2de video zone over RCA

Pagina: 1
Acties:

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
Hoe ver kun je een signaal over RCA (tulp, cinch) dragen voordat de kwaliteit achteruit gaat?

Ik wil een Denon AVR-3311 aanschaffen. Het apparaat staat bij de TV, dus zone 1 gaat over HDMI. Van wat ik van de beschrijving van het apparaat begrijp gaat zone 2 (video) alleen over RCA. De andere TV komt in een andere ruimte te hangen ongeveer 10 meter verder.

Is 10 meter te ver om nog een fatsoenlijk video signaal te krijgen? En weet iemand een goede plek om RCA wandcontactdozen (inbouw) te kopen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Volgens mij maakt Neutrik ook RCA dozen. Die dozen icm Neutrik stekkers en degelijke kabel en je komt een heel eind.Kwaliteitsverlies zal minder zijn dan bij een 3 Euro kabel van de Gamma.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Kenji83
  • Laatst online: 30-07-2023
Ik heb ook ooit gelezen dat het mogelijk is om een audio en video signaal over Cat5 of Cat6 te sturen. Iemand daar ervaring mee? Want dat lijkt me een stuk praktischer om door een loze leiding heen te trekken dat 2 of 3 kabels voor RCA.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
gewoon meerdere paren samentorsen en RCA-stekkers aanzetten ;)

• HyperioN
  • Laatst online: 20:32
Kwaliteit van je beeld na 10 meter is volledig afhankelijk van de kwaliteit van je kabel.
Gebruik je goedkope flimsy kabel, dan zal het waarschijnlijk flink achteruit gegaan zijn. Gebruik je fatsoenlijke RG59-kabel of beter, dan is 10 meter goed te doen.
Voor audio zal 10 meter sowieso wel goed gaan, ook met een dun snoertje.

Die A/V naar CAT5 omvormertjes zijn er inderdaad ook. "Video balun" noemen ze die ook wel. Zoiets bijvoorbeeld: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=460597