[NBBG] Gamingnotebook februari 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter

[NBBG]Gamingnotebook februari 2011

Voor de NBBG van februari 2011 zijn we op zoek naar de beste notebook om op te gamen voor minder dan 1700 euro. Een snelle cpu en dikke videokaart staan bovenaan ons lijstje. Een flinke sloot geheugen en een scherm met hoge resolutie zijn ook zeer zeker welkom. :)
Voorselectie
We hebben alvast enkele modellen uitgezocht als voorselectie, maar zoals altijd willen we graag input en suggesties van jullie hebben.

pricewatch: Asus G53JW-SZ113V
De Asus valt net binnen ons budget, en voldoet eigenlijk aan alle eisen. Een snelle quadcore cpu, maar liefst 8GB geheugen en de 460M-gpu van Nvidia. Het scherm van 1920x1080, de grote schijf van 1TB en de usb3.0-poorten maken het plaatje compleet.

pricewatch: MSI GX660R-488NL
De vorige keer dat we een gamingnotebook bespraken kwam een MSI als beste uit de bus. Wederom kunnen we niet om een MSI-model heen, en deze GX660R-448NL verdient dan ook zeker overwogen te worden. Dezelfde cpu als de Asus, 2GB minder geheugen maar dan weer wel de erg snelle HD5870 gpu van AMD. Ook dit model is voorzien van een scherm met een resolutie van 1920x1080 en usb3.0-poorten.

pricewatch: Dell Alienware M15x
Er zijn altijd mensen die liever zelf hun laptop samenstellen, en dat kan voor een deel bij Dell. De Alienware-lijn behoeft geen introductie, en de m15x-variant kan met een paar euro overschrijding van ons budget redelijk uitgerust worden. Voor 1714 euro krijg je een 15,6"-laptop met een Intel Core i5-cpu op 2,4GHz, 3GB geheugen en een Geforce 460M. Het scherm heeft een resolutie van 1600x900 en de harde schijf heeft een capaciteit van 500GB. Niet extreem veel bang for buck, maar wel meer keuzevrijheid.

pricewatch: Acer Aspire 8950G-2638G1TW
Met de CES net achter ons hebben we een sloot aan laptops met Sandy Bridge in het vooruitzicht. Eén van die modellen komt van Acer. De 8950G is voorzien van een Core i7 2630QM, 8GB geheugen en een HD6850-gpu van AMD. Het beeldscherm is maar liefst 18,4" groot en heeft een resolutie van 1920x1080. Het grote nadeel van dit model is de leverbaarheid; op dit moment geven webshops aan daar nog geen goed zicht op te hebben. Alleen als tegen het einde van dit suggestietopic de 8950G leverbaar is, kan hij eventueel in de NBBG terecht komen.

pricewatch: Medion Akoya X7811
Een mobiele Core i7, 4GB geheugen en een van de beste mobiele videokaarten van het moment voor maar 999, die moet sowieso in de lijst. De schermresolutie van 1440x900 bij een diagonaal van 17" is wel een grote tegenvaller.

pricewatch: Medion Erazer X6811
Het duurdere broertje van de X7811 verruilt de HD5870 voor de iets tragere 460M, maar je krijgt er dan wel een full-hd scherm en een 160GB ssd voor terug.

[ Voor 10% gewijzigd door WoutF op 18-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Jammer dat Asus zijn G73 met Sandy Bridge pas in februari in Nederland uitbrengt, net te laat voor de NBBG. De G53 met SB komt nog wat later zelfs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
De nieuwe G53 is wel nice lijkt me, met 2x 500GB schijven, de hybride-schijven van Seagate. Die zijn vrij rap vergeleken met 'ouderwetse' hdd's. Verder is full-hd en een blu-ray lezer ook wel mooi, maar de GTX 460m is niet bepaald snel genoeg voor 1920x1080. 8GB is verder overkill, dus wat dat betreft lever je met de GX660R van MSI weinig in. Moet wel zeggen dat het uiterlijk/bouwkwaliteit van de G53 me beter bevalt dan die van de MSI.

