• sstfn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo,

Ik zit met een probleem en heb al rond gezocht en wat geexperimenteert met het BIOS maar tot nu toe nog geen succes gehad hiermee.

Ik heb hier een Dell Optiplex sx270 staan en die wil ik gebruiken als NAS. Maar aangezien ik alleen de mp3'tjes stream naar mijn telefoon hoeft deze computer dus niet altijd aan. Ik dacht hier stel ik Remote Wake Up op in dus dat heb ik gedaan op die pc. Maar ik heb er niks aan aangezien als ik de pc uit doe die automatische weer aan gaat en opstart.

Alleen als ik de voeding eruit trek dan start die niet meer op. Dus ik heb de Remote wake up weer op off gehad maar hij doet het nog steeds.

- Zonder netwerkkabel start die nog automatische
- Zonder muis, toetsenbord ook
- Zonder beeldscherm ook
- Zonder voeding niet. :*)

Iemand enig idee wat hier mis mee is? Computer is ook niet verstoft of wat dan ook dus daar ligt het ook niet aan wat ik enkele keren ergens las.

Alvast bedankt :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Doorgaans is het toch prettiger als je geen link schrijft met systeemspecs maar de systeemspecs direct in je post schrijft, want het is wel de bedoeling dat je enige inzet toont en niet andere Tweakers moeite laat doen om alle gegevens van je pc op te moeten gaan zoeken.

Wat je opstart probleem betreft is het mij even niet helemaal duidelijk of je dat opnieuw opstarten probleem ook al vantevoren had toen je Wake up on lan hebt ingeschakeld. Hetgeen je kan proberen is om je bios eens te resetten door de backup batterij er even aantal minuten uit te laten, of met een jumper je bios even kort te sluiten.

Verder schrijf je dat je zonder muis, toetsenboard en beeldscherm hebt geprobeerd maar heb je niet toevallig ook nog usb apparaten aan je pc hangen. Soms kunnen ook usb apparaten veroorzaken dat je pc niet wil afsluiten zoals bv printers, externe harddisks e.d. en dus die dan ook afkoppelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roel1966 op 14-01-2011 16:20 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Kortsluiting in je led's of in je powerswitches vermoed ik.
Waarschijnlijk zittten deze ook op een pcb'tje als dat kapot gaat ben je best wel screwed...
Gewoon allemaal los hallen en uit een oude kast even een lose slopen die aansluiten en dan maar duimen.

Maar gebeurt dit alleen als je het instelt in de bios het beste is gewoon een low power systeem of bijvoorbeeld zelfs een laptop als server te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door maarten12100 op 14-01-2011 18:45 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 14:26

BaRF

bijna kerst

ligt het dus aan de WOL dat ie automatisch weer aangaat? lijkt er dan op dat er de hele tijd zo'n wakeup signaal wordt verstuurd?
edit, staat het nu écht uit :P

[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 14-01-2011 17:24 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 09:20
Ik heb wel nog geweten dat een voeding dit veroorzaakte. Een defecte wel te verstaan. Die maakte ergens intern een halve kortsluiting, waardoor er altijd stroom ging naar het MoBo, waardoor de PC weer opstartte. Voeding vervangen en probleem opgelost. Heb je geen andere voeding waarmee je kan testen?

No Gillette, No Minette

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 13:33
Het kan natuurlijk ook altijd nog de automatische restartfunctie van Windows zijn die er voor zorgt dat hij direct na een BSOD weer aangaat. Wellicht die ook even uit zetten?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1