temps. met crossfire

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkliquid0546
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2022
ik draai nu al een goede 3 jaar crossfire en nu ongeveer anderhalf jaar met de hd 4980 van club3d de bovenste is de overclock editioin en de onderste is de super over clocked edition en de ondeste (37) kaart word veel warmer dan de bovenste (47) hoe kan ik er voor zorgen dat de onderste koeler word ik heb als kast antec DF 85 (( als ik vantage draai word de onderste kaart echt VEELSTE warm 97 }:O graden))

als iemand ideen heeft hier voor zou graag willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De kaart(en) en je kast al eens goed uitgestoft? kan een hoop schelen.

Eventueel kan je de kaarten ook helemaal uit elkaar halen (Koeler er af), netjes schoonmaken. Alle koelpasta verwijderen, nieuwe erop doen. Bijv AS5. En dan alles weer netjes in elkaar zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2011 19:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkliquid0546
ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehaalt toen ook over gebouwt in de nieuwe kast en VEEL stof verwijdert hehe, maar ik heb zelf het idee dat de super over clocked edition een slechter koeler heeft dan de normaale overclocked edition (( dit is de normaal http://imgupload.overcloc...ientjeL/4890%20club3d.jpg )) de super over clocked edition (( http://overclockers.co.uk/pimg/GX-011-C3_400.jpg ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
crossfire is natuurlijk toch dat je kaarten dicht op elkaar stopt(de ramdac's van de 4870 en 4890 produceren een hoop hitte)
Maar door crossfire krijg je eigenlijk dit:
Hitte

Het is vervelend dat de wereld zo werkt soms...
Wat je zou kunnen doen is de zijkant van de kast eraf halen en dan op zijn zij leggen.
Dan kan de warme lucht naar boven stijgen inplaats van te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Warmte stijgt op, terwijl zijn onderste kaart last heeft van hoge temps...

Hah, ingeving: Wissel ze eens om van plek?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
D4NG3R schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:30:
[...]
Warmte stijgt op, terwijl zijn onderste kaart last heeft van hoge temps...
Daarom duid ik het aan als warmte opeenhoping warmte die geen we ergens omheen kan vinden en ook niet erdoorheen.
Die zoekt de makkelijkste weg (dus tenzij er een hoop airflow was.
Het is inderdaad wel raar dat als die warmte tegen de bovenste aandrukt dat daar geen hitte probleem is (of het is een brake sensor)
Maar zoals hij al zij wissel ze om en kijk of het probleem dan weg is (of dat de nieuwe onderstekaart hetzelfde probleem vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkliquid0546
ik ben er al achter op 1 of ander manier is me ati overdrive heeft de fans op standaart 50 % gezet 8)7 waardoor als ze extra belast werden niet harder gingen draaien, op dit moment zijn ze idle bovenste 60 * onderste 57
en als ik ze zwaar belast zoals met vantage komen ze max tegen de 85 % aan beide kaarten iig bedankt voor de tips :P
Pagina: 1