De Acer wordt volgens mij vrij goedkoop, maar zal wel een bakbeest zijn met 18,4", een echte DTR, terwijl de 15" van Asus nog enigzins mobiel te noemen is. De Alienware valt eigenlijk een beetje af vanwege de dualcore-cpu en 'slechts' 3GB geheugen. De igp, waardoor je kunt switchen tussen GPU, is door de komst van Sandy Bridge geen voordeel meer van de Core i5-cpu.

Persoonlijk neig ik naar de G53 van Asus, maar dan wel de geupdate versie! MSI blijft wel interessant vanwege de HD 5870, toch echt de snelste videokaart van deze vier laptops. Sowieso, waar zijn de 6800-kaarten?

G53/G73 komt dus te laat, maar om nou een laptop aan te raden die na een paar weken al verouderd is, lijkt me nogal loos. Als we de prijs weten van een laptop, kun je die best aanraden in de bbg lijkt me?

[ Voor 9% gewijzigd door Marc Rademaker op 14-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
het is inmiddels 2011 (TOPIC titel aanpassen)

[ Voor 36% gewijzigd door rundfunk rudi op 14-01-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Deviltech Fragbook DTX

17,3 1920x1080
i7 2630QM
GTX470M!
4GB
640GB
incl. windows

1701,-

http://www.deviltech.de/d...52.75371773/Fragbook-DTX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar hier is het toch echt 2011..... Ik weet niet of er jaarzone's bestaan ofzo maareeh;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Tsja, WoutF is niet echt bij de tijd. Het schijnt dat ie nog hardcore gamed met de lemmings op zijn 386.... O-)
Firedre schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:42:
Deviltech Fragbook DTX

17,3 1920x1080
i7 2630QM
GTX470M!
4GB
640GB
incl. windows

1701,-

http://www.deviltech.de/d...52.75371773/Fragbook-DTX/
Een laptop uit Duitsland aanraden lijkt me niet echt een goede optie...

Jammer dat SB wat aan de late kant zal zijn voor deze klasse. In het multimediasegment gaat dat lekker met die Asus N53Sv zeg. 2GHz quad + GT 540M + FHD scherm voor 1000 euro. Het is dat dat weer te zwak is voor een echte gaminglaptop.

Wel zou ik pricewatch: Medion Akoya X7811 mee nemen als alternatief. Voor 1000 euro een echte gamedoos in huis halen is echt zot. Quadcore i7 720QM icm een HD 5870 voor dat geld. Dat is zeker het aanprijzen waard voor mensen die geen 1500+ euro willen uitgeven, maar wel gebrand zijn op zoveel mogelijk FPS.

Verder zou je nog kunnen uitzoeken of in pricewatch: MSI GX660R-i7468 ook de aansluitingen zitten voor een tweede schijf. In het andere model zitten namelijk 2 schijven volgens mij. Met een prijs van net iets meer dan 1400 euro houd je zat geld over om een SSD aan te raden bij de laptop. kritische noot: volgens mij niet meer echt leverbaar...

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 14-01-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

rundfunk rudi schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:18:
het is inmiddels 2011 (TOPIC titel aanpassen)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:58
Een beetje spijtig dat ze op 1 na allemaal 15" zijn.
persoonlijk mag van mij een gamingnotebook wel voorzien zijn van een 17,4" scherm.
Aangezien het hier de NBBG van februari is moet er echt wel meer aandacht gaan naar notebooks die voorzien zijn van een Sandy Bridge cpu.
Voor mij is de ASUS G73SW de absolute winnaar, aangezien de eerste notebooks met amd's 6850 -6870 naar alle waarschijnlijkheid pas eind februari op de markt zullen komen. "alienware kan ze in ieder geval de eerste maanden niet leveren"

Ok de Asus G73SW zal een prijskaartje hebben boven de 1700€, maar voor wat je er voor in de plaats krijgt is dit echt wel een aanrader " i7 2630QM -8gb ram- gtx460m + 2x 500gb hybrid hd- blu-ray" verder is de vga kaart door de goede koeling nog aardig te overclocken.
Ben zojuist eens gaan kijken bij Alienware daar komt ik voor dezelfde configuratie op 2300€+ uit, excl 1 jaar
accidental damage iets wat bij asus standaard is.

budget gericht vindt ik dat de Medion Akoya X7811 wel een vermelding verdient.

