Hallo,
voor een gastenboek waarvan de bijdrages worden opgeslaan in een database via jquery, wil ik o.a. ook de ip-adressen van de bezoekers die iets posten in de database opslaan.
Dit heb ik reeds verschillende malen geprobeerd via (deelcode):
Ook heb al geprobeerd het ip-adres in de database te krijgen via php zelf (in het php-bestand waarnaar jquery bij de $.ajax -functie naar verwijst) met $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Ook dit lukt helemaal niet. In de database komt er telkens helemaal niets als ip-adres te staan.
Ik heb al veel geprobeerd via zoeken op internet, maar ik krijg het niet in orde.
Iemand die mij in de goede richting kan verder helpen, dank U.
voor een gastenboek waarvan de bijdrages worden opgeslaan in een database via jquery, wil ik o.a. ook de ip-adressen van de bezoekers die iets posten in de database opslaan.
Dit heb ik reeds verschillende malen geprobeerd via (deelcode):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| ... var ipadres = ""; $.getJSON("http://jsonip.appspot.com?callback=?", function(data){ alert( "ipadres: " + data.ip); ipadres = "" + data.ip; }); ... var dataString = "naam=" + naam + "&emailadres=" + emailadres + "&bericht=" + bericht + " &ipadres=" + ipadres; $.ajax({type: "POST", url: "ajax.php", data: dataString, complete: function(msg){ $("div#berichten").html("" + msg.responseText); } }); |
Ook heb al geprobeerd het ip-adres in de database te krijgen via php zelf (in het php-bestand waarnaar jquery bij de $.ajax -functie naar verwijst) met $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Ook dit lukt helemaal niet. In de database komt er telkens helemaal niets als ip-adres te staan.
Ik heb al veel geprobeerd via zoeken op internet, maar ik krijg het niet in orde.
Iemand die mij in de goede richting kan verder helpen, dank U.