Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een probleem waar ik niet meer uit kom. Een gebruiker binnen het domein maakt gebruik van een java applet. Hij logt op drie machines in, op twee doet de applet het goed, op de derde niet.

Software:
Windows XP SP3 fully patched
Internet Explorer 8
Java 1.6.0_21

Onderzorgde status:
Als de gebruiker op een andere pc inlogged (andere XP of W7 machine maakt niet uit) doet hij het wel.
Als een andere gebruiker inlogged op de pc werkt de applet wel.
Andere gebruiker op andere pc, applet doet het ook.

Het zit dus binnen het profiel van de gebruiker, het locale profiel lijkt me want op de andere machines werkt het wel.

Het huidige profiel ge-renamed, gebruiker opnieuw laten inloggen en er werdt een nieuw lokaal profiel aangemaakt vanuit het netwerk profiel, Probleem blijft aan.

Java compleet verwijderd en opnieuw geinstaleerd, heeft geen effect.

Elke vorm van cookie, temp file e.d. verwijderd, mag niet baten.

Mijn idee is dat het probleem bij IE settings ligt. Niet bij java. In bijgevoegde screenshots is te zien dat de java applet geladen wordt maar dat deze meerdere keren op andere plaatsen in de window te zien is.

Wat heb ik over het hoofd gezien?

[ Voor 11% gewijzigd door Namu op 20-01-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat geeft de Java console weer? deze geeft vaak duidelijk weer of er een error is op niet. Misschien kan je daar iets mee, en heb je al gespeeld met compatibiliteit mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Dit is heel apart. Java console geeft geen problemen aan, maar ik heb het volgende gedaan.

Lokaal op de pc ingelogged met mijn eigen account: Applet kaput
Neem de desktop over via RDP met een 2e machine: Applet werkt
Neem de desktop weer over op de lokale machine: Applet weer kaput.

Dus de PC drawed de applet niet goed lokaal maar wel via rdp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat klinkt alsof er een absoluut path gebruikt is dat wel toegankelijk is op je server, maar niet lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
kluyze schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:37:
Dat klinkt alsof er een absoluut path gebruikt is dat wel toegankelijk is op je server, maar niet lokaal.
Lijkt me niet. de MSTSC logt in op de machine zelf en ik zie dan ook meteen het bureaublad wat ik locaal zag. Mijn idee ligt bij videokaart drivers... Heb ik opnieuw geinstaleerd maar heeft ook niet geholpen... Ik nijg nu naar gewoon maar de hele machine te vervangen... Maar dat vind ik weer jammer kwa problemen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, ik had je post verkeerd begrepen, ik dacht dat je op PC1 lokaal de applet niet aan het werken kreeg maar op PC1 ingelogd op PC2 wel. Dus dat je dan eigenlijk de applet op PC2 draaide.

Nja, videokaart lijkt me niet volgens mij komt die er niet eens tussen bij het tekenen van een java applet.

Even luidop aan het denken:
Kan je even kijken of er ergens een verschil is in de omgevingsvariabelen ivm een java path. Normaal staat dit wel in de systeem variabelen maar even kijken kan geen kwaad?
Ik meen me te herinneren dat java bij een update de oude versie al eens liet staan. Is er ook geen aparte 32bit en 64bit versie?

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 18-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Een van mijn collega's kwam met een goed idee. Standaard Java die hier draait is 1.6.0_21. Een downgrade naar 1.6.0_13 was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Of niet. Hij deed het vanmorgen, nu weer kaput...
Pagina: 1