Wireless signaal versterken met access point

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Ik heb momenteel een modem/router met wireless in de meterkast hangen. Nu kan ik in de tuin niet echt goed wifi ontvangen door de grote afstand.
Ik heb ook nog een linksys wrt54g wireless router in de kast liggen.Ik wil deze eigenlijk wel gebruiken om mijn wireless signaal te versterken. Heeft iemand enig idee hoe ik dit doe?
Ik heb eventueel bij de plek waar ik de linksys neer wil zetten ook een netwerkkabel die naar de router in de meterkast gaat. Maar ik begrijp dus niet hoe het bestaande wifi signaal dan versterkt kan worden.

Iemand een idee?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.minetfiber.com/images/wrt54g_back.jpg
Die kabel die je vanaf je Modem naar het punt hebt getrokken waar je die router zou willen aansluiten, die kan je op de WAN poort aansluiten. dan zou je vanaf de router een nieuw draadloos netwerk kunnen instellen.. of lees deze HOWTO draadloze router als accesspoint gebruiken

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 01:28 ]

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Thx deze had ik ook al gezien.Maar het probleem waar ik mee zit is dat ik het bestaande wireless netwerk wil versterken. Volgens mij zijn er bij deze methode twee verschillende wireless netwerken in de lucht, want mijn bestaande router heeft immers ook al wireless. Of praat ik nu onzin?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Zie bijv Netwerk vraagje

Linksys als 'router' ipv 'gateway' configureren en je bent al een heel eind.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
VivaAtloni schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:24:
Thx deze had ik ook al gezien.Maar het probleem waar ik mee zit is dat ik het bestaande wireless netwerk wil versterken. Volgens mij zijn er bij deze methode twee verschillende wireless netwerken in de lucht, want mijn bestaande router heeft immers ook al wireless. Of praat ik nu onzin?
Twee wireless toegangspunten heb je dan in de lucht, netwerk wordt door je router geregeld. "Versterken" is niet wat je doet, maar met wat hierboven staat beschreven en dan met identieke wireless inloggegevens (Zelfde SSID/wireless passwoord etc.) zou je wireless client moeten verbinden met het sterkste signaal.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02 14:48
versterken lijkt me alleen zinnig als je bij de plaats waar je je repeater (dat heb je dan nodig en sommige AP kunnen als repeater functioneren) zet geen kabel kan hebben. Anders is het veel gemakkelijker om een wireless AP neer te zetten en met een kabel in de router te prikken en pw en ssid hetzelfde in te stellen.
Een repeater halveert namelijk ruwweg je bandbreedte (omdat die je frames herhaalt en daarbij dus nog een keer de ruimte nodig voor het frame gebruikt).

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:54

mendel129

Radioactivator

Zet zoiets als dd-wrt op die wrt, en bij mijn wete kan je die dan als repeater gebruiken... Ik zoek even naar een tutorial

Mjah, tutorials genoeg... Keywoorden zijn "wds", "extend" en "ddwrt" :P
Het enige probleem dat ik zelf al heb is dat ik geen recente tutorials vind ^^
Bekijk dit anders eens...

--edit--
Inderdaad, zoals mo3lla reeds zegt, misschien hoef je helemaal geen ddwrt te flashen...
Kijk een keer of je wrt wds al niet standaard ondersteunt >:)

[ Voor 73% gewijzigd door mendel129 op 15-01-2011 15:44 ]

Bringer of heat, food and silence!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
Je netwerkbereik vergroten kan je prima doen met WDS functionaliteit. De WRT54G moet dit wel ondersteunen en je hoeft alleen de stroomaasluiting te gebruiken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

wds is echt de laatste oplossing die je moet nemen.
Draadje trekken naar een tweede router in AP modus (zie de link in de eerste reactie) levert je een veel snellere verbinding op.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 15-01-2011 15:44 ]

Pagina: 1