Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Titel van een Joomla Article linken

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met een website als eindproject voor mijn opleiding. Ik gebruik Joomla als CMS en een aantal extensions hiervoor. Ik pas zoveel mogelijk aan de template en extension aan zodat het toch een "eigen iets" wordt.
Nu ben ik tegen een klein probleempje aangelopen waar ik even niet uitkom. Ik heb een module die de naam van artikels linked op de front page. Ik wil het nu zo maken dat deze de naam van het artikel linked met de link naar het desbetreffende artikel. Deze code gebruikt hij momenteel om alleen de naam te laten zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 <div class="lof-navigator-outer">
                    <ul class="lof-navigator">
                    <?php foreach( $list as $row ): ?>
                        <li>
                            <div>
                                <h4><?php echo $row->title;?></h4>
                                <span><?php echo $row->date; ?></span>
                            </div>    
                        </li>
                     <?php endforeach; ?>       
                    </ul>
              </div>

Nu wil ik het dus zo maken dat hij de titel van het artikel zo laat zien dat het ook gelijk een link is naar het desbetreffende artikel. Ik heb al lopen spelen met echo title, <a href=""></a> links van proberen te maken maar geen geluk. Weten jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:21:
Weten jullie hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Nee, want we krijgen niet echt relevante code te zien en we weten niet welke module je gebruikt.

Een var_dump van $row en een blik op de query die de data ophaalt zouden je op weg kunnen helpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je waarschijnlijk beter bij de auteur van de module terecht.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het ontbreken van de relevante code. Ik ging er vanuit dat deze line voldoende zou zijn om er een link van te maken naar het desbetreffende artikel met joomla:

code:
1
<h4><?php echo $row->title;?></h4>

Kan je me misschien een klein beetje op weg helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die regel is helemaal niet interessant, je maakt daar namelijk een "Kop 4" met een titel. De regel waar je de anchor ( <a> ) maakt laat je achterwege. Je zult de href sowieso niet met het title-property moeten vullen; dat is namelijk gewoon tekst vermoed ik en dan krijg je iets als <a href="dit is mijn artikeltje"> terwijl je juist iets wil als <a href="/path/to/article?id=123">.

Hoe je dat doet weet ik niet; ik weet bar weinig van Joomla. Wat ik wel weet is dat je, zoals gezegd, met een simpele var_dump op $row er zo achter moet zijn hoe de property dan wél heet. Het zou me in het geheel niet verbazen als dat $row->link, $row->url of iets in die richting blijkt te zijn.

Verder doen we hier niet aan support op producten van derden; daarvoor klop je beter aan bij Joomla support of de auteur van de module in kwestie. En voordat je daar aanklopt zullen ook zij het op prijs stellen als je je eerst even verdiept in de daarvoor bestemde documentatie en eerst wat probeert te debuggen (Debuggen: Hoe doe ik dat?) alvorens om een kant-en-klare oplossing te vragen (Kan iemand even...? / scriptrequest).

Lang verhaal kort; als je het verschil tussen een h4 en een anchor niet weet is het misschien tijd even een tutorial HTML er bij te nemen en dan een spoedcursusje PHP om daarna even zoals aangegeven met var_dump aan de slag wil gaan.

offtopic:
Ik mag overigens hopen dat $row->title voorzien is van htmlentities; zo niet dan ga je geheid nog eens problemen krijgen met 'vreemde karakters' in je titel of (mogelijkheid tot) XSS of erger... HTML dient escaped te worden voor een aantal karakters.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 14-01-2011 03:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.