Geen snel breedband beschikbaar, wat kan ik nog doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Goede avond medetweakers,

Over het hele web en op tv gaat het over internet snelheden tussen de 4 en 100+ mb.
Ik woon in Heukelum, een klein Gelders dorpje in de buurt van Leerdam. De internet en digitale televisie bereikbaarheid is hier ronduit bar en diensten zoals ADSL en Digitale Televisie bestaan hier ook nog maar een paar jaar. Ondertussen zijn er zover ik kan vinden geen enkele initiatieven gepland voor toekomstige aansluit mogelijkheden.

Op dit moment heb ik een Telfort 20MB abonnement (Van een vroegere 20mb Speedlinq aanbieding).
Natuurlijk begrijp ik dat er om sommige locaties gewoon niet meer mogelijk is. Maar toch ben ik op zoek naar betaalbare alternatieven, of op zijn minst een indicatie aan toekomstige plannen, zodat ik weet of er in de komende tijd iets gaat veranderen.

Mijn modem (die goed aangesloten is op de ISRA met een korte kabel) geeft een snelheid tot de centrale aan van 2400 kbps. 2 Jaar geleden was dit nog 4700 kbps, maar dit is langzaam achteruit gezakt, verschillende modems, kabels en telefoontjes aan de te technische helpdesk van Speedlinq/Telfort hebben niks uitgehaald; maar dat is misschien meer een onderwerp voor de "Telfort ervaringen" topic.

Heeft iemand misschien een suggestie of tip?

Alvast bedankt!

Ps.: Postcode is 4161AW Hsnr.33, voor het geval dat het helpt... ik zelf heb alle postcode checks al geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
verschillende modems, kabels en telefoontjes aan de te technische helpdesk van Speedlinq/Telfort hebben niks uitgehaald; maar dat is misschien meer een onderwerp voor de "Telfort ervaringen" topic.
Dan ligt het probleem waarschijnlijk in de kwaliteit en/of de lengte van de telefoonkabels, kan Telfort (of elke andere adsl aanbieder) weinig aan doen. Alternatief is overstappen op kabel indien beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Bedankt voor het antwoord! Kabel is helaas niet beschikbaar. Helaas bestaan er geen speed/postcode checks die de Daadwerkelijke snelheid aan kunnen tonen die ik zou kunnen halen met een bepaalde provider (zowel dsl als kabel)

Ter informatie: Mijn downloadsnelheid is nog nooit boven de 300 kbps geweest, zelfs niet bij het downloaden van lokale of nationale servers. Meestal hangt het rond de 200-240 kbps.

[ Voor 12% gewijzigd door Arcticwolfx op 09-03-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je modem intraint op 2400Kb/s dan klopt die download snelheid wel zo'n beetje, je kunt ruwweg door 10 delen om je netto downloadsnelheid in KB/s te berekenen. Je kunt misschien wel even contact opnemen om je abonnement terug te zetten naar Internet Basis, scheelt je weer een paar euro (hoewel doordat je van SL afkomt je nu 20.44 betaalt?). Postcode check op de Telfort site geeft 't ook aan:
De afstand tussen Crommen Camp 33 te HEUKELUM (adres wijzigen) en de dichtstbijzijnde ADSL-wijkcentrale is te groot. Hierdoor kunnen wij u geen stabiele verbinding op 20 Mb leveren. Wij willen dat u altijd kunt internetten, dus adviseren wij u om Internet Basis te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Just checking maar je weet neem ik aan het verschil tussen KBps en kbps? Je gebruikt ze namelijk verkeerd.

En als er geen kabel of glas ligt blijft er alleen nog adsl over. Dan kun je eventueel nog de lijnen trunken/stapelen. Is nog geen 2 weken nog een topic over geweest. zal het ff zoeken.

edit: deze bedoel ik [ADSL] Internetlijnen bundelen (trunking/stapelen)

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 13-01-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Klopt wat je zegt, door dat ik van SpeedLinq af kom betaal ik toch het laagste bedrag.
Vraag me wel af waarom de snelheid heeft afgenomen in afgelopen 3 jaar. Misschien omdat er meer gebruikers in omgeving bijgekomen zijn.

Maar goed; ik ben dus op zoek naar mogelijke alternatieven of tenminste de juiste (web)adresjes waar ik kan zien of er plannen zijn/komen.

Edit: Dankje voor je reply Craven. Het zag er aanvankelijk interessant uit, maar dat is een hoop werk en geld waarbij je niet eens precies dat krijgt wat je bestelt.