Zelf ben ik op dit moment aan het uitkijken naar een gaminglaptop dus ik volg dit alles op de voet :)
indien er niks beter op de markt komt "binnen nu en 3 weken" dan de Asus G73SW zal deze volgende maand mijn nieuwe laptop worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Alles is persoonlijk, ik heb liever iets compacters (en geen gamenotebook). Sowieso lijkt het me geen goed plan om een notebook die niet eens uit is aan te bevelen.... Dat kun je niet maken. En voor je 15,6" / 17,3" eis, we hebbben juist daarvoor altijd de alternatieven! Niet zoals velen denken dat het een 2e, 3e en 4e positionering is. De alternatieven bieden juist uitkomst aan het feit dat laptops itt desktops amper aanpasbaar zijn en vangen dat dus op. Heb je een lager budget dan zou je bij de BBG bezuinigen op het scherm bijvoorbeeld, bij de NBBG kun je dan voor het "budget"-alternatief gaan, die Medion bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Uit nederland dan :P

BTO xbook 17cl33

i5 460M
GTX480M
incl windows

iets boven budget 1772,-

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
GENETX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:00:

Een laptop uit Duitsland aanraden lijkt me niet echt een goede optie...

...[/b]
waarom eigenlijk niet? maakt toch niet uit, qwerty keyboard is gewoon een optie.
als je medion kapot gaat moet je hem ook naar duitsland sturen.

of zijn er andere redenen. garantie wetgeving is wel iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
@ GENETX, als het gaat over mobiliteit dan verkies ik ook wel een ultraportable!
Maar het gaat hier nu over een gameingnotebook wat voor veel mensen ook als desktop replacement wordt aanzien.

En een bepaalde notebook niet aanbevelen omdat die in NL nog niet of amper leverbaar is vindt ik maar flauw. " we gaan toch ook geen i7 950 aanbevelen omdat de i7 2600 nog niet vlot leverbaar is"
als tweakers is het onze plicht om een beetje toekomst gericht te denken :)

we hebben nog enkele weken tijd, ik verwacht nog veel nieuws op de markt tegen de tijd dat er een besluit zal gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J rock schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:
@ GENETX, als het gaat over mobiliteit dan verkies ik ook wel een ultraportable!
Maar het gaat hier nu over een gameingnotebook wat voor veel mensen ook als desktop replacement wordt aanzien.

En een bepaalde notebook niet aanbevelen omdat die in NL nog niet of amper leverbaar is vindt ik maar flauw. " we gaan toch ook geen i7 950 aanbevelen omdat de i7 2600 nog niet vlot leverbaar is"
als tweakers is het onze plicht om een beetje toekomst gericht te denken :)

we hebben nog enkele weken tijd, ik verwacht nog veel nieuws op de markt tegen de tijd dat er een besluit zal gemaakt worden.
Ik zou in ieder geval een voetnoot meenemen waarin dit wordt vermeld.
Aan de ene kant kun je zeggen: "ja maar, hij is nu nog niet leverbaar, we zoeken de beste uit van dit moment."
Aan de andere kant komt de onwetende tweaker die besluit deze NBB aan te schaffen er dan misschien na een paar weken wel achter dat ie toch beter had kunnen wachten...
Natuurlijk moet die termijn wel redelijk in de buurt zijn, Maar als binnen een maand zich een behoorlijke verandering/verbetering aandient is dat wel de moeite van het vermelden waard.
Of is dit de NBBIG, met de I van immediately ;)

Er zijn trouwens al een paar tweakers die een Deviltech hebben aangeschaft, en ze bieden wel een hele goeie prijs/prestatie verhouding imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:09:
bezuinigen op het scherm bijvoorbeeld,
:/
J rock schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:
" we gaan toch ook geen i7 950 aanbevelen omdat de i7 2600 nog niet vlot leverbaar is"
nee, maar zou jij een processor aanbevelen die nog helemaal niet leverbaar is? De kans bestaat dat $notebook niet eens naar nederland komt, of veel later.

en ik dat geval: mag ik de alienware M18x voordragen? ETA: onbekend

overigens, ik kom er net achter dat er weldeglijk een high-end SB gamingnotebook is van een gerenomeerd merk: de alienware M17x voor €1999
http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Rustig maar, ik bedoelde bij een desktop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 21:14
de medion is er ook in een duurdere variant hoor:

MEDION® ERAZER® X6811 laptop
Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD breedbeeld TFT (LED backlight), 6 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GTX460M videokaart met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen, 160 GB Solid State Disk (SSD)

Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD TFT (LED), 640 GB HDD, NVIDIA® GeForce GTX460M, 160 GB SSD.

