Div height:100% werkt weer eens niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Hoi mensen,

Ik zit echt met de handen in het haar. Ik heb al ontzettend veel geprobeerd, dus ik hoop dat iemand hier de oplossing weet.

Deze site:

*weg* Zet even een testcase neer

doet niet wat ik wil.
De witte middenbalk, daar waar alle informatie in staat, die moet tot precies onderaan komen. In CSS zou je zeggen: height: 100%;
Maar zo makkelijk is dit dus niet. Ik heb dit al op verschillende divs gezet, maar er veranderd niets. Pas als ik bijvoorbeel height: 1000px; ervan maak, dan zie ik wel verandering.

Met firebug heb ik ook al alles getest, maar het lukt me maar niet. Heeft iemand misschien nog een idee, hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt.
Groeten, Mark

(ps. ik weet dat de buttons nog niet werken, maar dat regel ik hierna)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

html en body ook op 100% zetten.

Maar als je toch gewoon een witte strook in het midden wilt, doe dan dat gewoon als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Onze zoekmachine al eens gezien? Dit komt echt met de regelmaat van de klok voor.

Verder wil ik je vriendelijk verzoeken voortaan onze Quickstart te hanteren bij 't openen van een topic want ik mis het één-en-ander (en nee, roepen "ik heb vanalles geprobeerd" != laten zien wat je hebt geprobeerd). En als je voortaan een link plaatst naar het probleem, zorg dan dat 't een uitgeklede testcase is met daarin enkel-en-alleen de hoognodige html/css/js om je probleem te demonstreren. Niemand zit te wachten op het doorspitten van een shitload aan stylesheets, html etc. (en zeker niet dit soort gedrochten van bijna 2500 regels), los van 't feit dat je (geheel onbedoeld maar toch) verkapt spamt. Als je dan toch iets online zet zodat mensen kunnen kijken naar waar je probleem zit, neem dan even de moeite om de zaak te strippen tot op 't bot; diezelfde testcase kan jezelf ook helpen bij 't vinden/proberen/zoeken naar een oorzaak en mogelijke oplossingen en je hebt minder last van een bomen/bos effect.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 14-01-2011 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Allereerst bedankt voor je antwoord.
html en body op 100% heb ik geloof ik al.
En wat betreft de witte strook als achtergrond, dacht ik eerst...DAT IS HET! Maar volgens mij gaat dat in mijn geval niet. Als ik de browser namelijk groter of kleiner maak gaat de achtergrond mee. En de witte balk blijft altijd in het midden staan.
Hmmm...mijn programmeer-skills zijn niet dusdanig goed dat ik dat zou weten te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Zoek en verdiep je nou eerst eens in CSS: http://www.w3schools.com/css/pr_background-position.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Saeverix op 14-01-2011 12:31 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:56
Aangezien er geen test case is:

height: 100% neemt zijn waarde van het bovenliggende element. Wanneer deze dus in de body geplaatst wordt, dienen zowel de body als html ook een waarden van 100% te hebben.

Hier heb je een voorbeeld

[ Voor 0% gewijzigd door robin84 op 14-01-2011 14:11 . Reden: verkeerde link ]

Pagina: 1