Toon posts:

Master thesis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Nogmaals mijn verzoek om een enquête in te vullen voor mijn master scriptie. Dit maal wel met goedkeuring van een admin.
Het onderwerp kan ik helaas nog niet verklappen omdat mensen dan misschien te gericht vragen gaan beantwoorden. Maar ik kan wel vast vertellen dat het niet gaat over verslaving, piraterij of andere narigheid waar de game industry mee te maken heeft (of van wordt beschuldigd)
Als ik klaar ben met mijn scriptie wil ik best de resultaten hier delen als mensen daar interesse voor hebben. Dus laat het maar weten
Dus kan je zo'n 10 minuten tijd vrij maken dan vraag ik u vriendelijk om even de volgende link te bezoeken en de vragenlijst in te vullen.

http://www.thesistools.com/web/?id=170725

Van andere forums blijkt dat mensen vanaf vraag 8 moeite hebben met invullen dus hier bij voorbaat maar alvast wat opheldering.
Als je een vraag invult denk dan "In welke mate zou ik een game willen spelen waarin dit gedaan moet worden". Dus "In welke mate zou ik (over het algemeen) een game willen spelen waarin geschoten word" en niet "In welke gevallen zou ik een game willen spelen waarin geschoten word".
Ik hoop dat het nu wel gaat lukken :)

Alvast bedankt iedereen! _/-\o_
Ohja, en tell your friends!

Met vriendelijke groet,
Naerling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:58
Als ik mee doe vind ik het wel zo prettig om de uitslag of in ieder geval het verhaal er achter te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Ik val buiten de doelgroep _/-\o_

Real coders don't game O-)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Real coders play their own games :>

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:07
Ingevuld, maar ben wel benieuwd wat je er precies mee wilt. Zeker omdat voor sommige genres ik bij bepaalde vragen 'helemaal oneens' zou invullen terwijl ik dezelfde vraag voor andere genres met 'helemaal eens' zou beantwoorden.
Overigens zou in vraag 18 games als Forza en Gran Turismo ook opgenomen moeten worden denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Wekko306 op 15-01-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:21
Heb het ook maar even ingevuld :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen :D
Wekko, denk niet in genres, denk in wat daar staat. Er staat daar 'ik wil racen' en niet 'ik wil een game van het race genre spelen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:08
Jammer dat er geen achtergrondinformatie over je masterthesis gegeven wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik mis de opties MAVO en VBO bij wat je hoogste opleiding is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 14:40
Done en succes met je cronbach alpha's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

NitroX infinity schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:25:
Ik mis de opties MAVO en VBO bij wat je hoogste opleiding is.
Wat is VBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat is de voorganger van het VMBO. Hoe oud ben jij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VMBO hebben we inderdaad al wel een jaar of... 20? :)
Zodra ik klaar ben zal ik mijn bevindingen online zetten trouwens. Ik weet precies waar ik mijn enquête allemaal heb gepromoot. Dus ook deze topic is gebookmarked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oh :P

Dan ligt dat idd aan mijn leeftijd, dat ik dat niet ken.
Alhoewel, mij is altijd verteld dat MAVO de voorganger was van het VMBO... Naja, zal wel iets complexer liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

VMBO is er een jaartje of tien, dus er zijn genoeg mensen die deze opleiding niet hebben gedaan, maar één van de voorlopers. Deze sluit je nu al uit.

Voor de rest is je enquete niet echt netjes opgezet, zowel wat betreft taalkeuze als concreetheid van de vragen. Bij vraag 3 bijvoorbeeld specificeer je niet de tijdseenheid, bedoel je dagen, maanden, jaren? Zo vult iedereen natuurlijk maar wat in. Bij vraag 8, waar gaat dat over? Real life? In games? In m'n dromen? Verder heb je bij een stapel uitspraken waar je moet antwoorden op vijf-puntsschalen, terwijl het maar de vraag is of deze uitspraken geschikt zijn voor vijf-puntsschalen. Als laatste: bij sommige vragen staat een sterretje, maar nergens is uitleg hierbij te vinden?

Wat voor opleiding doe je?

edit:

@Compiz: MAVO en VBO waren inderdaad de voorgangers van VMBO; erg slordig dat deze er niet in staan. Blijkbaar wil-ie alleen maar < 22 jarigen ;)

[quote]Mini-me schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Chrome doet hier de suggestie om de pagina vanuit Afrikaans te vertalen naar Nederlands :D
[/quote]

Priceless! _O-

[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 17-01-2011 20:23 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoogste afgeronde opleiding is nu Universiteit. Er bestaat ook nog zoiets als een promotie/PhD (hoogste graad die je kunt behalen met een opleiding). Misschien handig om te noemen.
* Mini-me spreekt uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Mad Marty schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:19:
...
Voor de rest is je enquete niet echt netjes opgezet, zowel wat betreft taalkeuze als concreetheid van de vragen.
...
Chrome doet hier de suggestie om de pagina vanuit Afrikaans te vertalen naar Nederlands :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:56
Heb 'm ook voor je ingevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:53
Hmm, sorry maar ben afgehaakt. Voornamelijk je hoogst genoten opleiding? PhD?
En hoezo moet je elke week een spelletje spelen? Ik speel 1x in de twee weken gemiddeld...