Ik las dat deze persoon ook satelliet internet al zonder success geprobeerd heeft. Ik denk dat het gewoon niks word tot dat ik ga verhuizen uit dit achterlijke boerengat..

Als er verbetering of uitbreiding van Kabel netwerk plaats vind, waar kan ik dat het beste bijhouden? Bij KPN of UPC (regionale kabel beheerder volgens mij)?

Alhoewel geloof niet dat dat hier zo snel gaat plaatsvinden. De algemene bevolking hier heeft geeneens een televisie.

[ Voor 46% gewijzigd door Arcticwolfx op 13-01-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Geen tv? Slecht internet...

* Craven zou dood gaan...

UPC beheert de kabel. Die dus. Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar fttc (fiber to the curb). Noemen ze ook wel vdsl 2. Zou je even moeten informeren bij telfort of kpn. Maar als ik het zo hoor zou ik idd als de sodemieter gaan verhuizen.

edit: jemig je woont echt in hol... jou dorp is kleiner dan de afstand tot aan het dichtstbijzijnde station hier. En dat is nog geen 5 mins fietsen... :X

edit2: je zou misschien een buurtinitiatief op kunnen zetten? Kabel aanvragen met z'n allen. Of misschien een wijkcentrale laten plaatsen in je dorpje. Glasvezel zal wel iets te hoog gegrepen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Craven op 14-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VDSL helpt geen ene ruk als de woning meer dan 1 km van de centrale afstaat. Maar het idee is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Bedankt voor het lezen en de antwoorden.

Ik ga even op funda.nl bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Arcticwolfx schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:41:
Bedankt voor het lezen en de antwoorden.

Ik ga even op funda.nl bladeren.
Hoe geweldig dit antwoord ook is, is dit de enige "snelle" oplossing.
Buurtinitiatieven hangen af van de haalbaarheid van het project en de inzet van de buurtbewoners. Zelf glasvezel particulier aanleggen met 1 of 2 buren gaat ook een goed bedrag kosten.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je snelheid is dus 20Mb/s, wat grofweg 2.5MB/s is.

Wat ik dus denk: Ze hebben je snelheid teruggeschroeft naar wat het hoort te zijn. Dit heb ik ook gehad met KPN (Van 16Mb/s met een DL snelheid van 3MB/s, terug naar een DL van ongeveer 1.9MB/s)

Edit: Bij ons duurde dit ook bijna een jaar, elke week weer wat KB/s minder. De oorzaak: Meer mensen in onze straat die ADSL via KPN afnamen.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2011 02:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
D4NG3R schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:00:
Je snelheid is dus 20Mb/s, wat grofweg 2.5MB/s is.

Wat ik dus denk: Ze hebben je snelheid teruggeschroeft naar wat het hoort te zijn. Dit heb ik ook gehad met KPN (Van 16Mb/s met een DL snelheid van 3MB/s, terug naar een DL van ongeveer 1.9MB/s)
Nee haar abonnement is een tot 20Mbps abonnement. Haar snelheid is veel lager, omdat ze ver van de wijkcentrale woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ze geeft aan eerst zo rond de 4800KB/s te hebben gezeten, en nu meer rond de 2400KB/s zit.

Je snapt mijn punt..?

Laat maar. De TS is de 1e users die het zowaar goed doet met Mb, MB, Kb en KB. Er werd dus 4800kbs bedoeld (4.8Mb/s)

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 14-01-2011 02:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Als ik www.antenneregister.nl raadpleeg is er in 2010 umts dekking bijgekomen in je dorp. Ik gok dat er een mast ofzo staat bij de "Appeldijk" bij het water. Gokje dat zowel KPN als Vodafone daar GSM+UMTS opgesteld hebben staan. Misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
LaserJet schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:03:
Als ik www.antenneregister.nl raadpleeg is er in 2010 umts dekking bijgekomen in je dorp. Ik gok dat er een mast ofzo staat bij de "Appeldijk" bij het water. Gokje dat zowel KPN als Vodafone daar GSM+UMTS opgesteld hebben staan. Misschien is dat een optie.
Dat is in de praktijk vaak niet sneller. En dan heb ik het nog niet over stabiliteit en de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Craven schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 02:06:
[...]

Dat is in de praktijk vaak niet sneller. En dan heb ik het nog niet over stabiliteit en de kosten.
Ligt eraan. Als je die mast op zicht afstand hebt, en verder weinig mensen in de omgeving die ook UMTS gebruiken, kun je een prima snelheid halen. Kosten zijn inderdaad hoger, ivm kostprijs UMTS infra hardware tov ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Ik heb wel goede ervaringen met UMTS qua stabiliteit. Heb vorig jaar een laptop met een vodafone UMTS "dongle" gehad, op een locatie waar geen mast dicht in de buurt was. Het bereik en stabiliteit was toch goed. De prijs valt mee, maar had wel een datalimiet, als ik die overschreed werd mijn snelheid gelimiteerd.

