

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Verwijderd

We missen het belangrijkste: wat wil je ermee doen?

Wil je ermee naar school? Dan moet je vooral geen desktop nemen, als je van plant bent die HD6950 daadwerkelijk te benutten zou ik het lekker bij een desktop houden.

Een conclusie trekken zonder meer info is onmogelijk, de glazen bollen zijn pas tegen kerst weer in de aanbieding.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Wat je zegt is vrijwel de enige reden om een laptop te kiezen, namelijk Mobiliteit. Wil je er ooit een keer mee rond gaan zeulen? Zo nee, desktop. Wil je hem up to date houden: dan ook kiezen voor desktop.

Patient gamer

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-12 23:08
Je geeft al aan dat je voor games de PS3 gebruikt.
Je geeft een bedrag uit van 915 voor een desktop voor dit geld kun je natuurlijk ook een mooie desktop vervanger kopen die op zijn tijd ook nog wel eens een spelletje kan spelen.

Je geeft hier als voorbeeld de MSI laptop die een 5870M bevat nou hier valt natuurlijk wel lekker op te gamen

Verwijderd

Valt lekker op te gamen ja, maar echt mobiel ben je niet met een 17" scherm. En accu zal ook wel niet al te lang meegaan.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-12 23:08
Maar het feit dat de TS tussen een desktop of laptop twijfelt geeft al wel enigzins aan dat hij niet erg veel geeft om accuduur/mobiliteit :) (correct me if im wrong)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-12 22:38
Je moet gewoon bedenken wat je meer waard is. Een paar procent sneller, of mobiel zijn. Die vraag kan niemand voor jou beantwoorden, het is gewoon persoonlijke voorkeur.

Ik kan hooguit mijn eigen mening geven: Ik hoef nooit een desktop meer. Ik vind het sowieso onzin om altijd maar het snelste van het snelste te willen. Mensen kijken veel te veel naar verkoopcijfertjes ipv praktisch gebruik.
Maargoed, dat is MIJN mening, eigenlijk is dit nogal een onzinnige vraag om aan een ander te vragen.

Verwijderd

ExilaaHH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:48:
Maar het feit dat de TS tussen een desktop of laptop twijfelt geeft al wel enigzins aan dat hij niet erg veel geeft om accuduur/mobiliteit :) (correct me if im wrong)
Dat zou je af kunnen leiden, ja. Aan de andere kant, je zou ook af kunnen leiden dat hij juist wel in mobiliteit is geïnteresseerd, waarom anders uberhaupt een laptop overwegen? Alleen TS kan hier uitsluitsel geven.

Maar ik reageer vooral omdat ik zelf een 17" laptop heb. Als je denkt dat je die zomaar even overal mee naar toe kunt nemen heb je het mis.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 00:00 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een desktop omdat ik de keuzevrijheid (zelf samenstellen), prijs, upgradebaarheid en performance veruit prefeer boven het kunnen meenemen van mijn computer. Overal waar ik kom en ik een computer nodig heb zijn al computers en voor de documenten en bestanden hebben we memorysticks en internet.

Binnenkort komt er ook een smartphone, dus voor onderweg hoeft het dan ook niet. Natuurlijk is dit allemaal mijn persoonlijke situatie en ligt het bij anderen misschien weer heel anders, maar een laptop zou voor mij niet meer dan een extraatje zijn. Als ik dan een laptop zou aanschaffen zou dat waarschijnlijk alsnog voor naast een desktop zijn.

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Mm bedankt voor de reacties iig!
Ik twijfel vooral over de mobiliteit doordat ik bang ben dat die laptop uiteindelijk op mijn bureau terecht komt en ik dus beter een desktop had kunnen kopen, maar aan de andere kant denk ik ook weer dat het zeer handig kan zijn om gewoon overal je games te kunnen spelen. Nu ik trouwens het argument upgradebaarheid hoorde neig ik toch meer naar een desktop, ook omdat het me heel leuk lijkt om er een te bouwen :)
Verder heb ik nog twee vragen :P:

Is deze versie van de HD6950 nog te flashen naar de 6970?

En klopt het systeem dat ik bedacht heb :D?

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Verwijderd

tobiasos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:45:
Is deze versie van de HD6950 nog te flashen naar de 6970?

