Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb hier een hp t5720 thin client draaien zodat mijn weerstation de hele dag gegevens kan wegschrijven zonder dat mijn gewone pc 24/7 aan staat (bespaart een hoop KWh!). Dit type heeft 512MB RAM en 512MB Flash geheugen. Nu is er door het OS (windows xpe) nog maar 75MB over op deze flash drive. Mijn weerstation software heeft inclusief alle data van de afgelopen jaren zo'n 1,5GB nodig. Ik heb dus bij lange na niet genoeg flash drive over.
Ik heb dit nu opgelost door een USB stick aan te sluiten van 8GB. De weerstation software is hierop geinstalleerd. Dit werkt op zich als een zonnetje, maar een ding baart me wat zorgen.
Ik zie nu dat het 'activity' lampje op de USB stick continue knippert. Ik neem daarom aan dat er de hele tijd activiteit is. Nu weet ik dus niet helemaal zeker of dit wel goed is/gaat.
Ik heb ooit wel eens gehoord dat zo'n USB stick maar een x aantal read/write cycles kan hebben.

Ik wil graag weten of deze oplossing zo goed is en/of goed gaat voor een tijd of dat ik toch moet uitkijken naar een andere manier om deze software te draaien. Zijn er bijv. uitbreidingen waardoor je bijvoorbeeld 4 of 8 GB flash kunt inbouwen? Ik kan het zelf niet vinden maar wellicht heeft iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Gewoon regelmatig een backup maken lijkt me genoeg. Die read/write geldt vziw per bit. Dus als je er alleen maar bij schrijft (wat voor het grootste deel gebeurd) dan gaat dat geen problemen geven. Uiteindelijk schrijf je elke bitje maar 1 keer weg ipv overschrijven.

Beste voorbeeld is het volschrijven van een schrift. Dat kun je eigenlijk maar 1 keer volschrijven en zolang het schrift niet vol is geeft dat geen problemen. Fouten kun je herstellen met typex, maar na een keer of 2 verbeteren gaat dat niet beter worden. Dat is dus te vergelijken met de read-write cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat is het verschil tusen de schijf van die TC en jou stick ? :o
Helemaal niets, beide zijn gewoon flash geheugen wat een keer de geest gaat geven. Je kunt wel een grotere flash disk erin hangen, maar dan verplaats je het probleem alleen maar.
Zo duur zijn USB stickjes niet meer, dus houd er 1 of 2 op voorraad en klaar ben je.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor geheugen gaat in die TC? Mogelijk dat je er wel iets kan bijplaatsen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Als het goed is zit er een DOM (Disk On Module) flash drive in.
Een flash drive met een IDE aansluiting eigenlijk, Transcend levert deze o.a.

Deze zijn voor een redelijk bedrag te vervangen door een grotere versie: van 1GB tot 4 of 8 als ik me goed herinner.

Let wel op dat het flashen van de Windows software met de HP tools problemen kan opleveren vanwege de licentie. Ik heb er altijd Linux op geflashed en dat is minder problematisch.

[ Voor 8% gewijzigd door HeyDude op 14-01-2011 12:30 . Reden: url ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
HeyDude schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:19:
Als het goed is zit er een DOM (Disk On Module) flash drive in.
Een flash drive met een IDE aansluiting eigenlijk, Transcend levert deze o.a.

Deze zijn voor een redelijk bedrag te vervangen door een grotere versie: van 1GB tot 4 of 8 als ik me goed herinner.

Let wel op dat het flashen van de Windows software met de HP tools problemen kan opleveren vanwege de licentie. Ik heb er altijd Linux op geflashed en dat is minder problematisch.
Aha, dat klinkt goed!
Wat bedoel je met die licentieproblemen? Wil dat zeggen dat die HP tools eerst checken of de originele flash drive van 512MB er nog in zit? Ik heb namelijk een paar dagen geleden zonder problemen de originele geflashed met die HP tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

henk99 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:08:
[...]
Wat bedoel je met die licentieproblemen? Wil dat zeggen dat die HP tools eerst checken of de originele flash drive van 512MB er nog in zit? Ik heb namelijk een paar dagen geleden zonder problemen de originele geflashed met die HP tools.
Klopt. Kostte veel moeite om de nieuwe te flashen, aangezien ik al een licentie had heb ik creatief gezocht naar een oplossing.
Alleen: ik zou weer opnieuw moeten zoeken want ik weet het niet meer hoe en wat :?
Ik kijk vanavond/dit weekend wel even voor je en ondertussen creatief googlen helaas.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Super, alvast bedankt! Ik zal ook eens zien wat ik kan opduikelen. Ik heb eigenlijk niets bij die TC gekregen. Ooit via marktplaats op de kop getikt.

Update:

Ik heb zelf iets gevonden. Is dit wat je bedoelt?

Flash Drive Size Limitations with HP XPe Image
HP's image of XPe has a size limitation where it won't work correctly if you install it on a partition larger than 1gb. If you do, it will complain that the license is invalid and will not log in. There are 2 ways around this that I know of.
The first is to install a patch called "AntiWPA 3.4.6". It makes XPe (as well as XP) not check the license file and lets it run normally. I will NOT provide a link to this because its generally associated with people installing illegal copies of XP which I do not condone.

[ Voor 68% gewijzigd door henk99 op 14-01-2011 15:44 ]

Pagina: 1