Probleem met Photoshop CS4

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een kleine week een Asus U31F. Direct de HDD eruit gehaald en vervangen voor een SSD. Werkt subliem, echt razend snel onder Windows 7 x64. :D

Nu heb ik er Photoshop CS4 (x64) op gezet. Wanneer ik grote tekst wil toevoegen, dan werkt dit niet helemaal lekker. Het duurt even (ongeveer een halve seconde) voordat de letters op het scherm verschijnen.

Wat is hier aan te doen? Ik denk zelf dat het aan de (onboard) videokaart ligt, gezien het feit dat er een P6200 in zit met 4GB DDR3 geheugen en een OCZ Vertex2, dat alles onder 64-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs? Wat heb je al geprobeerd?

Ik ben dan wel mod, maar een glazen bol is helaas niet beschikbaar onder een van mijn velen knopjes.

Ik kan je wel vertellen, dat, bij een te hoge resolute (bijvoorbeeld een plaatje op A0 formaar bij 600dpi in combinatie met lettertype 5000 of nog groter) het renderen van de text in GIMP vrij traag gaat. Maar daar is een thin & light ook niet voor bedoeld.
GIMP maakt overigens geen gebruik van de GPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pentium P6200 @ 2,14Ghz met onboard GPU (Intel GMA4500)
4GB DDR3
OCZ Vertex2

Het gaat gewoon om een resolutie van 72dpi, met een formaat van 1200x800. Stelt niet heel erg veel voor, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij nader inzien hoort dit thuis in een ander subforum

CSL --> CSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen.

Het is nog steeds zo traag... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je al geprobeerd om een gewone videokaart te installeren en de onboard uit te schakelen ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het over een laptop zonder dedicated grafische kaart, enkel een onboard (nu ja, on-die).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou de grafische kaart niet goed genoeg zijn? Mijn vriendin kon The Sims 3 prima spelen op de hoogste kwaliteit... :)
Pagina: 1