Cisco Certificeringen gehaald, en nieuwe job ergens anders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Graag wil ik van jullie je mening over de volgende situatie:

Voor mijn werkgever heb ik in de afgelopen 2 maanden heel erg veel Cisco certificeringen gehaald, en heb er nog 1 te gaan waarvoor ik om redenen die ik hieronder uitleg nog geen examen voor heb gedaan.

De reden dat ik deze certificeringing ben gaan doen was dat mijn werkgever een hogere cisco status wilde behalen en daardoor hogere discounts krijgt en de rechten heeft om bepaalde dingen te kunnen verkopen/orderen die ze zonder correct gekwalificeerd personeel niet krijgen.
Met als bijkomend nadeel dat ik binnen 2 maanden tijd alle opleidingen moest doen en examens MOEST halen.

Omdat mijn werkgever toch vond dat er wel heel erg veel kosten aan dit soort trajecten zitten hebben ze een trainings document opgesteld, welke dan ondertekend zou moeten worden. Deze heb ik NIET ondertekend omdat ik het irreëel vond dat ik binnen 2 maanden een curriculum moest doen waar normaal gesproken 1,5 tot 2 jaar voor staat. Hiermee is de werkgever akkoord gegaan.

Nu is het ook nog zo dat er voor bepaalde certificaten geen training meer werd gegeven om binnen de gestelde tijd voldoende kennis te vergaren en dus het examen te halen. Voor deze trainingen heb ik dus heel erg veel zelf studie gedaan in mijn vrije tijd en in de baas zijn tijd. Met het resultaat dat ik die examens gewoon gehaald heb.

Nu komt het grote punt en dat is dat ik een nieuwe Job heb aangeboden gekregen en geaccepteerd heb omdat het voor mij een veel betere uitdaging is dan wat ik nu doe. Deze nieuwe werkgever heeft geen baat bij de Cisco certificeringen en het boeit hem dus ook niet dat ik mijn certificaten geregistreerd laat onder mijn oude werkgever.

Mijn oude werkgever heeft dus de volledige benefits van het punt dat ik gecertificeerd ben en dat mijn Cisco account onder zijn naam staat. En wanneer ik dat ene ding nog haal krijgen ze alle discounts en statussen die ze willen hebben.

Alleen nu komt mijn werkgever met het punt dat ik moet gaan betalen voor de trainingen die ik heb gevolgd.
En dat is dus de reden dat ik dat ene ding nog niet gehaald heb want dan heb ik iets achter de hand.

Ik wil dus niet betalen omdat ik niets getekend heb, maar mijn werkgever wil dat dus wel.

Wat ik heb aangeboden is dat ik alle certificeringen netjes haal en ook geregistreerd laat onder mijn oude werkgever en dat ik NIETS betaal voor de trainingen die ik heb gekregen. Ze hebben namelijk voor 3 jaar alle benefits van mijn certificeringen.

Hierop heb ik nog geen reactie gekregen, maar mijn verwachting is dat ze hier niet mee akkoord gaan.

Wat zou jullie advies zijn om te doen in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
IANAL:

Lijkt mij vrij simpel; Je hebt niets ondertekend oa. om bovenstaande te voorkomen. Er zijn geen (harde) afspraken gemaakt over het eventueel betalen van de trainingen en dat kan hij ook niet met terugwerkende kracht even vorderen zonder dat je meewerkt (hetgeen je niet hoeft te doen lijkt mij).

Ik heb in het verleden ook gewerkt met lastige werkgevers en ik ben het op dat gebied een beetje zat :P. Wel de voordelen willen hebben maar niet bereid zijn een beetje mee te werken om de situatie houdbaar te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door FailFr8er op 14-01-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Red Nalie schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:34:
IANAL:

Ik heb in het verleden ook gewerkt met lastige werkgevers en ik ben het op dat gebied een beetje zat :P. Wel de voordelen willen hebben maar niet bereid zijn een beetje mee te werken om de situatie houdbaar te houden.
En dit is dus precies waarom ik dat ene examen nog even niet gedaan heb. het aanvragen van het examen is zo gebeurd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, op het risico af steeds hetzelfde plaatje te draaien: heb je een concurrentiebeding? Bij mij was het feit dat ik cursussen gedaan heb dé reden om me te houden aan m'n concurrentiebeding. Dat stond helemaal los van het feit dat ik wel afspraken had gemaakt om een periode na het behalen in dienst te blijven en die periode zelfs al voorbij was.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Ardana schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:47:
Tsja, op het risico af steeds hetzelfde plaatje te draaien: heb je een concurrentiebeding? Bij mij was het feit dat ik cursussen gedaan heb dé reden om me te houden aan m'n concurrentiebeding. Dat stond helemaal los van het feit dat ik wel afspraken had gemaakt om een periode na het behalen in dienst te blijven en die periode zelfs al voorbij was.
Ik heb wel concurrentie beding maar dat heeft geen zin omdat ik naar een andere industrie ga.

