[T-Mobile] BlackBerry Prepaid - wat valt er onder?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds kort heeft ook T-Mobile BlackBerry Prepaid. Volgens de site is het op dit moment de eerste 6 maanden gratis en daarna 2,50 per maand voor de BlackBerry diensten (instant e-mail en Ping). Surfen wordt per MB afgerekend.

Ik zoek voor mijn vriendin een manier om zo goedkoop mogelijk met anderen in contact te blijven. De meeste mensen hebben of een BlackBerry of een telefoon met WhatsApp. Aangezien WhatsApp op de BlackBerry alleen kan werken met een BIS of BES bundel (dus de BlackBerry diensten), klopt mijn aanname dan dat je voor die 2,50 per maand ook kunt WhatsAppen? Of... hoe weet T-Mobile wat er wel en niet onder de BlackBerry diensten valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Die €2,50 per maand is om gebruikt te mogen maken van de BB diensten, daar valt het daadwerkelijke gebruik dus niet onder. Het kost je daarnaast €2,- per MB (dus de daadwerkelijke data die je verbruikt), met een maximum van €10,- per maand. Dus voor max. €12,50 per maand heeft ze een BIS abonnement, maar dan geen belminuten of SMS'jes inbegrepen.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hmmm... dan is de advertentie een beetje misleidend...

Na afloop van de eerste 6 maanden betaal je een vast bedrag van € 2,50 per maand om toegang te hebben tot de BlackBerry diensten (push e-mail en pingen).

Tja... je hebt toegang idd maar je kunt er niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

hemiparo schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:50:
hmmm... dan is de advertentie een beetje misleidend...

Na afloop van de eerste 6 maanden betaal je een vast bedrag van € 2,50 per maand om toegang te hebben tot de BlackBerry diensten (push e-mail en pingen).

Tja... je hebt toegang idd maar je kunt er niks mee...
Je kunt er wel wat mee, het kost je alleen (veel) geld :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
@hemiparo
Het antwoord van azt33 is correct. Deze informatie is ook terug te vinden op de T-Mobile website onder het kopje 'Dit moet je weten'. :)

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een "normaal" internet abonnement zul je toch echt goedkoper klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:12:
Met een "normaal" internet abonnement zul je toch echt goedkoper klaar zijn.
Met een normaal internet abo doen de standaard BB diensten het niet. Zonder BIS of BES is een BB behoorlijk mank, met of zonder normaal internet abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Daarom juist! Ik dacht om alleen gebruik te kunnen maken van BBM (pingen) je dus niet meer dan 2,50 per maand kwijt was. Maar dan komt de data hiervoor er nog apart bij. Nou is dat voor berichtjes niet zo veel maar toch. Zoals ik al zei, toch een beetje verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
Het is inderdaad een beetje jammer, is het niet een idee voor T-Mobile om gewoon een maand pakket te maken zoals ze op dit moment voor bijvoorbeeld de ipad hebben maar dan voor de Blackberry's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 20:10
ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goedkope optie voor een BB om beetje whatsappen/pingen en klein beetje internet, en ik vroeg me af of deze aanbieding uiteindelijk goedkoper zal zijn dan die vodaphone prepaid deal (uiteindelijk 12.50 per maand voor internet+bb services, tot 30 juli gratis)

Heeft iemand enig idee hoeveel kb een gemiddeld ping/whatsap bericht kost? bv ik weet niet wat voor data er allemaal aan headers etc meegezonden worden, van BB ping berichten kan ik dat niet zo 123 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dan is deze goedkoper lijkt me. Eerst 6 maanden gratis (1 GB is best wel veel) en dan daarna maximaal € 12,50 per maand voor onbeperkt gebruik. Bij Vodafone ook € 12,50 maar gratis tot eind juli). Wel is T-Mobile een stukje langzamer maar voor WhatsApp en BBM (ping) maakt dat niet veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Gigapower schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:43:
ik zit ook een beetje rond te kijken naar een goedkope optie voor een BB om beetje whatsappen/pingen en klein beetje internet, en ik vroeg me af of deze aanbieding uiteindelijk goedkoper zal zijn dan die vodaphone prepaid deal (uiteindelijk 12.50 per maand voor internet+bb services, tot 30 juli gratis)

Heeft iemand enig idee hoeveel kb een gemiddeld ping/whatsap bericht kost? bv ik weet niet wat voor data er allemaal aan headers etc meegezonden worden, van BB ping berichten kan ik dat niet zo 123 terugvinden.
Van 2kb kan je gemiddeld 5000 a 6000 pingberichten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skann schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:12:
[...]

Van 2kb kan je gemiddeld 5000 a 6000 pingberichten sturen.
Hoe kom je daar nou bij? Ieder teken is 1 byte, en dan komt er nog data bij voor de BB server, dus die 5000-6000 berichten is praktisch onmogelijk.
Pagina: 1