€ 1599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjopes123 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:06:

Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD breedbeeld TFT (LED backlight), 6 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GTX460M videokaart met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen, 160 GB Solid State Disk (SSD)

Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD TFT (LED), 640 GB HDD, NVIDIA® GeForce GTX460M, 160 GB SSD.

€ 1599
Die kan wel in plaats van de MSI; betere specs en exact dezelfde behuizing, alleen een ander nummerbord ;) Is ook al lange tijd leverbaar, volgens mij is Medion qua levering wel redelijk constant (op de site iig).

Ook twee jaar garantie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, een ander merkplaatje was beter geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deviltech 9700 DTX
15" full hd
geforce 460 of 470
processor naar keuze
en een prijs die al gauw 300euro lager is als een gelijkwaardige dell, asus, msi.

Wacht alleen al een maand op de levering van die van mij met 5870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
Voor de tweakers die het graag groot zien.

De Toshiba Qosmio X500-13R 1770€

18'4" Full HD,
Intel i7 740QM "helaas geen Sandy Bridge"
8gb DDR3
GTX 460M
1TB 7200 rpm HD.
Blu Ray brander.
3 jaar pickup & return garantie!

@Alexandre, mooie laptop die Deviltech 9700DTX net zoals de Deviltech Fragbook, maar helaas moet deze laptop te koop zijn in de BENELUX om in de NBBG te geraken.

Ik stel mij wel de vraag bij notebooks uitgerust met eens gtx 470m of gtx485m, in welke maten deze hinderlijk
zijn op gebied van geluidsproductie en warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J rock schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:58:
Voor de tweakers die het graag groot zien.

De Toshiba Qosmio X500-13R 1770€

18'4" Full HD,
Intel i7 740QM "helaas geen Sandy Bridge"
8gb DDR3
GTX 460M
1TB 7200 rpm HD.
Blu Ray brander.
3 jaar pickup & return garantie!
Mooi systeem, die drie jaar garantie(!) en blu ray brander vallen mijn in positieve zin op. Misschien een alternatief voor de Acer als die niet leverbaar blijkt te zijn, voor de liefhebbers van een groot scherm?
Ik stel mij wel de vraag bij notebooks uitgerust met eens gtx 470m of gtx485m, in welke maten deze hinderlijk
zijn op gebied van geluidsproductie en warmte?
Het lawaai is afhankelijk van de ingebouwde koeling. Ik zou aanraden om naar reviews te zoeken van het specifieke model waarin je geïnteresseerd bent, omdat het behoorlijk kan verschillen. Vooral Clevo-barebones (XXODD, BTO, Deviltech, MySGN) en Allienware's staan bekend om hun goeie koeling zonder al te luidruchtig te zijn.

Asus in iets mindere mate: de laatste twee modellen hebben wel een goed systeem (G53,G73), in tegenstelling tot voorgaande generaties. Alleen die hadden ook nog steeds maar 'kaartjes' met een TDP van 50-60 watt.

MSI-laptops zijn vaak weer luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
@Pjotr77, het lawaai hangt inderdaad volledig af van de ingebouwde koeling en de TDP van de gebruikte GPU-CPU, zelf kan ik bevestigen dat de ASUS G73jh echt wel stil is, de nieuwere modellen met gtx46m zouden zelfs nog stiller zijn.

spijtig genoeg heb ik deze stille ervaring nog nooit gehad met XXODD notebooks en andere bto's bestaande uit clevo - msi barebones dus ik sta vrij skeptisch tov reviews van deze modellen.

uiteraard moet ieder voor zich uitmaken of die extra dB's meer al of niet storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J rock schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:00:
@Pjotr77, het lawaai hangt inderdaad volledig af van de ingebouwde koeling en de TDP van de gebruikte GPU-CPU, zelf kan ik bevestigen dat de ASUS G73jh echt wel stil is, de nieuwere modellen met gtx46m zouden zelfs nog stiller zijn.

spijtig genoeg heb ik deze stille ervaring nog nooit gehad met XXODD notebooks en andere bto's bestaande uit clevo - msi barebones dus ik sta vrij skeptisch tov reviews van deze modellen.

uiteraard moet ieder voor zich uitmaken of die extra dB's meer al of niet storend zijn.
Hm, ik moet inderdaad toegeven dat ik in mijn oordeel volledig op reviews van voornamelijk notebookcheck afga, maar dat van msi klopte dus wel.

