Toon posts:

yamaha v767 vs ps3 geluidsprobleem (alleen stereo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik zit met het volgende. als ik mp3tjes via de ps3 op mn receiver afspeel, krijg ik met geen mogelijkheid surround geluid. alleen stereo. hij is aangesloten via HDMI. hij blijft of op straight staan of op pure direct, en dan zijn de surround opties "not available" ik word er gek van en uit die handleiding kom ik al helemaal niet. het is ongetwijfeld een instelling ergens die aan staat of uit.

Verwijderd

Topicstarter
als aanvulling, als ik de ps3 uitvoer op multiple zet (dus via hdmi en optical) dan krijg ik wel de juiste opties beschikbaar voor surround, maar dan beperkt de ps3 de audio output, wat de geluidskwaliteit beperkt, dit moet toch anders kunnen? wie o wie ?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Dat komt omdat je stereo uitstuurt, aangezien muziek stereo is.
Wil jij er nep 5.1 van maken dan moet je andere geluidsinstelling op de receiver instellen.
'Prologic II' of '5 channel stereo' als jij de receiver instelt op 'direct' dan speelt hij precies af wat jij er heen stuurt, in jouw geval stereo dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik wil idd er nep 5.1 van maken. het probleem is dat alle surround opties "not available"zijn. tenzij ik de ps3 op meervoudige uitvoer zet, maar dit gaat tenkoste van de geluidskwaliteit.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:04:
ja ik wil idd er nep 5.1 van maken. het probleem is dat alle surround opties "not available"zijn. tenzij ik de ps3 op meervoudige uitvoer zet, maar dit gaat tenkoste van de geluidskwaliteit.
hoezo gaat dit ten koste van de geluidskwaliteit? Je zet alleen audio over HDMI en de optische uitgang aan, volgens mij heeft dat niets met geluidskwaliteit te maken.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Vreemd.

Ik heb de RX-V1065, met een HTPC via HDMI aangesloten, als een PC via Toslink.

Als ik op het knopje "stereo" op mijn afstandsbediening klik, kan ik gewoon kiezen tussen:
2 ch.Stereo, 7ch, Stereo, Straight Enhancer en 7ch.Enhancer. Het maakt niet uit of hij via toslink of HDMI het signaal binnen krijgt.

Alleen als ik op de versterker op Pure Direct aan zet, heb ik deze mogelijkheden niet.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
de ps3 geeft aan dat ie de mp3 output van iets van 176 naar 44 herz verlaagt en wat ander opties van 7.1 naar 5.1 etc.
dus wel degelijk een teruggang in geluidskwaliteit. helaas heeft mijn afstandbediening geen knopje stereo :-(

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:29:
de ps3 geeft aan dat ie de mp3 output van iets van 176 naar 44 herz verlaagt en wat ander opties van 7.1 naar 5.1 etc.
dus wel degelijk een teruggang in geluidskwaliteit. helaas heeft mijn afstandbediening geen knopje stereo :-(
Haal je nu geen dingen door elkaar? '44' slaat bij mp3'tjes vaak op '44 Khz', terwijl '176' slaat op '176 kbps'. Die kunnen prima tegelijk voorkomen. Met andere woorden: hóór je een kwaliteitsverschil? Of denk je dat alleen maar omdat je de gegevens verkeerd interpreteert?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Anakha schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:43:
[...]

Haal je nu geen dingen door elkaar? '44' slaat bij mp3'tjes vaak op '44 Khz', terwijl '176' slaat op '176 kbps'. Die kunnen prima tegelijk voorkomen. Met andere woorden: hóór je een kwaliteitsverschil? Of denk je dat alleen maar omdat je de gegevens verkeerd interpreteert?
Dat gevoel heb ik ook, 176 zal waarschijnlijk een mp3 zijn van 192kbps.
En de 44 slaat idd op 44hz.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Nee, wat hij zegt klopt. De ps3 bevestigt dat:
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:29:
De PS3 upsampled het geluid naar hoger dan 96khz. Daardoor wordt er automatisch gekozen voor straight. Uit de handleiding, pagina 42:

Wanneer u DTS Express-bronnen of audiosignalen met een bemonsteringsfrequentie hoger dan 96 kHz, dan wordt de rechte decodeerstand (b. 43) automatisch geselecteerd.

Omdat hij straight kiest is de Cinema DSP 3D stand niet beschikbaar: Footnote 3, pagina 44:
"Echter CINEMADSP 3D stand is onder de volgende omstandigheden niet beschikbaar.
- Als er een hoofdtlefoon is aangesloten op dit toestel
- Als een 7ch Stereo of 2 ch stereo geluidsprogramma is geselecteerd
- Als Pure Direct Mode of rechte decodeerstand wordt geselcteerd"

Cinema DSP 3D zorgt voor de conversie van 2 channel stereo naar surround.

Ik heb nog nooit een mp3 gezien met een samplerate van hoger dan 44.1, die upsampling is daarom niet nodig. Het signaal wordt er niet beter van.

Dus je geeft zelf al de oplossing:
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:59:
als aanvulling, als ik de ps3 uitvoer op multiple zet (dus via hdmi en optical) dan krijg ik wel de juiste opties beschikbaar voor surround, maar dan beperkt de ps3 de audio output, wat de geluidskwaliteit beperkt, dit moet toch anders kunnen? wie o wie ?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
ok, duidelijk verhaal. bedankt hiervoor. Maar heeft deze setting op de ps3 nog invloed op bijv. blu-raytjes die ik afspeel qua geluid?
Pagina: 1