Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268913

Topicstarter
Mijn ouders hebben een Acer Aspire 7741G. Al vanaf het begin duurt het ontzettend lang voordat de laptop een netwerkverbinding op zet naar de router (Thompson, alles in één). Het maakt niet uit of dat je de computer koud opstart, uit slaap- of sluimerstand haalt.

De specs zijn alsvolgt; Core i5 430M, 4GB DDR3, ATI HD5650. De WLAN-adapter is een "Atheros AR5B93".

Nu heb ik het volgende geprobeerd;
- Reinstall Windows (zowel x86 als x64)
- Oudere/nieuwste drivers
- Energiebeheer van adapter uitgeschakeld

What to do? Meer mensen met dit probleem? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Gebruik je XP, Vista of Win7?
De verbinding die je probeert op te zetten is draadloos? Andere apparaten hebben niet zoveel tijd nodig om een verbinding op te zetten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat Windows 7 op, verbinding is inderdaad draadloos (WiFi-N). Andere apparaten hebben nergens last van, ook niet de LAN-netwerkkaart, die werkt probleemloos op 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hier trouwens een Asus laptop die nergens last van heeft, evenals alle andere apparaten in dit huis (Samsung Galaxy, Nokia E72, HP laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je het al eens met een live Linux (bijv. Knoppix) CD geprobeerd (die dan wel de aanwezige WiFi hardware drivers moet hebben)?

Als het dan wel werkt maar ook traag zou ik denken aan een probleem met de hardware. Misschien dat er ergens een slechte verbinding is. Ik neem aan dat er een mini PCIe in zit. Kaartje er eens uit halen en opnieuw plaatsen. Antenne aansluitingen checken.

Maakt ie wel een even snelle N-verbinding als andere apparaten of lager (en ook lager dan de specs van de laptop)? Dat zou mogelijk ook op een antenneprobleem kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als hij eenmaal verbinding heeft, dan werkt het ook perfect. Haal de volle snelheid wanneer ik bv. wat download van het internet (60Mbit). Een Live Linux CD heb ik nog niet geprobeerd. Kaartje kan ik evt. ook inderdaad ff opnieuw plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Overigens... "Al vanaf het begin" problemen suggereert dat het ding nog onder garantie valt. Is het dan niet verstandiger niet zelf te gaan prutsen maar het ding ter reparatie aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar hoe lang blijft zo'n laptop weg, dan?
Mijn ouders kunnen de laptop geen twee tot drie weken missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik heb twee Acer laptops gehad die allebei problemen hadden met Wifi.
Het duurde erg lang voordat ik verbinding had met de router, zowel een 'b/g' als 'n' een router.
Zodra de verbinding er was, was er inderdaad niets meer aan de hand.
Heb nooit uit kunnen vogelen waar dit aan lag, maar vind het wel erg toevallig dat jij dit probleem nu ook hebt.

Ik zou zeggen, het ligt hem aan de laptop zelf, iets hardware matig van Acer zelf.
Heb nu een Dell, en alles werkt goed.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk kan je proberen om de netwerkkaart "vast" te zetten op 1 snelheid zoals G en ook goed te controleren of deze wel netjes op komt i.c.m. energiebeheer.

E.e.a. is terug te vinden in Device Manager bij de betreffende netwerkkaart.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anoniem: 268913 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:56:
Ja, maar hoe lang blijft zo'n laptop weg, dan?
Mijn ouders kunnen de laptop geen twee tot drie weken missen...
Tsja... dat is de afweging die je moet maken. Ik vind al hééél lang dat de reparatie van niet helemaal defecte apparaten veel intelligenter (met veel geringere 'tijd kwijt') afgehandeld kan worden dan altijd gedaan wordt. Maar om de een of andere reden schijnen mensen die verantwoordelijk zijn voor dergelijk beleid dat stukje visie maar niet te ontwikkelen. Ik verbaas me er allang niet meer over.

Hoe redden ze het dan voordat ze deze laptop hadden?

[ Voor 20% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-01-2011 12:05 ]

Pagina: 1