Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Heren Tweakers,

Ik heb een probleempje:
Ik heb een 2e HD4850 van een mede-tweaker overgenomen en zette deze in CrossFire in mijn kastje.
Na wat gekloot met CCC staat nu alles goed en startte ik WoW op. Nu komen er ineens (hoe leg ik dit uit) 8)7
Allerlei strepen/vegen over het beelscherm. Waar ligt dit aan? Ik denk persoonlijk dat ie 59/60 beeldjes rendert en dat er dan een lelijke overgang plaatsvindt oid :S

Ik heb al geprobeerd om van 60 naar 50 Hz te gaan, maar dat werkt niet }:|

Geen last van de vegen buiten WoW

Graag hulp B)

Thijs

Edit: Dit was nog niet zo toen ik nog een enkele kaart had

[ Voor 5% gewijzigd door ThaJehova op 14-01-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 16:47
Probeer je nieuwe kaart eens zonder de andere erbij. Als je het dan nog steeds hebt is er iets mis met je nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Of het zijn artifacts en de overgenomen kaart is brak.
Of je koeling is niet voldoende en je hebt oververhitting. Doe wat Vulcanraven zegt.
hoe snel komen ze? komen ze vanaf het begin of pas na een tijdje?

Ik heb het idee dat de nieuwe wow redelijk wat spelers het moeilijk maakt. Vriend van me heeft alles naar low mogen trekken om nog deftig te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
- Alleen de nwe GPU:
geeft bij het opstarten van WoW 2 zwarte schermen en ik kan alleen nog maar rebooten :-(

- Kaarten andersom (mocht het uitmaken)
zelfde probleem :o

De graphics van WoW komen uit 2004. En dan nu nog alles op low moeten zetten 7(8)7

En als ik mijn GPU's wil stressen pakt OCCT alleen maar mijn oude GPU die 43°/70° doet.
Mijn nieuwe is idle 41°

Ik ben ook bang dat mijn SB (de heatsink tussen mijn CPU en GPU) ook wat heet wordt.

Edit: Ik ga er van de week mee naar de lokale computerwinkel. Kijken of ze er daar wat mee kunnen.
Zo niet heeft Alternate/XFX een RMA erbij :+

[ Voor 13% gewijzigd door ThaJehova op 14-01-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
Probeer furmark deze ondersteunt Multi-gpu hiermee kun je hem dus goed stressen

Probeer ook de kaarten los van elkaar en in bijde pci express sloten(om ook deze uit te sluiten)

Ondervindt je nog steeds problemen met je nieuwe kaart zou ik zoals je zelf al zegt een rma aanvraag doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07
De graphics van WoW komen uit 2004. En dan nu nog alles op low moeten zetten 7(8)7
Jij bent duidelijk geen WoW speler, nieuwe updates al gezien. Dat is niet te vergelijken met 2004. Waar mensen over vallen is dat het er toony uitziet. Maar dat heeft mijn inziens niks met graphics te maken.

Verder is het op zich niet gek, voor zover ik weet gebruikt WoW geen crossfire. Ikzelf heb ook een 2x4850 setup, en WoW gebruikt veel recourses.

Heb je overigens de singleslot cooler? Deze geeft namelijk temps van ongeveer 90 graden, misschien is een aftermarket cooler een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
Niet onbelangrijk wanneer je overgaat op een aftermarket cooler is dat je wel je garantie verliest.

Je zou eventueel nog even kunnen kijken hoe je de airflow binnen de kast kan verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 20:38

Twarp

just grin...

ThaJehova schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:44:
- Alleen de nwe GPU:
geeft bij het opstarten van WoW 2 zwarte schermen en ik kan alleen nog maar rebooten :-(

-
Ruikt naar een brakke kaart die je gekregen heb ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
- Ja, ik ben redelijk nieuw voor WoW. Heb wel DotA gespeelt, ken dus de graphics wel :+ .

- Nee het zijn van allebei de kaarten nog de Stock coolers, temps komen niet boven de 75C uit.

- Airflow in mijn huidige kast kan niet veel beter, zit al een extra fan in (zelf geboort :P). Hij zit best wel vol. Ik zit er aan de denken om een CM 690 II Advanced te halen, maar dat terzijde.

- Ja mijn GPU is brak. Vorige eigenaar heeft m al teruggestuurd naar XFX, die meenden dat de kaart prima werkt (bullsh*t want hij produceert artifacts). Ik ga het nog eens proberen. Volgens de site van AMD moet het hele zooitje werken (crossfire en chipset-wise). ==> XFX fixt t maar voor me >:) Ik ga een paar mooie telefoongesprekken tegemoet })
Pagina: 1