En klopt het systeem dat ik bedacht heb :D?
Volgens mij zijn vooralsnog alle kaarten referencekaarten en dus te flashen, maar pin me er niet op vast. Voor deze en al je overige vragen wat betreft de samenstelling van je systeem verwijs ik je naar de BBG, daar zitten mensen die er verstand van hebben en je goed verder kunnen helpen :)

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:49:
[...]

Volgens mij zijn vooralsnog alle kaarten referencekaarten en dus te flashen, maar pin me er niet op vast. Voor deze en al je overige vragen wat betreft de samenstelling van je systeem verwijs ik je naar de BBG, daar zitten mensen die er verstand van hebben en je goed verder kunnen helpen :)
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik vroeg me af of ze nog te flashen waren omdat ik ergens gehoord of gelezen heb dat AMD op de nieuwe levering het flashen onmogelijk zou hebben gemaakt. Maar, dit was op een amerikaanse site met de amerikaanse versie dus ik weet niet of die nieuwere hier ook al in de schappen ligt :0

Ik ben vooral een beetje onzeker over het zelf in elkaar zetten van het systeem omdat dit de eerste keer is dat ik dit echt doe ;)

Verwijderd

tobiasos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:53:
Ik vroeg me af of ze nog te flashen waren omdat ik ergens gehoord of gelezen heb dat AMD op de nieuwe levering het flashen onmogelijk zou hebben gemaakt. Maar, dit was op een amerikaanse site met de amerikaanse versie dus ik weet niet of die nieuwere hier ook al in de schappen ligt :0
Dan weet jij meer dan ik, ik zou het je niet met zekerheid kunnen zeggen. Misschien kan je het even navragen in het 6xxx ervaringentopic en anders het nieuwstopic?
Ik ben vooral een beetje onzeker over het zelf in elkaar zetten van het systeem omdat dit de eerste keer is dat ik dit echt doe ;)
Tja, dat is altijd een lastige vraag. Hoe zeker ben je er zelf van? Heb je wel eerder aan computers gewerkt en één en ander vervangen? Op zich kan er weinig mis gaan, als je jezelf inleest, de tijd neemt en ook de moeite neemt de relevante handleidingen te lezen, maar je moet er zelf wel vertrouwen en zin in hebben. Er zijn hier namelijk ook topics te vinden van ongeduldige/te enthousiaste mensen met brokken :p

Op zich is het allemaal niet zo ingewikkeld als je een paar basisregels volgt die in diverse guides wel te vinden zijn. Statisch ontladen, niet te veel kracht zetten, past het niet dan doe je het waarschijnlijk verkeerd en dat soort werk. Een fout hoeft gelukkig niet gelijk te betekenen dat je veel geld kwijt bent, maar je moet natuurlijk wel accepteren dat die kans erin zit, hoewel die imo heel klein is als je de tijd neemt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 01:02 ]

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:58:
[...]

Dan weet jij meer dan ik, ik zou het je niet met zekerheid kunnen zeggen. Misschien kan je het even navragen in het 6xxx ervaringentopic en anders het nieuwstopic?

[...]

Tja, dat is altijd een lastige vraag. Hoe zeker ben je er zelf van? Heb je wel eerder aan computers gewerkt en één en ander vervangen? Op zich kan er weinig mis gaan, als je jezelf inleest, de tijd neemt en ook de moeite neemt de relevante handleidingen te lezen, maar je moet er zelf wel vertrouwen en zin in hebben. Er zijn hier namelijk ook topics te vinden van ongeduldige/te enthousiaste mensen met brokken :p

Op zich is het allemaal niet zo ingewikkeld als je een paar basisregels volgt die in diverse guides wel te vinden zijn. Statisch ontladen, niet te veel kracht zetten, past het niet dan doe je het waarschijnlijk verkeerd en dat soort werk.
Ik was sowieso altijd wel geïnteresseerd in het bouwen van PC's dus ik heb het nodige youtube-materiaal bekeken :) Ook heb ik met een vriend meegekeken hoe hij zijn systeem bouwde en tevens heeft hij er wel verstand van dus ik zal hem ook eens vragen of hij eens naar deze config kan kijken :0 Goede tip van het statisch ontladen trwns dat is iets dat ik wel ver achter in mijn hoofd wist maar ws vergeten wa :P
iig bedankt en ik houd jullie als jullie dat willen op de hoogte!