Kijk je vragen nog eens na, want dit komt je data-analyse niet ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als we dan toch moeilijk gaan doen... (sorry hoor, maar specifiek vragen naar 'leeftijd in jaren' en PhD?)
Technisch gezien sluit ik mensen die met PlayStation 2 of 3 of Xbox360 spelen ook uit (of alles na de gameboy...). Zo sluit ik ook hermafrodieten en onzijdigen uit. Technisch gezien maak ik ook geen onderscheid tussen VMBO theoretisch of praktijk.
Overigens is 'PhD' voor zover ik weet een titel en geen vorm van onderwijs...
Bij vraag 3 vraag ik naar leeftijd... WIE zou daar geen jaren invullen?

Ik wil maar zeggen dat wat ik ook had gevraagd en hoe ik dat ook had gedaan mensen altijd wel wat te klagen zouden hebben. Vraag 8 en later is onduidelijk en misschien zelfs ronduit slecht, daarom geef ik hier in de topic wat uitleg. Verder ben ik er wel klaar mee.

Nu even het commentaar waar ik wel wat mee kan (ja, ik kan commentaar ook best waarderen) ;)
Vraag 8 en later is onduidelijk en dat geef ik al aan in mijn eerste post (met enige uitleg).
Dat sterretje doet thesistools zelf. Dat betekent geloof ik dat de vraag verplicht is...
Aangezien VBO het VMBO van tig jaar geleden is kan hier voor mijn part in principe VMBO ingevuld worden. Maar op zich is dit wel iets waar ik rekening mee had mogen houden. Helaas doe ik geen studie naar de geschiedenis van het Nederlandse schoolsysteem...
Die minder dan één dag in de week is ook wel een serieuze misser.

Desalniettemin bedankt voor het invullen! :)

P.S. Die vertaling vanuit het Afrikaans die krijg ik bij vrijwel alle sites die ik voor het eerst open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:
...
Overigens is 'PhD' voor zover ik weet een titel en geen vorm van onderwijs...
...
Technisch gezien wel: je hebt een aanstelling van 4 jaar, waarbij je per maand een deel van je salaris afstaat zodat je daarmee deelname aan onderwijs financiert. Aan het einde van je periode schrijf je een behoorlijk serieuze thesis en die wordt openbaar verdedigd in het bijzijn van een commissie van hoogleraren die (inter)nationaal hoog staan aangeschreven in het vakgebied.
Het eindresultaat van een promotie, de Ph.D. titel, is de hoogst verkrijgbare academische graad.
P.S. Die vertaling vanuit het Afrikaans die krijg ik bij vrijwel alle sites die ik voor het eerst open :D
Ik niet. Krijg je dat soms bij al je eigen pagina's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Opmerking voor vraag 8:
Als ik in een auto of vliegtuig zit moeten de controls zo echt mogelijk lijken.
Slechte vraag, een auto en een vliegtuig is iets wezenlijks anders. Als ik in een auto zit wil ik realisme, in een vliegtuig juist niet. Autorijden mag best realistisch zijn want dat is een simpel iets, iedere idioot kan autorijden. Vliegen is echter een stukje lastiger, daar stap je niet zo een twee drie even in, dan wil ik juist geen realistische besturing maar lekker arcade vliegen.

Hoewel de rest van de vragen ook vrij bagger geformuleerd zijn. Ronduit zwak zou ik het willen noemen. Gaan deze vragen nu over wat ik in een en dezelfde game wil of welke elementen ik in games leuk vind? De vragen zouden dat duidelijk moeten maken.

Neem deze vragen bijvoorbeeld:
Ik kijk graag vanuit de ogen van de hoofdpersoon (first-person view).
Ik kijk graag over de schouders van de hoofdpersoon (third-person view).
Ik kijk graag van bovenaf op een speelveld.

Hier vul ik dus allemaal 'helemaal mee eens' in omdat ik in mijn city builder graag van bovenaf kijk, in mijn RPG graag vanuit third-person kijk en in mijn shooter graag vanuit first-person kijk. Vragen zijn zo echt niet duidelijk.

