Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391734

Topicstarter
Ik probeer een Samsung H360r receiver te repareren. Het apparaat had moeite om op te starten (kwam niet door de software heen). Nu kreeg ik de tip om het bewakings ic IC Q 1807 (MAX809SEUR+T) op de hoofdprint te vervangen en heb dit gedaan met succes. De receiver start weer normaal op. Ook de voeding heb ik doorgemeten en tevens een paar elco's vervangen. Ik blijf nu nog met een ding zitten: ik krijg een E33 melding als ik naar een versleuteld kanaal zap en het beeld blijft dus zwart. De smartcard word blijkbaar niet herkend, echter als ik via het menu bij smartcardinfo kijk, dan zie ik wel het nummer van de smartcard. Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen? de smartcard is getest en ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 17:02
Laatste stuk van jouw verhaal (smartvard wordt niet herkend) heb ik ook. Ik denk zelf dat het een software fout is. Idd kans is klein dat aan je kaart ligt want heb vandaag in een Humax 5100 geprobeerd en hij werkt goed.

Heb je al geprobeerd om contactpunten van kaartlezer schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391734

Topicstarter
Bedankt voor je reactie en inderdaad de contactpunten heb ik ook schoongemaakt, echter nog geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 17:02
Ik heb beetje op internet rond gekeken dan valt het op dat met samsung decoders bijna altijd problemen zijn. Verder zou ik je niet echt kunnen helpen want heb geen eens een solderbout laat staan een elco vervangen. :9