Verwijderd

tobiasos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:05:
Ik was sowieso altijd wel geïnteresseerd in het bouwen van PC's dus ik heb het nodige youtube-materiaal bekeken :) Ook heb ik met een vriend meegekeken hoe hij zijn systeem bouwde en tevens heeft hij er wel verstand van dus ik zal hem ook eens vragen of hij eens naar deze config kan kijken :0 Goede tip van het statisch ontladen trwns dat is iets dat ik wel ver achter in mijn hoofd wist maar ws vergeten wa :P
iig bedankt en ik houd jullie als jullie dat willen op de hoogte!
Wat betreft de configuratie kan ik je echt aanraden naar het BBG topic te gaan :) Dat is precies bedoeld voor mensen in jouw situatie zodat er eens met een kritisch oog naar een samenstelling gekeken kan worden.

[BBG aanschaf] Gamesysteem

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
tobiasos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:45:
Mm bedankt voor de reacties iig!
Ik twijfel vooral over de mobiliteit doordat ik bang ben dat die laptop uiteindelijk op mijn bureau terecht komt en ik dus beter een desktop had kunnen kopen, maar aan de andere kant denk ik ook weer dat het zeer handig kan zijn om gewoon overal je games te kunnen spelen. Nu ik trouwens het argument upgradebaarheid hoorde neig ik toch meer naar een desktop, ook omdat het me heel leuk lijkt om er een te bouwen :)
Lees je eigen reactie nog eens goed. Je bent er bang voor dat de laptop toch uiteindelijk meer als desktop vervanger zal worden gebruikt. Je eerste gedachte is meestal juist (zeggen ze), bovendien hoe handig het ook is om overal je games te spelen, denk je nu echt dat je 'overal' ook je games gaat spelen?

Neem dan voor een klein bedrag een handconsole (nintendo/sony whatever u like) of een goedkope 12-13.3 inch lichte netbook/notebook erbij. Je kan namelijk wel wat consessies bij je voorgestelde Desktop PC doen qua gamesnelheid om geld te besparen! (neem genoegen met PS3 als game ervaring en neem minder kostende videokaart, voeding en CPU, waar je ook nog behoorlijk op kan gamen trouwens).

Verwijderd

Voor het prijsverschil tussen een gamelaptop en een desktop (die dan ook nog sneller is) koop je al snel een knappe handheld met een stapel spellen en dan hou je nog geld in je zak toe ook.

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:08:
[...]

Wat betreft de configuratie kan ik je echt aanraden naar het BBG topic te gaan :) Dat is precies bedoeld voor mensen in jouw situatie zodat er eens met een kritisch oog naar een samenstelling gekeken kan worden.

[BBG aanschaf] Gamesysteem
Dat heb ik net dan ook maar gedaan :P

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:15:
Voor het prijsverschil tussen een gamelaptop en een desktop (die dan ook nog sneller is) koop je al snel een knappe handheld met een stapel spellen en dan hou je nog geld in je zak toe ook.
Ik heb al een PSP iPod en DS liggen dus opzich zit dat wel snor en hebben jullie gewoon groot gelijk. Ik ben er nu vrij zeker van dat ik een desktop ga bouwen al zou het alleen al zijn om er gewoon eens een gebouwd te hebben :D

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

ik zelf ben nu zo'n 5 a 6 jaar desktoploos en het bevalt mij prima, heerlijke stilte, ook voor wie zelf de stroomnota moet betalen en meerdere uren per dag achter dat ding doorbrengt heeft laptop altijd voorrang. ik heb nog maar 1x de accu hoeven vervangen (werk dan nog steeds op stroomnet, met een paar procent in de accucellen) maar dat was na 3 jaar en had toen ook een andere laptop kunnen kopen vanwege verouderde XP,

mini's zijn ook aan te raden trouwens. feitelijk een laptop in een doosie

Verwijderd

bbstreams schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:27:
ik zelf ben nu zo'n 5 a 6 jaar desktoploos en het bevalt mij prima, heerlijke stilte
Stilte is natuurlijk wat je er zelf van maakt :) Als je er een beetje op let kan je voor weinig geld ook een erg stille desktop te bouwen. Je kan dan alleen niet ieder willekeurig onderdeel erin proppen, maar dat wilde je toch al niet.

