Op het moment ben ik bezig met het ontwerpen van een voeding voor een versterker. Vanwege de beperkte ruimte in het versterker kastje heb ik 2 ringkernen van 250VA op maat laten maken. Nu wil ik deze echter van stroom voorzien, echter kan ik ze niet zomaar in het stopcontact prikken omdat het meer dan 300VA is.
Op DIY Audio had ik gelezen dat je dan een inrush current limiter moet gebruiken. Dit kan in de vorm van een zware NTC. Ze gaven daar aan dat een CL-60 perfect zou zijn. Deze is echter niet veel te vinden, of k moet er 20€ verzendkosten betalen of voor minstens 50€ bestellen.
Nu had ik even wat verder gezocht en kwam ik op de volgende alternatieven:
- SG26
- 10D-15
Kan ik deze in de plaats nemen van een CL-60 als inrush current limiter voor de 2 250VA ringerkernen parallel? Het liefst gebruik ik maar 1 NTC. Na enkele seconden wordt deze gebypassed door een relais.
Op DIY Audio had ik gelezen dat je dan een inrush current limiter moet gebruiken. Dit kan in de vorm van een zware NTC. Ze gaven daar aan dat een CL-60 perfect zou zijn. Deze is echter niet veel te vinden, of k moet er 20€ verzendkosten betalen of voor minstens 50€ bestellen.
Nu had ik even wat verder gezocht en kwam ik op de volgende alternatieven:
- SG26
- 10D-15
Kan ik deze in de plaats nemen van een CL-60 als inrush current limiter voor de 2 250VA ringerkernen parallel? Het liefst gebruik ik maar 1 NTC. Na enkele seconden wordt deze gebypassed door een relais.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?