Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren mijn laptop moeten formatteren en dus opnieuw moeten installeren.
Eenmaal windows 7weer te hebben geïnstalleerd kwamen de drivers aanbod. Ik heb via de
acer website de audio (realtek v 6.0.1.5983) driver geïnstalleerd, alleen is mijn geluid slechter dan voorheen.
Het klinkt nu alsof mijn boxen zijn opgeblazen wanneer ik hem over 5.1 heb terwijl ik dit probleem hiervoor nooit heb gehad.

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

(ps; mocht ik mijn vraag verkeerd geplaatst hebben mijn excuses daarvoor)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Hoe sluit je de boxen aan? Heb je de laptop wel ingesteld op 5.1 boxen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft de boxen van de laptop zelf en ja het staat ingesteld op 5.1. Ik heb bij het realtek programma ook van alles geprobeert met instellingen maar niks lijkt te veranderen. Heb mezelf rot gegoogled naar oplossing en meerdere keren drivers geprobeerd (vaak opnieuw) maar niks helpt tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
de boxen van de laptop zelf? de laptop beschikt over front, rear, center en een subwoofer? wat voor laptop gaat het over dan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:31:
de boxen van de laptop zelf? de laptop beschikt over front, rear, center en een subwoofer? wat voor laptop gaat het over dan?
Laptop van het merk acer, type aspire 8930g
Betreft boxen, 5.1 (dolby home theater).

en het klinkt allemaal niet zuiver (vaak storend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 12:28
ik heb ook zo'n laptop gehad, en weet me iets te herinneren dat ik dat ook een paar keer had.

1e google hit op 8930g sound problem:
Re: Help Acer Aspire 8930G sound problem
Not sure if you are still having that problem, or if anybody else is, but I managed to fix my crackling/poor sound today,

BASICALLY:

I went to my volume icon, selected playback devices, selected m speakers and clicked properties, then I went to the enhancements tab and ticked "swap centre/subwoofer speaker".

NOW my sound works perfectly...yay
ook word op deze pagina de tip gegeven de nvidia drivers opnieuw te installeren, omdat deze op een of andere manier voor dit gekraak kunnen veroorzaken.
Pagina: 1