Zelfde hier:
Ik speel graag games met lichte, felle kleuren.
Ik speel graag games met donkere kleuren

Mijn city builder mag lekker felle en lichte kleuren hebben overdag, evenals veel leuke arcade games. Echter mijn Max Payne wil ik juist met lekkere donkere kleuren voor dat sfeertje.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2011 08:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:
Als we dan toch moeilijk gaan doen...

[...]
Allemaal leuk en aardig dat jij het moeilijkdoenerij vindt, maar als jij een betrouwbaar onderzoek met een vragenlijst wilt doen, zul je er toch als eerste voor moeten zorgen dat de vragen niet ambigu zijn. Mocht je dit willen publiceren, en sowieso zou je thesis-begeleider daar ook al een opmerking over moeten maken, krijg je toch ook echt dit soort commentaar.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik ben net begonnen aan de enquete, maar haak bij vraag 10 toch echt af.
Mijn advies: zeg niet alleen dat je commentaar wel kan waarderen, maar doe er ook iets mee.
(overigens ook echt respectloos om mensen die je advies geven en de tijd nemen om je enquete door te nemen te beschuldigen van moeilijk doen)

Vanaf vraag 8 zijn de vragen niet lastig of moeilijk, maar zo ambigu dat je resultaten echt waardeloos zullen zijn*. Ik kan je nu al garanderen dat ik de vragen een tweede keer niet hetzelfde in zal vullen, omdat ze gewoon echt te vaag zijn. Ik vermoed dat dit voor meer mensen geldt.

*Dit zou je zelf toch ook moeten weten? Tenminste, ik neem aan de je wel enkele statistiek/spss/onderzoeksvakken hebt gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:09
Ik zou je adviseren om eens te kijken naar de documentatie van de COTAN, zoals anderen hier ook al hebben gezegd, voldoen de vragen absoluut niet aan de normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:43
Ik heb het ook ingevuld en ben tegen dezelfde zaken aangelopen als genoemd in de reactie van Tsurany. Teveel dingen zijn afhankelijk van de game dat ik op dat moment speel, waardoor ik bijna overal 'Helemaal mee eens' kan invullen.

Kijkend naar de vragen die je stelt denk ik dat je onderzoek doet naar het type games wat wordt gespeeld (of populair is)per leeftijdscategorie en welke criteria belangrijk zijn voor de keuze van een bepaalde game.
Als dat inderdaad het geval is, dan ben ik bang dat door de gestelde vragen je onderzoek niet het gewenste resultaat op gaat leveren.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, ik weet nu wel dat de vragen bagger zijn... Dat heb ik zelf ook al meerdere keren beaamd.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet het niet beamen maar aanpassen. Ik snap dat je daar geen zin in hebt maar een goed onderzoeker die met een master bezig is hoort dat wel te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:17:
Iedereen in ieder geval bedankt voor het invullen.
Wat voor een opleiding doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn enquête op een gegeven moment aangepast, maar de wijzigingen zijn niet doorgevoerd. Om niet al mijn resultaten te verliezen en om mensen geen twee verschillende enquêtes in te laten vullen heb ik het dus maar zo gelaten en er voor gekozen om extra uitleg te geven op forums. Ik ben er niet heel blij mee, maar als ik de resultaten bekijk dan kan ik er toch wel wat mee :)

Ik doe een master Media en Journalistiek. Ik heb een bachelor Algemene Kunst en Cultuurwetenschappen gedaan. Ik ben nu programmeur van beroep en dat bevalt me prima. Met mijn studie zal ik dus waarschijnlijk nooit meer iets doen (wist ik dat 4 jaar geleden maar...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Dus geen echte achtergrond in statistiek. Krijg je dat wel nu tijdens de master? Neem aan de je eerst wat vakken hebt gelopen voordat je aan de thesis begon?

Programmeur of niet, een Master in arts/science is altijd handig ;) (ook al zegt dat ook niet alles...)

[ Voor 7% gewijzigd door synx6 op 22-01-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 jaar terug het vak statistiek gevolgd, samen met praktijkgericht onderzoek en uhhh... nog een onderzoeks vak. Niet mijn sterkste punten. En die master is altijd handig ja ;) En ik moet zeggen dat ik na +/- 18 jaar school een erg lage pet op heb van het onderwijs systeem. Kan het niemand aanraden. Met zelfstudie leer je meer en sneller... Als je er de discipline voor op kan brengen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Nu ga je in je eigen topic nogal offtopic?

In ieder geval, ik ben er ook met goede moed aan begonnen. Eerst mijn gegevens ingevuld, daarna krijg ik de uitleg waar de thesis over gaat (waarom zeg je dan in je OP dat je dit nog niet wilt meegeven?) en welke de doelgroep is. Ik val buiten die doelgroep (woon niet in Nederland) maar krijg toch nog een link om de enquête in te vullen.

Wat wil je nu? Moet ik m invullen of niet?
Pagina: 1