Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TS 2003/Win7ult.] TS Sessie 'ziet' mijn twee schermen niet.

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Op kantoor hebben we een Terminal server op Windows 2003 draaien. Ik maak daarheen verbinding vanaf een laptop met Windows 7 Ultimate erop.

Nu heb je in de RDP client van Windows 7 de optie om 'gebruik al mijn schermen' aan te vinken. Dit werkt echter niet, want deze optie hoort samen te werken met Terminal Server 2008, welke wij niet hebben.

Nu heb ik ook een tijd verbinding gemaakt met onze TS via een Ubuntu installatie en de daarbij behorende RDP client. Deze is opensource en heet simpelweg 'Terminal Server Client'. Die kon ik fullscreen draaien: helaas krijg ik dan een 'spanning' fullscreen over 2 schermen tegelijk.

Daarvoor hebben we nu een tool: De IGEL Multiscreen client, die een softe scheiding maakt, in de TS sessie, zodat je alsnog per scherm kunt maximaliseren. Helaas rapporteert mijn RDP client maar 1 scherm van de 2 die ik heb aan de TS, waardoor mijn Igel client zijn werk niet kan doen.

Nu ben ik 'at a loss' - wat kan ik nu nog proberen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie je de iGel client wel als je in de sessie zit, of heb je 'm op je pc geinstalleerd staan misschien? Volgens mij kan je die ook nog uitschakelen/pauzeren. Zijn beide schermen van dezelfde grootte, en met dezelfde resolutie?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
je weet dat die Igel Multiscreen agent alleen werkt als je de RDP connectie opzet vanaf een Igel Thinclient en niet vanaf elke willekeurige laptop/pc :?

IGEL MultiScreen Agent is aimed to bring monitor awareness* to remote desktop environments that are accessed via IGEL Thin clients with two displays connected

http://www.splitview.com/

doet wat jij wilt met elke client, ongeacht de versie van de gebruikte clientsoftware. tis alleen niet gratis

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 14-01-2011 15:44 ]

A wise man's life is based around fuck you

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
@ sanfranjake

De tool staat absoluut op de TS geinstalleerd ;-) en geeft aan dat hij op dit moment maar een 'single screen' resolutie aan heeft getroffen, namelijk 1280*1024 wat ook inderdaad de resolutie van mijn 2e display is.

@ Powershell

Die Igel Thin client heb ik eerder benut in een Citrix omgeving met alleen maar Wyse en Athena thin clients. Werkte prima. Eenderhoe zit het probleem ook niet in de tool.

De Igel tool, precies zoals splitview doet, 'meet' de resolutie die jouw client (in dit geval de Windows 7 RDP client) aan de Terminal Server rapporteert. Zodra hij ontdekt dat de gemeten resolutie waarschijnlijk een optelsom is van 2 bekende resoluties, stelt hij voor om die op te delen op de grens van de 2 schermen.

In dit geval ziet hij maar een single-resolutie, omdat de RDP client slechts op 1 scherm wil openen, in dit geval kies ik dan het 2e display omdat mijn eerste display mijn notebook-tft is welke slechts 1200*800 draait.

Wanneer ik vanaf Ubuntu met diens eigen TS client op diezelfde terminal server inlog, spant hij de sessie wél over beide schermen heen. Ik moet dus de Windows 7 RDP client ook zover krijgen dat hij uberhaupt wil spannen over de beide schermen, de Igel software doet dan de rest.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Werkt "mstsc /span" daar niet voor? (monitoren moeten wel een gelijke resolutie hebben)

Als je verbinding maakt met een 2008 r2 terminal server werkt "mstsc /multimon" om de diverse schermen aan te bieden aan de sessie.

while (! ( succeed = try ()));

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
hans_lenze schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:34:
Werkt "mstsc /span" daar niet voor? (monitoren moeten wel een gelijke resolutie hebben)
Windows 2003 kent die gewoon niet. Multimonitor was nieuwe feature in 2008, en kan in Windows 2000, 2003 alleen met addons.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
mstsc /span werkt prima op een 2003 Terminal Server, de TS ziet alleen een scherm met een resolutie van de hoogte x 2x de breedte van je schermen, ipv losse schermen. Met Splitview kun je softwarematig voorkomen dat je sessie onwerkbaar is, maar kost wel centen.

