Beste tweakers,
Ik heb een vraag m.b.t. javascript en muis events.
Ik heb een zij-balk die onhover uitschuift.
Dit is de html van de balk:
Nu is het zo dat de trigger ene plaatje is wat visueel naast de sidebar staat. Dit werkt allemaal lekker alleen nu moet het zo zijn dat:
1: Zodra men de muis over de trigger beweegt dat de sidebar het beeld in komt (hier is een functie voor)
2: Zodra men de muis over het kleine stukje sidebar beweegt wat in het beeld staat (40px o.i.d) dat de sidebar in beeld komt.
Echter is het zo dat ik dat als volgt oplossen kan:
Echter heb ik vervolgens het probleem, dat zodra ik de muis op de trigger zet, de animatie begint en vervolgens gaat de muis automatisch weer van de trigger af en schiet hij dus terug.
Dit moet niet gebeuren, hoe kan ik dit voorkomen? En het zelfde geld met de sidebar zelf, daar staan formulieren etc. in en zodra de muis daar over bewogen word vliegt de sidebar weer terug.
Nu is het zo dat zodra de sidebar in beeld is het 2 seconden moet duren voordat hij naar zijn plek terug gaat. Dus dat moet er ook in, ik had in gedacht zoiets:
Is dat de goeie richting op of zit ik er nu naast.
Mijn excuses voor de lap tekst maar goed.
De vraag is dus:
- Hoe zorg ik er voor dat zowel de trigger als de sidebar zelf de sidebar doen uitschijven, en hoe kan ik de browser laten denken dat de muis er nog niet vanaf is zodra die op het formulier staat.
B.v.d,
Ik heb een vraag m.b.t. javascript en muis events.
Ik heb een zij-balk die onhover uitschuift.
Dit is de html van de balk:
code:
1
2
3
4
| <div id="sidebar"> <!-- Content hier --> <span class="trigger"></span> </div> |
Nu is het zo dat de trigger ene plaatje is wat visueel naast de sidebar staat. Dit werkt allemaal lekker alleen nu moet het zo zijn dat:
1: Zodra men de muis over de trigger beweegt dat de sidebar het beeld in komt (hier is een functie voor)
2: Zodra men de muis over het kleine stukje sidebar beweegt wat in het beeld staat (40px o.i.d) dat de sidebar in beeld komt.
Echter is het zo dat ik dat als volgt oplossen kan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $("#sidebar").hover(function(){ // Beeld in functie hier },function(){ // Beeld out functie hier }); $(".trigger").hover(function(){ // beeld in functie hier },function(){ // beeld out functie hier }); |
Echter heb ik vervolgens het probleem, dat zodra ik de muis op de trigger zet, de animatie begint en vervolgens gaat de muis automatisch weer van de trigger af en schiet hij dus terug.
Dit moet niet gebeuren, hoe kan ik dit voorkomen? En het zelfde geld met de sidebar zelf, daar staan formulieren etc. in en zodra de muis daar over bewogen word vliegt de sidebar weer terug.
Nu is het zo dat zodra de sidebar in beeld is het 2 seconden moet duren voordat hij naar zijn plek terug gaat. Dus dat moet er ook in, ik had in gedacht zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $("#sidebar").hover(function(){ // beeld in },function(){ var interval = setInterval(function(){ // beeld uit clearInterval(interval); },2000); }); |
Is dat de goeie richting op of zit ik er nu naast.
Mijn excuses voor de lap tekst maar goed.
De vraag is dus:
- Hoe zorg ik er voor dat zowel de trigger als de sidebar zelf de sidebar doen uitschijven, en hoe kan ik de browser laten denken dat de muis er nog niet vanaf is zodra die op het formulier staat.
B.v.d,