De situatie die nu ontstaat is natuurlijk een lastige voor mij en denk in grotere mate voor mijn werkgever, maar ik wil niet dat mijn huidige werkgever mij voor de rechter sleept op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Je kunt nooit voorkomen dat iemand je aanklaagt. Het staat iedereen vrij om naar de rechter te gaan. Je zou wel aan je baas kunnen vragen welke wettelijke basis hij heeft om betaling te eisen. Als hij die niet kan noemen, dan wens je'm daarmee veel succes bij de rechter. Dat zou overtuigend genoeg moeten zijn.

Wat betreft lastige situatie voor de baas: welnee. Cisco gecertificeerde krachten zijn best te vinden, als hij maar bereid is te betalen. En als hij niet bereid is de marktprijs daarvoor te betalen, dan verdient 'ie de gevolgen daarvan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb je een rechtsbijstands verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Heeft je oude werkgever wel recht op die speciale status als de persoon die de Cisco certificering gehaald heeft niet langer bij ze werkt? Anders is het wel makkelijk: je huurt voor een paar maanden iemand in die die certificering dan haalt (misschien iemand die het al heeft, als het mogelijk is om 2x gecertificeerd te worden), vervolgens gaat hij weg en heeft de werkgever nog 3 jaar voordeel van kennis die niet eens meer bij het bedrijf aanwezig is.

Dus als deze speciale status alleen geldig is als jij er werkt, dan heeft je oude werkgever denk ik nog wel een grote kans als ze een rechtzaak beginnen, zelfs al heb jij niks getekend. Die investering is dan immers volledig waardeloos geworden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

knutsel smurf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:13:
Deze heb ik NIET ondertekend omdat ik het irreëel vond dat ik binnen 2 maanden een curriculum moest doen waar normaal gesproken 1,5 tot 2 jaar voor staat.
Wauw, mensen die nadenken voordat ze iets tekenen bestaan dus toch :*) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
IceManX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:42:
Heeft je oude werkgever wel recht op die speciale status als de persoon die de Cisco certificering gehaald heeft niet langer bij ze werkt? Anders is het wel makkelijk: je huurt voor een paar maanden iemand in die die certificering dan haalt (misschien iemand die het al heeft, als het mogelijk is om 2x gecertificeerd te worden), vervolgens gaat hij weg en heeft de werkgever nog 3 jaar voordeel van kennis die niet eens meer bij het bedrijf aanwezig is.

Dus als deze speciale status alleen geldig is als jij er werkt, dan heeft je oude werkgever denk ik nog wel een grote kans als ze een rechtzaak beginnen, zelfs al heb jij niks getekend. Die investering is dan immers volledig waardeloos geworden.
Ze krijgen inderdaad die speciale status, maar ik heb aangeboden om voor de duur/geldigheid van de certificaten een 0 uren contract aan te gaan. Maar dit doe ik natuurlijk alleen omdat ze het nodig hebben en mij geen trainings contract hebben laten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Let hier mee op, in de Cisco policy die je bij ieder examen hebt geaccordeerd staat expliciet dat dit niet is toegestaan. In het verleden is hier voornamelijk in India veel mee geknoeid, waarbij bedrijven tegen betaling gewoon een CCIE aan hun company association konden toevoegen voor Silver/Gold partner status.

Er zijn verhalen waarbij mensen en/of bedrijven een levenslange uitsluiting van Cisco examens/partnerships hebben gekregen.

Kort samengevat: Dit moet je gewoon niet doen.

Even opgezocht:
*knip*

3.2 Certification Revocation. Cisco may at its sole discretion revoke any and all Certifications you may have earned, and permanently ban you from earning future Certifications, under any of the following circumstances:

· If you fail to comply with any continuing education or recertification requirements;
· If you breach the terms and conditions of this Agreement; or
· If Cisco determines, in its sole discretion pursuant to Section 4.2, that you have undertaken or participated in exam misconduct; or
· If you commit Service Abuse as defined in Section 4.1 below; or
· If you have been convicted of or pled guilty or no contest to fraud or other criminal charges where Cisco has been the victim of such crime; or
· If you have lost or settled a civil case in which Cisco is the plaintiff and the claim against you arose from any alleged damage to Cisco, its brand, goodwill or reputation.

