Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router naar verkeerder website bij intikken van een webadres

Pagina: 1
Acties:

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 20:58
Mensen, ik zit met het volgende probleem (met een Sitecom router WL-309):

- Ik weet zeker dat ik geen malware, virussen op mijn PC heb
- het probleem treedt op bij gebruik van verschillende PC's en verschillende browsers (IE, Chrome, etc) in huis
- Internet provider is Alice

Als ik in mijn browser bijvoorbeeld gewoon netjes het volgende intik: www.funda.nl

dan gaat de browser niet naar de Funda website maar dan zie je bijv. de site van: http://www.tripolis.com/
Ook in de browserbalk springt ie dan in de adresbalk vanzelf (!) naar het adres: http://www.tripolis.com/

Enig idee hoe dit komt?

Gebeurt niet met alle websites die je intik maar zo af en toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens om die router uit te sluiten: wat gebeurt er als je een van je PCs direct op de modem aansluit en het dan probeert?

Oslik blyat! Oslik!

• Marc_Sway
Als ik 'm direct op het ADSL modem aansluit van Alice gaat het allemaal goed

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, duidelijk router dan.

Even kijken, ik heb hier ook een WL-309 draaien. Bij mij kom ik wel gewoon op Funda, dus het zit niet in de hardware. Ik ga even kijken naar de settings die ermee te maken zouden kunnen hebben...

Edit:
Ik zie zo 1-2-3 niet een setting die dit soort gedrag zou kunnen veroorzaken. Probeer anders eens weer naar Funda te gaan en post gelijk daarna de bovenste paar logs van de router (Home -> Logs)

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 14-01-2011 19:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

anders even een factory default doen. Is er iets raars met de DNS instellingen?

• Marc_Sway
OK, dat zou mooi zijn. Heb net trouwens even de kabel direct van de PC naar het Alice Modem gelegd en dat werkt gewoon perfect. Kom meteen op de Funda site en niet naar een verkeerde site.

• Marc_Sway
Bij factory default doet ie het zelfde.
Wel is het zo dat er ook nog een 1GB 8-ports switch tussen hangt van Sweex met nog 2 PC's er aan, een Logitech Touch en een IP-phone die (steeds actief) met VPN-tunnel naar mijn werk is verbonden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sweex heeft tegenwoordig 8Gb (1GB) switches? :o

Die VPN tunnel zou mogelijkerwijs iets raars met je DNS kunnen doen. Sluit even een PC direct op router aan zonder de rest van die meuk ertussen en kijk wat dat doet.

Oslik blyat! Oslik!

• Marc_Sway
OK, ik ga het even proberen. Even de kabels omzetten in een sec

• Marc_Sway
Ik heb net de oude situatie weer (kabel van Alice ADSL modem naar Sitecom WL-309 + de 8 ports Sweex switch).

Als ik nu weer: www.funda.nl intik gaat ie wel naar de correcte site van Funda! Het is wel raar zeg. Weet zeker dat als ik het morgen weer probeer of op een andere dag dat wel weer naar een verkeerde site routeert

• Marc_Sway
Heb wel de VPN tunnel van de IP-phone nu disabled staan.

• Marc_Sway
Dit soort problemen kunnen toch niet door VPMN software onstaan in mijn IP phone?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Gebruik eens de edit-knop ipv meermaals achter elkaar te posten :o

Hangt er helemaal af wat dat ding exact doet en hoe je router erop reageert. Heb je 100% zeker vastgesteld dat het aan de VPN ligt (als in: VPN uit, probleem weg, VPN aan, probleem weer terug)?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1