De reviewers waren idd zeer positief over de G73 wat betreft koeling/geluidsproductie, maar het is mij nou niet duidelijk hoeveel die kaarten precies verbruiken.
notebookcheck geeft de HD5870 een verbruik van 50w. Tegelijkertijd geven ze de GTX460 een tdp van ruim 70w, waarbij ze zeggen: quote: "which is similar to the HD5870".... :? . Vaag, dus.
Maargoed, het is dus lastig inschatten in hoeverre die koeling zich houdt als een een 100w kaart gekoeld moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xnotebooks XNB Destiny (Sandy Bridge)
http://www.xnotebooks.nl/...gtx460-gtx470-gtx485.html

Goedkoper kan natuurlijk ook ;).
Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 5.365,90
XNB Destiny SA15 - GTX460 / GTX470 / GTX485
# 15.6" Full HD (1920 x 1080), * ONTSPIEGELD SCHERM * NVIDIA GTX485 / 2GB GDDR5 * DIRECT X11
# Intel Core i7 -2920XM EXTREME (2.5GHz -3.5GHz Turbo, 8MB)
# Freeze (Hoogste koelprestaties)
# 16GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 4 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE
# 480 GB SSD OCZ VERTEX 2 ( met TRIM functie )
# Blu-Ray writer / DL-DVD-RW
# Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS *
# Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps ) groter bereik, stabieler en sneller !
# Extra Polymeer batterij
# Geen extra voedings adapter
# WINDOWS 7 Home Premium 64 Bit - NEDERLANDS -
# Geen Office software
# Geen Antivirus / Antispam
# 2 jaar carry in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zoals gebruikelijk: waar blijven de overige categorieën? Ik heb ze nog niet gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
GENETX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:00:
Tsja, WoutF is niet echt bij de tijd. Het schijnt dat ie nog hardcore gamed met de lemmings op zijn 386.... O-)
[...]

Wel zou ik pricewatch: Medion Akoya X7811 mee nemen als alternatief. Voor 1000 euro een echte gamedoos in huis halen is echt zot. Quadcore i7 720QM icm een HD 5870 voor dat geld. Dat is zeker het aanprijzen waard voor mensen die geen 1500+ euro willen uitgeven, maar wel gebrand zijn op zoveel mogelijk FPS.
[/b]
Die Medion heeft inderdaad leuke specs, maar ik vind persoonlijk de resolutie anno 2011 zwaar tegenvallen voor een 17"-scherm.
sjopes123 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:06:

€ 1599
Beter scherm en ook nog een ssd, nice! Wel jammer dat de HD5870 hier vervangen is door een 460M. Ik zet beide Medions in de topicstart, dan kunnen we er tegen het eind gewoon over stemmen.

Het lijkt mij sowieso verstandig om in de NBBG aan te geven we net iets te vroeg zijn voor Sandy Bridge, en dat het zeker een optie is om te wachten tot nieuwe laptop-modellen leverbaar zijn. Toch betekent dat niet dat met de huidige selectie iets mis is, en ik denk dat mensen die niet willen wachten ook nu al de keuze hebben uit een aantal hele sterke kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
WoutF schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Die Medion heeft inderdaad leuke specs, maar ik vind persoonlijk de resolutie anno 2011 zwaar tegenvallen voor een 17"-scherm.
Helemaal mee eens, vandaar ook als alternatief. Het zou ook zonde zijn om straks allemaal laptops van 1500+ te nemen en dan mensen die zeuren dat dat te duur is. De Medion heeft een geweldige prijs/prestatie verhouding voor die mensen die met een beperkt budget toch een echte gamedoos willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk aan het wachten tot de dell xps 15 met een sandy bridge zou komen maar ik zit nu te denken aan een pricewatch: Asus N53SV-SZ016V ik wou deze laptop gebruiken om te gamen niet echt core maar wel graag zonder enige lag met games zoals dirt 2 en assassins creed. verder wil ik de laptop gebruiken voor school want ik ga volgend jaar een ICT opleiding volgen Applicatie ontwikkelaar en ik heb daar wel zware software nodig nou was mijn vraag wat denken jullie van deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij advies kunnen geven? Ik wil een lap top kopen om op te kunnen gamen en films kijken.
Ik heb zelf niet zo veel verstand van. Ik heb een buget van ongeveer 1500 euro.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, jullie zitten in het verkeerde topic.