By each crime and every kindness, we birth our future

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Freggel_United schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:21:
mstsc /span werkt prima op een 2003 Terminal Server, de TS ziet alleen een scherm met een resolutie van de hoogte x 2x de breedte van je schermen, ipv losse schermen. Met Splitview kun je softwarematig voorkomen dat je sessie onwerkbaar is, maar kost wel centen.
Ik kan dat commando niet binnen een sessie geven ivm uitgeschakelde 'run' rechten, dus ik neem aan dat dit op de CLI van de TS zelf gegeven moet worden om deze feature in te schakelen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:24:
[...]

Ik kan dat commando niet binnen een sessie geven ivm uitgeschakelde 'run' rechten, dus ik neem aan dat dit op de CLI van de TS zelf gegeven moet worden om deze feature in te schakelen?
Euh, nee... Op het werkstation waar je vanaf wil RDP'en (je Win7 laptop)... :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mstsc.exe = MicroSoft Terminal Server Client (of Connection). Dus de client die je gebruikt om je terminalserver te benaderen.

This footer is intentionally left blank

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:27:
[...]

Euh, nee... Op het werkstation waar je vanaf wil RDP'en (je Win7 laptop)... :)
check.

Werkt niet. Krijg nog steeds een single-display login.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19

3DDude

I void warranty's

Ik had met een Windows Embedded client het opgelost door
mstsc en dan de parameters /w: /h: ( breedte en hoogte en pixels drachter natuurlijk)
Je maakt dan simpelweg een shortcut met die parameters erachter op het bureaublad en start die:
Dus mstsc /w: .. /h: .. /v serveradres:poort
<Connection File>
Specifies the name of an .rdp file for the connection.
/v:<Server[:<Port>]
Specifies the remote computer and, optionally, the port number to which you want to connect.
/admin
Connects you to a session for administering the server.
/f
Starts Remote Desktop Connection in full-screen mode.
/w:<Width>
Specifies the width of the Remote Desktop window.
/h:<Height>
Specifies the height of the Remote Desktop window.
/public
Runs Remote Desktop in public mode. In public mode, passwords and bitmaps are not cached.
/span
Matches the Remote Desktop width and height with the local virtual desktop, spanning across multiple monitors if necessary.
/edit <Connection File>
Opens the specified .rdp file for editing.
/migrate
Migrates legacy connection files that were created with Client Connection Manager to new .rdp connection files.
/?
Displays help at the command prompt.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 18-01-2011 18:22 ]

Be nice, You Assholes :)

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
3DDude schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:20:
Ik had met een Windows Embedded client het opgelost door
mstsc en dan de parameters /w: /h: ( breedte en hoogte en pixels drachter natuurlijk)
Je maakt dan simpelweg een shortcut met die parameters erachter op het bureaublad en start die:
Dus mstsc /w: .. /h: .. /v serveradres:poort

[...]
:D _O-

Oké, dat werkte.. ik kan hiermee een TS sessie forceren die op 2560 pixels in de breedte draait...

Nu doet zich de volgende uitdaging voor: Mijn eigen laptop (die op Win 7 draait en een splitscreen dualhead opstelling heeft) kent geen spanmodus meer :'). Als ik nu mijn 2560*1024 TS sessie opstart, word die door Windows op 1 scherm gefrot! Ik moet dus óók mijn laptop zo ver krijgen dat hij lokaal een spanning opstelling draait in plaats van gescheiden displays. Helaas zit die optie niet meer in Windows 7 - ik kan alleen kiezen voor 'extend' of 'duplicate'. :P.
Pagina: 1