Mijn huidige PC is gebouwd met een grote nadruk op stilte :) (niet die in mijn profiel, dat is de oude bak)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 01:31 ]

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
bbstreams schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:27:
ik zelf ben nu zo'n 5 a 6 jaar desktoploos en het bevalt mij prima, heerlijke stilte, ook voor wie zelf de stroomnota moet betalen en meerdere uren per dag achter dat ding doorbrengt heeft laptop altijd voorrang. ik heb nog maar 1x de accu hoeven vervangen (werk dan nog steeds op stroomnet, met een paar procent in de accucellen) maar dat was na 3 jaar en had toen ook een andere laptop kunnen kopen vanwege verouderde XP,

mini's zijn ook aan te raden trouwens. feitelijk een laptop in een doosie
Aangezien ik pas 16 ben betalen paps en mams de stroomrekening nog (wel helemaal groen dus daar hoef ik me ook niet echt schuldig over te voelen) dus dat zit wel snor :P Die stilte lukt met deze desktop volgens mij prima maar dat is idd ook een factor om over na te denken vooral als ik hem snachts aan zou laten staan voor bijv. downloaden :0

Verwijderd

tobiasos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:35:
Aangezien ik pas 16 ben betalen paps en mams de stroomrekening nog (wel helemaal groen dus daar hoef ik me ook niet echt schuldig over te voelen) dus dat zit wel snor :P Die stilte lukt met deze desktop volgens mij prima maar dat is idd ook een factor om over na te denken vooral als ik hem snachts aan zou laten staan voor bijv. downloaden :0
Mocht je je daar op willen toespitsen is Silent PC Review een enorm zinnige website. Een goed deel van mijn onderdelen is op hun onderzoek gebaseerd (uiteraard wel gecrosschecked met andere websites).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 01:39 ]

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een desktop PC met een workstation videokaart voor o.a. Solidworks en nog een losse laptop. Als ik echter geen desktop PC had gekocht, maar alleen de laptop, dan zou ik voor gelijkwaardige prestaties op een laptop met CAD en DCC programma's ruim €2500 kwijt zijn geweest. Nu ben ik minder kwijt, maar heb ik allebei. Enige is dat ik nu niet op locatie maximale performance heb, al zou ik eventueel via VPN + Remote desktop m'n vaste PC kunnen aansturen vanaf m'n laptop.

Als je niet van plan bent minimaal één keer per week je laptop mee te nemen, zou ik gewoon voor een desktop gaan.

Ik zie een laptop sowieso pas als een volwaardige PC als er een externe muis, toetsenbord en beeldscherm aan hangen, of op z'n minst los toetsenbord en muis en dan de laptop op een laptopstandaard.

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:38:
[...]

Mocht je je daar op willen toespitsen is Silent PC Review een enorm zinnige website. Een goed deel van mijn onderdelen is op hun onderzoek gebaseerd (uiteraard wel gecrosschecked met andere websites).
Nog bedankt voor al je hulp!

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
kid jansen schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:52:
Ik heb zelf een desktop PC met een workstation videokaart voor o.a. Solidworks en nog een losse laptop. Als ik echter geen desktop PC had gekocht, maar alleen de laptop, dan zou ik voor gelijkwaardige prestaties op een laptop met CAD en DCC programma's ruim €2500 kwijt zijn geweest. Nu ben ik minder kwijt, maar heb ik allebei. Enige is dat ik nu niet op locatie maximale performance heb, al zou ik eventueel via VPN + Remote desktop m'n vaste PC kunnen aansturen vanaf m'n laptop.

Als je niet van plan bent minimaal één keer per week je laptop mee te nemen, zou ik gewoon voor een desktop gaan.

Ik zie een laptop sowieso pas als een volwaardige PC als er een externe muis, toetsenbord en beeldscherm aan hangen, of op z'n minst los toetsenbord en muis en dan de laptop op een laptopstandaard.
Ik denk toch dat ik voor de Desktop ga. Dat dacht ik sowieso al :p maar nu nog meer. Het idee achter gamen op de laptop was dat ik vaak met een groep vrienden van mij een ps3 lan party houd alleen meestal komen er meer mensen dan er ps3's zijn dus dacht ik een laptop als makkelijk extra volwaardig gamestation mee te kunnen nemen. Maar, ik zorg dus maar dan vanaf nu dat al die parties bij mij zijn want dan kan ik ook nog mijn pc ondertussen gebruiken :D

Pagina: 1