Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hallo,

Laat ik in mijn eerste post op het forum maar metteen beginnen met een vraag. Ik ben al een tijdje aan het rond kijken naar een leuke NAS oplossing voor thuis. Ik wil graag een 2-bay NAS om zo automatisch mijn documenten en fotos te back-uppen. Buiten de back-up functie wil ik de NAS gebruiken om (HD) films en series te downloaden en te streamen naar mijn media speler.

Na rond gekeken te hebben in de pricewatch en wat reviews te hebben gelezen kom ik eigenlijk op twee mogelijke apparten

- Netgear ReadyNAS DUO RND2000
- Synology DiskStation DS211j

Mijn probleem is nu het volgende, de Netgear is dan wel 50 euro goedkoper maar het model is al wel 2 jaar oud. De Synology is nog maar 2 maanden op de markt. Ik vraag me dan ook af of de NetGear ondertussen niet wat out-dated is.

Vanwege het "leeftijdsvershil" neig ik naar de Synology maar weet niet of dit helemaal terecht is. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? En misschien zie ik nog wel iets over het hoofd in mijn overwegingen?

Alvst bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Als je nu/binnenkort zou willen/moeten kiezen, neem de Synology.
Wat je al zegt, de Netgear is wat verouderd.
Wanneer je kan wachten (tot de prijs zakt), zou de Ultra 2 een optie kunnen zijn.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Je zou ook eens naar de QNAP TS-212 kunnen kijken http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=192, vergelijk deze met de Synology DS-211j. De QNAP TS-212 komt binnenkort uit.

[ Voor 38% gewijzigd door donnervogel op 14-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Niet online
Heren,

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik na mijn verhuizing naar mijn nieuwe huis de aanschaf wil maken dus dat is over ongeveer 1 a 2 maanden. Dus ik denk dat ik dan voor de Synology DS-211j ga.

Weet iemand of je het RAM geheugen van de Synology DS-211j kan vergroten er zit namelijk (maar?) 128Mb in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Je kan niet van de 211j het geheugen vergroten. Voor de standaard taken (streamen, downloaden) is het imo ook niet nodig. Hier met 128mb sabnzb, couchpotato, sickbeard, audio station mysql en dan zit ik op 65% mem. CPU is eerder bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Niet online
Bedankt voor je reply Freezerator. Dan is mijn keuze gemaakt na de verhuizing zal ik de DS-211j gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb de Netgear RND4200 in een impuls gekocht omdat ie in de aanbieding was, maar ik krijg de indruk dat de specs van mijn eerste keus de Synology DS211J beter zijn.

De Netgear leek beter want die heeft 4 slots, maar nu merk ik dat deze 4TB aankan vs 6TB op de Synology. Wat moet ik met die extra slots dan? Verder lijkt de Synology veel meer formats te ondersteunen en in het algemeen qua software uitgebreider te zijn. Synoology heeft stanbdaard Android, NZB en veel audio en video format supports. Ik overweeg om te ruilen, wat raden jullie aan?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
De RND4000 kan gewoon 4 x 2TB in raid5/xraid 6TB netto volume dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
De Netgear documentatie is erg summier en onduidelijk. Zo zie ik nergens wat de exacte capaciteit is, maar capaciteit is ondergeschikt eigenlijk. Enkele Terabyte opslag is zowiezo voldoende voor mij.

De NAS heb ik gekocht met 2 doelen:
1) Thuis op het netwerk de bestanden opslaan en streamen naar TV en Audio set. Voorlopig gebruik ik mijn PS3 hiervoor. Synology ondersteund volgens mij veel meer bestandsformaten.

2) Via het internet bij alle bestanden kunnen, en ook muziek streamen naar mijn Android telefoon. Synology heeft een zeer goede interface hiervoor en Android apps voor alle gewenste functionaliteit.

Zie ik nu kracht van de Netgear over het hoofd of past de Synology toch beter bij mijn wensen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Niet online
Heb mijn DS211j ondertussen een paar maanden en ben er zeer tevreden over. Downloaden gaat uitstekend, HD films streamen naar mijn AC Ryan mini2 mediaspeler gaat zonder haperingen en de andere standaard taken (docuementen en foto opslag ed.) werken ook naar wens.
Alles was makkelijk in te stellen via de overzichtelijke webinterface (lijkt op een standaard desktop omgeving). Verder ook makkelijk kunnen instellen wanneer de DS211j aan en uit moet staan (ben overdag niet thuis dus dan kan hij uit). Echt een super apparaat met voor mij een overkill aan functies waarvan ik de helft (nog) niet gebruik.Maar deze overkill is (voor mij) geen drempel want alle functies zijn makkelijk te vinden.

De DS211j is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctor007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 18:49
Readynas nooit aanschaffen mits je een nas met intel platform aanschaft. Dan is er een kans dat je meer add ons kunt installeren. Zonder ervoor te betalen oid.

Ik ben sinds kort in bezit v.e. Readynas 2000 v2 en heb er best wel spijt van gezien het met enige regelmaat vastloopt geinstalleerde add ons e.d. niet weergeeft en dat er weining of nauwelijks gratis add ons beschikbaar is.
Voor veel daarvan moet men doneren via PayPal. Als ik dat had geweten had ik wel een nas variant welke meer gebaseerd is op Linux aangeschaft
Pagina: 1