HDMI kabel pc -> LCD: Geen geluid over computerspeakers

Pagina: 1
Acties:

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 16:48
Zoals de titel al zegt heb ik geen geluid over m'n pc speakers wanneer ik m'n pc aansluit op m'n tv via een hdmi kabel. Ook wanneer de tv uitstaat, blijft het opvallend stil bij de speakers.

Nu heb ik het probleem al enigszins kunnen oplossen door in het configuratiescherm de luidsprekers weer als standaard in te stellen, maar dan heb ik dus weer geen geluid op m'n tv. Niet echt een ideale oplossing dus om hier steeds tussen te switchen.

Nu vroeg ik mij dus af of er hier een of andere workaround voor is. Ik heb poosje zitten googlen, maar de enige link die ik kon vinden gaf dezelfde oplossing als ik zelf al gevonden had..

Ik gebruik trouwens een Radeon HD6850.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bekend probleem.

Hoewel dit in Windows XP mogelijk was, heb ik hiervoor op Windows Vista en 7 helaas nog geen oplossing kunnen vinden. De laatstgenoemde besturingssystemen willen enkel audio uitvoeren over één poort. Ik neem hierbij dus wel aan dat je een van deze OS'es gebruikt.

Een optie zou zijn om het geluid analoog uit te voeren en de kabel met een verloopstukje te splitten, dan zit je echter wel vast aan stereogeluid en zachter volume. Als je speakers het ondersteunen zou je hetzelfde trucje kunnen doen met een optische kabel en bijbehorende splitter.

Als je Winamp gebruikt kun je wel een plugin gebruiken die het geluid over meerdere outputs kopieert.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 16-01-2011 13:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-01 16:48
Sorry, ik gebruik inderdaad windows 7 op deze pc. Uiteindelijk een goede oplossing gevonden in de media player die ik gebruik, VLC.

Wanneer je in opties naar Extra > Voorkeuren > Audio gaat, selecteer je bij uitvoermodule DirectX audio-uitvoer. Vervolgens kun je bij apparaat de juiste keuze selecteren (in mijn geval ATI HDMI Output), waardoor je vervolgens geluid over dat apparaat krijgt bij het afspelen van content in VLC Media Player :).

Door deze instelling gaat dus alleen het geluid van VLC richting de tv en gaat al het andere geluid via m'n onboard geluidskaart.

Via jouw link kwam ik trouwens op dezelfde tip voor windows media player:
To change the settings, please open Windows Media Player, click Tools, Options, click Devices tab, double click Speakers in the Devices list, pull down the Select the audio device and then choose the device you would like to play the music from Windows Media Player, click OK.