Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2008 Policys. Onvindbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Ik ben al 2 weken op zoek naar een aantal policys.

Ik wil lokale schijven disablen (onzichtbaar maken).

Ik wil 2 netwerk schijven:

H:\Home\%username% Die verwijst naar \\server1\home$\%username% en Z:\KMMJ die verwijst naar \\server1\groepen$\

Deze moeten zowel in "Deze Computer" als in het menu start te zien zijn.

Verder wil ik een message als ze aanmelden met een waarschuwing dat misbruik bestraft wordt etc.

Tot slot moet er een standaard desktop wallpaper zijn ingesteld. Dit heb ik al geprobeerd met verschillende file extenties. jpg bmp gif. Dit heb ik bij de policy User Configuration/Administrative Template/Desktop/
geprobeert.

Het gevolg daarvan was dat ik een zwarte achtergrond kreeg en als ik het thema wilde aanpassen hij hem daar wel zag (Je zag zeg maar de thumbnail van het plaatje) maar als je er dan op klikte hoorde je het geluidje dat hij veranderd.Maar dat was niet het geval.

Ik heb het volgende geinstalleerd,

Active Directory
DHCP
DNS
IIS
Domain Controller
SP1

Ik heb deze schijven

C:\Server Installatie
D:\Shares

Op de D:\ staan mijn Home(home$) en Prof(prof$) folder en de map Groepen(groepen$) waar ik het eerder over had. Ook staat er een map Componenten(comp$) in die de background image bevat. KMMJ.jpg

Ik hoop dat jullie een idee hebben om dit op te lossen!

Ik heb verder geen rare foutmeldingen alleen niet de juiste kennis om dit zelf te vinden.

Alvast bedankt

Bielie993

[ Voor 8% gewijzigd door Bielie993 op 14-01-2011 12:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bielie993 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:58:
Ik ben al 2 weken op zoek naar een aantal policys.
Dan zoek je niet best en kijk je ook niet na welke je al standaard hebt.. Vertaal je vragen maar eens in het engels en trek ze dan maar een keer door de gemiddelde zoekmachine door, of neus je group policy management console maar een keer goed door.

Alle 4 de dingen die jij wil zijn héél goed gedocumenteerd, makkelijk in te stellen en vooral in 2008/Win7 is het voorzien van een prima uitleg.

Je huidige topic is iets te gemakzuchtig wat dat betreft, je vertelt niet eens wat je zelf geprobeerd hebt maar legt alleen een boodschappenlijstje hier neer.

Computer says noo...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.