*knip*

4.1 Candidate Conduct Policy. Cisco has established rules to minimize whatever unfair advantage might be gained by candidate misconduct in the examination process. Confirmed allegations of misconduct may, at any time, result in application of the sanctions specified in Section 4.2. You agree to adhere to such rules and agree not to engage in any action to subvert, or attempt to subvert, the examination process (“misconduct”) including but not limited to:

- Allowing another person, or an organization in which you are not actively involved, to use your certification credentials to obtain employment or promotions.
*knip*

4.2 Violations of the Candidate Conduct Policy. If Cisco, in its sole discretion, determines that you have violated the Candidate Conduct Policy set forth in Section 4.1, you will receive written notice of the violation(s) and sanctions. It will be your sole responsibility to ensure that Cisco has your current postal address and email address. Sanction decisions may include, but will not be limited to, cancellation of your exam score, a temporary or permanent ban on future Cisco examinations, and the cancellation of previously earned Cisco certifications.

[ Voor 73% gewijzigd door BrammeS op 14-01-2011 15:31 ]

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
kortom: je baas heeft geen poot om op te staan. Hij is stom geweest dat hij je niet dat contract heeft laten ondertekenen. Ik zou de baas veel succes wensen met het vinden van een cisco gecertificeerd vervanger van jou en proberen mijn eigen voordeel te doen met de certificaten die ik op zak heb.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Als je op internet gaat kijken wat er zo allemaal is geschreven over het terugbetalen van studiekosten, dan staat er dat er vooraf duidelijke afspraken gemaakt moeten worden over de terugbetaling. In jouw geval lijkt het erop dat er totaal geen afspraken zijn gemaakt, dus dan hoeft er volgens mij ook helemaal niets terugbetaald te worden. Controleer wel of er geen COA is waaronder je valt waarin dit geregeld is, en dan zou je werkgever gelijk kunnen hebben. Om nu met een papiertje te komen dat je moet ondertekenen is natuurlijk een erg domme actie. En het is dan ook verstandig van je om dit niet te ondertekenen.

Een werkgever zal er altijd rekening mee moeten houden dat een werknemer onstlag neemt, dat hoort nou eenmaal bij het ondernemersrisico. Dat hij nu een probleem heeft omdat jij weggaat moet je je totaal niet aantrekken. Ook je belofte dat het bedrijf je certificering mag gebruiken zou ik niet doen, je schiet er namelijk zelf helemaal niets mee op en je neemt wel een risico. Ook al heb je bij je nieuwe werkgever niets aan deze certificeringen, het zou kunnen dat je in de toekomst wel baat hebt bij deze certificeringen en dan zou het jammer zijn als Cisco een beetje boos op je is geworden... :-)

ALs ik jou was zou ik dit gewoon zakelijk bekijken. Dus zolang je in dienst bent ben je loyaal aan je werkgever en kan hij gebruik maken van je certificering, en zodra je dienstverband afloopt heb je niets meer te maken met je oude werkgever. Hier is niets mis mee, en als je oude werkgever hierdoor op zij pik is getrapt, dan is dat zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

IceManX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:42:

Ligt een beetje aan welke certificatie het is. Voor bijv. een partnerstatus is er een jaarlijks of twee-jaarlijks eikpunt bij Cisco waarbij je aan de minimum aantallen moet voldoen. Maar in principe is het niet meer geldig zodra de persoon die is gecertificeerd weg is. Er zijn wel enkele Cisco partners die ex-werknemers niet uit de registratie halen en zo proberen de partner status nog steeds te behouden.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Dan heb ik toch een vraag hoe doen bedrijven dit met ingehuurde mensen voor een bepaalde tijd?
Als deze mensen zijn of worden ingehuurd nemen ze toch hun certificaten mee naar het bedrijf waar ze op dat moment werk voor verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
DGTL_Magician schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:08:
[...]

Ligt een beetje aan welke certificatie het is. Voor bijv. een partnerstatus is er een jaarlijks of twee-jaarlijks eikpunt bij Cisco waarbij je aan de minimum aantallen moet voldoen. Maar in principe is het niet meer geldig zodra de persoon die is gecertificeerd weg is. Er zijn wel enkele Cisco partners die ex-werknemers niet uit de registratie halen en zo proberen de partner status nog steeds te behouden.
Volgensmij ben je er daarmee nog niet, bij mijn huidige werkgever(gold partner) komt cisco intern om een audit doen, ik neem aan dat ze dan ook actuele personeel indienst overzichten e.d. willen zien.

Het eikpunt voor alle partnerstatussen is trouwens jaarlijks.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Zijn zulke dingen ook mogelijk met een 0 uren contract?

Want in principe ben ik dan bij ze in dienst wanneer ze mij nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38

s3.

- Allowing another person, or an organization in which you are not actively involved, to use your certification credentials to obtain employment or promotions.
Wat de definitie van 'actively' is, zou je dan het beste bij Cisco moeten vragen :)
Pagina: 1