Dit topic is bedoeld om te duscuseren over de samenselling van het komenden NBBG artikel op de frontpage, voor aankoopadvies hebben we dit topic. [NBBG Aanschaf] Gamenotebook oktober 2010.

Ja, dat is inderdaad onduidelijk, maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorry dat had ik nog effe niet door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05

SkyStreaker

Move on up!

Even tussendoor, bij Wehkamp online bestellen heb ik net 179,90 € exclusieve korting kunnen krijgen op de Asus G53JW-SZ113V. Zeg het maar even hoor XD. Dit houdt in als je al een tijd bij Wehkamp zit, online besteld e.d. dat Wehkamp bij kans deze nu het goedkoopst levert.

Inclusief verzending van 9,95 € maakt dat: 1629.05 € in totaal.

Kom ik trouwens even een kleine contradictie tegen: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=eV4F8vu0VnKGp0nw geeft aan dat er een Blu-Ray writer in zit. Of zijn er verschillende submodellen aan de G53JW?

[ Voor 63% gewijzigd door SkyStreaker op 26-01-2011 13:11 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Aangezien het einde van de maand nadert, en de leverheid van Sandy Bridge gamingnotebooks nog steeds beroerd is, moeten we bij eerder genoemde opties blijven.

Poll: Welk model is de beste gamingnotebook voor deze NBBG
Asus G53JW-SZ113V
MSI GX660R-488NL
Medion Akoya X7811
Medion Erazer X6811
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=367955&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
Deze zou ook mooit geweest zijn voor de NBBG,

De bytesatwork Notebook P150HM Clevo

prijs: 1389€

Full HD 15'6"
Intel: i7 2630qm
vga: GTX460m 1,5GB
8 GB Corsair ddr3 1333mhz
500 GB WD 7200 " er is ruimte voor een 2de HD keuze uit heel de webshop"
Sony DVD-R
intel wifi 6200
Geen windows

Zelfde configuratie als hierboven maar met de 17,4" P170HM Clevo barebone 1411€

2jaar garantie incl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Wat denken jullie van het combineren van alles ? Ik zie hier veel 'ultieme' game systemen die eigenlijk geen 'laptop' meer zijn. Persoonlijk ben ik vooral geinteresseerd in zeer draagbare oplossingen die toch zeer krachtig zijn, waarop je niet enkel kan gamen maar ook andere zaken zoals multimedia, grafische ontwikkeling etc. Aangezien veel mensen een externe monitor hebben kunnen ze hun 'laptop' dan gewoon aan de monitor hangen als ze thuis zijn en willen gamen maar als je ook mobiel wil zijn dan is iets kleins toch wel handig. Weten jullie of er geen 'mobiele' oplossingen zijn? Op dit ogenblik zie ik enkel de m11x van Alienware als oplossing uit de bus komen, maar dat is dan weer Dell.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb de Asus bij Wehkamp besteld en helaas gaat hij na 3 dagen weer mooi retour. Ik zit teveel met het gevoel van te duur en te weinig prestatie. D'r zijn patsers out there met ong. dezelfde specs voor verdorie goedkoper. Prijs/prestatie vindt ik nogal scheef in mijn nadeel. Hier zal niet iedereen het mee eens zijn, het is dan ook echt meer het gevoel waar ik vanaf wil en dat is te sterk.

@ Zagevent, zoek beter dan laptops met een Quadro oplossing. Zoals de HP Elite.

@ mod - Het is kritiek, maar goed. Kan mij er in vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 31-01-2011 10:48 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica