OEM (optical) drive

Pagina: 1
Acties:

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02 13:48
Ik heb net een nieuw systeem besteld bij zercom, en nu zie ik dat de PW aangeeft dat de Spinpoint F3 1TB en de Samsung SH-S223C Black OEM/Tray zijn(is trouwens niet te zien bij de productbeschrijcing op zercom.nl) dus komen ze niet met kabels ... Hoe moet ik dan de HDD en de drive aansluiten op m'n moederbord en voeding ?
EDIT: Ik zie dat 't MB dat ik besteld heb met 4 SATA kabels komt, welke soort en hoeveel kabels heb ik nodig om de HDD en drive aan te sluiten en voorzien van power ?

[ Voor 21% gewijzigd door Catwoman op 14-01-2011 20:31 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij vrijwel alle moederborden krijg je wel een paar S-ATA kabeltjes :)
Stroomkabels hangen gewoon aan je voeding natuurlijk.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 08:13

FeaR

In GoT we trust

Contents: Mainboard, Backing Plate, 4x SATA Cables, Manual, and Driver Disc
Oftewel zitten er 4 SATA-kabels bij het moederbord...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

Sowieso zitten er bijna nooit (sata) kabels bij een HDD, SSD of ODD.

Ennuuh, bij mijn 870 Extreme3 kreeg ik 4 S-ATA kabeltjes, zoals hierboven al werd vermeld ;) .

Edit: Je HDD en ODD. Gebruiken allebij gewoon 1 S-ATA aansluiting. De aansluiting voor de stroom zit op je voeding. Maar maak je hier geen zorgen over, elke moderne voeding heeft minstens 4 S-ATA power connectors.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2011 20:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Catwoman
Ja heb ik gezien (zie edit post) :P , beetje blind dus ik hoef geen kabels te kopen . En dit komt er van de voeding af:
1 x 24 pin
2 x 4 pin
2 x 6 pin pcie
2 x 6+2 pcie
8 x SATA (total of eight)
7 x Molex (total of eight)
1 x FDD 4 pin

Dus ik moet 1 SATA kabel van de voeding in de HDD en 1 SATA in de drive pluggen en dan nog 'n SATA kabel van MB naar HDD en SATA kabel van MB naar drive? Of zit ik nu fout te denken en moeten er andere kabels vanuit de voeding naar de HDD/ optical drive?

[ Voor 11% gewijzigd door Catwoman op 14-01-2011 20:36 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:35

D4NG3R

kiwi

:)

In principe is het gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/hdd_sata_connected2.jpg

*Note bij dit plaatje, de bruine kabel is bijna nooit aanwezig, en word ook niet gebruikt. Zoals je kan zien op de bovenstaande foto*
Afbeeldingslocatie: http://www.mcdermottpc.com/images/sata.jpg

Dus ja:
1 SATA kabel van MB naar HDD
1 SATA kabel van MB naar ODD
1 SATA-POWER kabel van PSU naar HDD
1 SATA-POWER kabel van PSU naar ODD

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2011 20:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SpireQ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:35:
Ja heb ik gezien (zie edit post) :P , beetje blind dus ik hoef geen kabels te kopen . En dit komt er van de voeding af:
1 x 24 pin
2 x 4 pin
2 x 6 pin pcie
2 x 6+2 pcie
8 x SATA (total of eight)
7 x Molex (total of eight)
1 x FDD 4 pin

Dus ik moet 1 SATA kabel van de voeding in de HDD en 1 SATA in de drive pluggen en dan nog 'n SATA kabel van MB naar HDD en SATA kabel van MB naar drive? Of zit ik nu fout te denken en moeten er andere kabels vanuit de voeding naar de HDD/ optical drive?
No offense maar had je het systeem niet beter kunnen laten assembleren? Ik voorzie nog meer posts over dit topic binnenkort.

Altijd een goed advies: Read The Friendly Manual! :)

https://discord.com/invite/tweakers

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als er niet bij vermeld staat dat het om een retailverpakking gaat kun je er gevoeglijk van uit gaan dat je gewoon een kale schijf in een antistatisch zakje krijgt. Maar met die kabels bij je mobo gaat het allemaal wel goed komen.

Het feit dat je deze vraag stelt suggereert wel dat je nog weinig(/geen?) ervaring hebt met het assembleren van een PC. Advies is om dan eerst te lezen hoe zoiets moet (op internet en in boekje bij moederbord) voordat je er aan begint.

Hier een vrij willekeurig gekozen site als voorbeeld.

• Catwoman
redfoxert schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:38:
[...]

No offense maar had je het systeem niet beter kunnen laten assembleren? Ik voorzie nog meer posts over dit topic binnenkort.

Altijd een goed advies: Read The Friendly Manual! :)
None taken, maar ik ga geen 40 euro assemblage kosten betalen terwijl je 't zelf goed te doen is en hé: eens moet de eerste keer zijn ;). . Ik weet wel wat waar moet en welke kabels waar moeten, maar twijfelde even en wilde graag zekerheid :) EDIT: Het systeem is er nog niet hoor, en ben al bezig met guides lezen en filmpjes kijken over het 'PC bouwen'

[ Voor 16% gewijzigd door Catwoman op 14-01-2011 20:47 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SpireQ schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:44:
[...]

None taken, maar ik ga geen 40 euro assemblage kosten betalen terwijl je 't zelf goed te doen is en hé: eens moet de eerste keer zijn ;). . Ik weet wel wat waar moet en welke kabels waar moeten, maar twijfelde even en wilde graag zekerheid :) EDIT: Het systeem is er nog niet hoor, en ben al bezig met guides lezen en filmpjes kijken over het 'PC bouwen'
Heel goed :) Zorg wel dat je de manual van je moederbord enzo aandachtig doorneemt. Als dat niet goed zit kan je direct of op de langere duur hele vreemde problemen krijgen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Catwoman
redfoxert schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Heel goed :) Zorg wel dat je de manual van je moederbord enzo aandachtig doorneemt. Als dat niet goed zit kan je direct of op de langere duur hele vreemde problemen krijgen.
Yep, ik ga eerst de handleiding van ALLE onderdelen doorlezen voordat ik ook maar ergens begin met in elkaar zetten en aansluiten. Dan hoop ik dat alles in 1 keer goed gaat :)
Pagina: 1