Toon posts:

Verschil tussen retail en light retail (ramgeheugen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het samenstellen van een nieuwe PC heb ik natuurlijk ramgeheugen nodig. Nu zie ik bij verschillende geheugenmodules "light-retail" en "retail" staan. Mijn vraag is nu: zijn er (grote) verschillen qua performance? Als die er überhaupt zijn? Het verschil in prijs is namelijk best groot als ik dat zo zie.

Het enige verschil wat ik heb gevonden is het aantal modules.

Zoekresultaten op google/tweakers en dergelijke hebben mij helaas nog niet een duidelijk antwoord kunnen geven.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:06
Over het algemeen betekend dit niets meer of minder dan een ander doosje...Mogelijk kan de fabrikant andere garantie-eisen stellen, omdat het één bedoeld is voor systeembouwers en het ander voor end users. Niet dat je daar wakker van moet liggen, want je koopt het spul in een winkel. Dan heb je dus minimaal 2 jaar garantie via die winkel. Wat daarna gebeurd kan lastig zijn qua garantie, maar 2 jaar oude hardware is meestal goedkoop te vervangen.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, topic kan meteen wel dicht dan denk ik zo.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met "light-retail" bedoelt men meestal dat er geen overbodige frutsels bijzitten. Er zit nog wel een retail doosje en een kleine handleiding bij, maar geen of weinig extra software, kabels, enz. Bij videokaarten zie je dat ook wel eens.