Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Tjah.. Hoeveel geheugen ga je kopen, want als je niet van plan bent te gaan uitbreiden. Kan je waarschijnlijk het geheugen in B1 en B2 steken. IPV A1 en A2. Op die manier zit het geheugen niet onder de heatsink van de Mugen II.
Maaruhm.. Waarom 1600Mhz geheugen kopen, op een CPU welke alleen op de Multi kan worden OC'd? (Teminste, ik had dit gelezen in het Gamesystemen topic. Ik weet niet of dit correct is)
Maaruhm.. Waarom 1600Mhz geheugen kopen, op een CPU welke alleen op de Multi kan worden OC'd? (Teminste, ik had dit gelezen in het Gamesystemen topic. Ik weet niet of dit correct is)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Even een wat algemenere reply. Ik heb een gigabyte P55 UD3 bord met een Mugen. Het blok past naast de geheugensloten maar de fan kan er niet meer op als je modules hoger zijn dan de standaard hoogte (dus ex de vinnen enzo). Ik heb de fan er daarom zuigend opgezet aan de andere kant. Misschien niet 100% ideaal maar het werkt wel prima zo.
maw: het blok van de mugen komt als het goed is niet voorbij de geheugensloten, de fan kan dat evt wel doen. In mijn geval met de Corsair Dominator serie een klein probleempje maar niet onoverkoombaar.
maw: het blok van de mugen komt als het goed is niet voorbij de geheugensloten, de fan kan dat evt wel doen. In mijn geval met de Corsair Dominator serie een klein probleempje maar niet onoverkoombaar.
UNOX: The worst operating system
Eventjes een opmerking wat betreft de dimms in B1 en B2 steken raad ik af want vooral bij de Asus moederboarden moet je altijd slot A1 en B1 vullen omdat het board anders niet op start.
Wat betreft Corsair 1600 Mhz XMS geheugen gebruik ik deze modules in combinatie met een Prolimatech Megahalem op een Asus P6X58D Premium board en heb ik geen problemen met de hoogte ervan. Ik heb er zelf 2 x 12cm fans op zitten in push/pull en dat gaat op dat board zonder problemen, maar op een P67 board durf ik niet te zeggen.
Wat betreft Corsair 1600 Mhz XMS geheugen gebruik ik deze modules in combinatie met een Prolimatech Megahalem op een Asus P6X58D Premium board en heb ik geen problemen met de hoogte ervan. Ik heb er zelf 2 x 12cm fans op zitten in push/pull en dat gaat op dat board zonder problemen, maar op een P67 board durf ik niet te zeggen.
die xms3 zijn normale hoogte, precies het zelfde als ocz gold/plat. heatspreader, dus die zouden zeker moeten passen... op mijn p55 plankje zitten ze ook onder de hoogte van de mugen2, waarvan overigens alleen de fan echt over het geheugen hangt, de koeler zelf niet eens...
Mocht je het MSI P67A-GD65 moederbord gebruiken:
Dit moederbord heeft ook 4 geheugen slots. Als je dual channel wilt met 2 geheugen reepjes MOET je die in de 1e en 3e slot prikken. 2 reepjes alleen in slot 2 en 4 werkt niet en je pc zal niet booten.
Gelukkig zijn de 1e en 3e slot het meest verre weg van de CPU socket.
Wat ik zojuist heb verteld is hier na te lezen:
http://www.hardwaresecrets.com/article/MSI-P67A-GD65-Motherboard/1142/3 .
Ik hoop je hiermee een beetje te helpen. Ik ben namelijk ook van plan een I7 systeem te bouwen op basis van de 2600K processor.
Dit moederbord heeft ook 4 geheugen slots. Als je dual channel wilt met 2 geheugen reepjes MOET je die in de 1e en 3e slot prikken. 2 reepjes alleen in slot 2 en 4 werkt niet en je pc zal niet booten.
Gelukkig zijn de 1e en 3e slot het meest verre weg van de CPU socket.
Wat ik zojuist heb verteld is hier na te lezen:
http://www.hardwaresecrets.com/article/MSI-P67A-GD65-Motherboard/1142/3 .
Ik hoop je hiermee een beetje te helpen. Ik ben namelijk ook van plan een I7 systeem te bouwen op basis van de 2600K processor.
Pagina: 1