16x single of 8x SLI???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
Hallo iedereen,

ik heb een klein vraagje, heb hier al wat willen opzoeken, maar vind niet direct iets, en op het almachtige Google, vind ik ook niet iets wat uitsluitsel geeft.

Momenteel zit ik met een Gigabyte 9800GTX+ 1GB-kaart op een Asus P5N-E SLI moederbord. Ik zou graag een 2e kaart erbij steken (identiek) als dit echt een boost geeft. Probleem is: als ik de 9800 enkelvoudig gebruik, krijg ik 16x uit de PCI-E, als ik ze in SLI steek krijg ik 2 keer 8x. Gaat dit dan enigsinds verbeteren? Ik heb geen zin om die 2e kaart te zoeken en aan te kopen als ik er dan pas achter kom dat dit niet werkt.

Alvast bedankt

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

ResuCigam

BOFH

Kerberos84 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:29:
ik heb een klein vraagje, heb hier al wat willen opzoeken, maar vind niet direct iets, en op het almachtige Google, vind ik ook niet iets wat uitsluitsel geeft.
Als ik je topic titel in google gooi krijg ik 90.000 hits en een paar kliks verder had ik een hardocp test, dus wat kon je niet vinden precies?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:23
Het verschil is minimaal in prestatie, zelfs x4 maakt voor de prestaties niks uit. Waarom zouden er, denk je, quad-SLI opstellingen bestaan? niet omdat er geen verschil is tussen 2 kaarten op x16 als op 4 kaarten op x8...

ik zal eens dat linkje opzoeken...

Maar op het even simpel te houden: gewoon tweede kaart erbij steken. aan de bandbreedte (lanes) ga je geen prestatieverlies lijden.

EDIT: Ha, hier is een benchmark met x16/x16 tegenover x4/x4.
http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x4x4/

[ Voor 17% gewijzigd door naarden 4ever op 14-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede vraag. Met pci-e 2.0 is x8/x8 geen enkel probleem. Scheelt hooguit een paar procent bij de snelste kaarten tov x16/x16. Maar jouw mobo heeft waarschijnlijk pci-e 1.0?

Zelf denk ik dat een 2e 9800GTX wel genoeg heeft aan 8 pci-e 1.0 lanes. Maar ik ken geen tests hiervan.

Ah wacht, dat is dan pci-e 2.0 x4. Gaat dus prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 18:40 ]