Snel bestanden versturen zelfde netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Ik heb een filmpje opgenomen van mij terwijl ik een spel speel op computer A, van bijna 5GB. Die wil ik bewerken op computer B. Computer A&B zijn aangesloten op mijn thuisnetwerk. Als ik de 5GB in stukjes splits en via wetransfer.com naar pc B stuur, duurt dat veel te lang, met mijn uploadsnelheid van 0.8Mb/s. Een torrent maken heb ik ook geprobeerd, maar ook dat gaat niet sneller. Mijn netwerkrouter is 100Mb/s, dus volgens mijn logica kan ik het bestand van pc A naar pc B sturen via mijn lokale netwerk, met die snelheid van 100MB/s, (mijn netwerkkaarten zijn ook zo snel), maar hoe doe ik dit? Ik krijg dit in geen mogelijkheid voor elkaar.....

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Off: Je router is waarschijnlijk 100 Mbit, er gaan 8 bits in een byte, dus zou je bestanden moeten kunnen versturen/ontvangen met 100/8=12,5 MB/s

On, gewoon rechtermuisknop op de map met de filmbestanden en 'delen' aanzetten bij eigenschappen?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025

ResuCigam

BOFH

Je verstuurt een bestand dat van ene lokale pc naar de andere moet via INTERNET? (wetransfer.com) Dat schiet niet op natuurlijk..... |:(

We do what we must because we can.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@ResuCigam: Denk je dat ik iets heb aan jouw topic? En via delen met windows heb ik al geprobeerd, maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik kom niet in de andere computer. Windows geeft een error, maar probleem oplossen vindt ook niks. Voor de duidelijkheid, beide computer's beschikken over Win7 Ultimate N 64bits

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Glewellyn

is er ook weer.

beatboxx schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:13:
@ResuCigam: Denk je dat ik iets heb aan jouw topic? En via delen met windows heb ik al geprobeerd, maar dat krijg ik niet voor elkaar, ik kom niet in de andere computer. Windows geeft een error, maar probleem oplossen vindt ook niks. Voor de duidelijkheid, beide computer's beschikken over Win7 Ultimate N 64bits
Kan je misschien uitleggen hoe je hebt geprobeerd te sharen, en welke foutmelding de computer gaf?
Om je te kunnen helpen hebben we wel iets meer details nodig.

*zucht*

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
beatboxx schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:13:
Het is geen topic, maar een reply. En wat Resucigam probeert te zeggen is dat via internet verzenden sowieso gruwelijk traag gaat.

Wat heb je allemaal gedaan om de map te delen? Staan er firewalls geinstalleerd op de pc's? Want een map delen over je lokale netwerk is namelijk wel DE oplossing

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb de map waar dat bestand in staat dat ik wil sharen -->rechtermuisknop-->eigenschappen en toen delen aangezet... ERROR: Gebruikersaccountbeperkingen

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:26
Pak anders een USB stick... Misschien niet de meest snelle oplossing, maar als je sharing niet aan de praat krijgt tussen de twee computers is dat misschien toch ook een optie....

Stay safe

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Een gedeelde map aanmaken

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Een beetje Googlen of op Youtube zoeken is niet zo moeilijk toch?

Link

Een alternatief:
Als het netwerk-stukje te moeilijk voor je is, zorg dan gewoon voor een USB-stick of USB-schijf.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
en die foutmelding geeft je geen clue voor de oplossing?

*hint* kijk eens naar permissies. (anders kan je altijd nog naar andere oplossnig kijken zoals ftp/sftp/netcat, etc)

andere oplossing voor prutsers is bv met usb stick copieren.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:13

ralpje

Deugpopje

Win7 heeft standaard een c:/users/public waar die bij default gedeeld is, volgens mij. Daar je bestandje ingooien, op de andere pc \\ip.van.pc.a en gaan :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Via internet verzenden is inderdaad erg traag. Dan nog liever op eenn ext. harde schijf pleuren en op de andere pc aansluiten.

OT: Welke windows versies worden er gehanteerd op beide pc's?

Bij windows 7 is het vrij simpel, gewoon in de Map Netwerk zou dit moeten staan ;)
mijn documenten, mijn afbeeldingen, etc etc.. bij elke map staat linksonder in het menu. Netwerk. *klik
Alle apparaten die zijn aangesloten op het netwerk waar jij momenteel gebruik van maakt.

En die foutcode verraad inderdaad een hoop.
en die foutmelding geeft je geen clue voor de oplossing?

*hint* kijk eens naar permissies. (anders kan je altijd nog naar andere oplossnig kijken zoals ftp/sftp/netcat, etc)

andere oplossing voor prutsers is bv met usb stick copieren.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04
ftp , dir sync , dropbox ( local ) , windows share maken , genoeg opties

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

gewoon een admin share openen:

\\ip\c$

Verwijderd

Als je de tijd/moeite niet wilt nemen het bestandsdelen te troubleshooten dan zul je inderdaad met een USB stick of schijf aan de slag moeten. Als je dit in je topic start gemeld had zouden de reacties waarschijnlijk ook een iets andere toon hebben gehad.

Om je even op het goede spoor te zet vwb bestandsdelen: zorg dat je op beide pc's dezelfde accountnaam gebruikt, met hetzelfde wachtwoord.

Eventueel een andere optie is een mapping aanmaken via de command prompt met net use, hierin kun je met switches een ander account opgeven.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Het werkt nu, maar niet sneller dan 200kb/s, wat vreemd is aangezien ik makkelijk 2MB(grote B)/s download van internet:| Ik heb nu even een externe harde schijf erbij gepakt
Pagina: 1