Bedankt voor tip! Even kijken naar beschikbaarheid!

Edit: weet niet het verschil tussen KBps en kbps.

[ Voor 6% gewijzigd door Arcticwolfx op 14-01-2011 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
KB = kilobyte
kb = kilobit
8 kilobits is 1 kilobyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Misschien niet het juiste forum, maar als we toch hier zijn...
Wat is dan het verschil tussen een bit en een byte?

Ps.: Bedankt iedereen voor de antwoorden

[ Voor 15% gewijzigd door Arcticwolfx op 14-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Arcticwolfx schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:40:
Misschien niet het juiste forum, maar als we toch hier zijn...
Wat is dan het verschil tussen een bit en een byte?

Ps.: Bedankt iedereen voor de antwoorden
Zie Wikipedia: Bit (eenheid)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je woont daar zo te zien heel mooi, maar als je huis niet is aangesloten voor kabel (tv). Of er is wel analoge tv maar niet geschikt gemaakt voor internet nog zou je bij je kabelaar kunnen en moeten aankloppen.

Niet aangesloten je huis je aan laten sluiten, kost wel wat vaak. Als het hele dorp niet geschikt is met z'n allen opstarten van het verzoek naar de kabelaar?

Voor breedband via een DSL techniek is dit dorp aangesloten op de centrale Leerdam zo te zien. Dat is een behoorlijke afstand en daarom haal je met ADSL technieken niet meer dan 4Mb of lager. De definitie van 'breedband' is vroeger alles sneller dan inbellen en een 'altijd aan' verbinding. Tegenwoordig is het denk ik wel te definiëren als minimaal 2Mbps.

Voor andere DSL technieken zoals VDSL en verhoging van de ADSL snelheid zal apparatuur dichterbij geplaatst moeten worden door KPN op een kabel verdeel station(s).

Glasvezel is lokaal door aanbieders en je kan een initiatief starten voor dorp en omgeving bij glashart: http://www.glashart.nl/ikwilglasvezel

Verder is breedband internet geen recht in Nederland en heeft geen minimale snelheid die ieder huishouden zou moeten kunnen ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-01-2011 23:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

En wat is de snelheid die je in de buurt kan halen? Met andere woorden, is er een paar KM verderop wel "echt" breedband beschikbaar? Als dat zo is dan kan WiFi misschien uitkomst bieden. Gewoon een straal verbinding opzetten met een kennis of vriend verderop. Maar waarschijnlijk loop je dan al snel tegen de beperking op van de WiFi verbinding, en kost eenmalig aardig wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Niet up te date die database... Mijn postcode kent hij niet, terwijl deze wijk toch al minimaal 10 jaar staat...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

BeyondThunder

Lost Lightning

Deze site zou ik helemaal niet gebruiken, de snelheidmetingen zijn (of waren) iig altijd erg onbetrouwbaar.
Kabel is ook geen optie bij jou in de buurt lees ik. Ik had met ADLS vergelijkbare problemen, toen ik over ben gegaan op de kabel ging het zonnetje pas echt schijnen :-) De snelheid is zeer stabel, bijna altijd de volle 3.8 MB/s. En zeer lage pings, ideaal voor gaming.

Een buurt initiatief is inderdaad een optie. Maarja, zo te lezen is je buurt niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
Misschien is het niet verstandig om dit oude topic nogmaals te openen met een kleine update;

Er wordt hier nu glasvezel aangelegd, over een maand of twee moeten de abonnementen geactiveerd worden.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/lingewaal/

Dat is een mooie vooruitgang toch? Een burgerinitiatief was inderdaad de oplossing. Mensen waren enthousiast over "Zorg-tv" en "Kerk aan huis..."
Misschien denk ik er tegen die tijd nog aan om een update over de snelheid te plaatsen.

Alhoewel ik relatief tevreden was met mijn lage internet snelheid, vooral nu deze de laatste tijd een wat stabielere 4586 kbps (doe ik het zo goed?) aangeeft, vond ik dit topic zeer interessant al was het maar voor de theorie ervan. Dus nogmaals bedankt voor de antwoorden, en ik leef mee met de mensen die anno nu geen betere oplossingen hebben!

Alleen jammer dat ik nu al op het punt sta te verhuizen........

[ Voor 11% gewijzigd door Arcticwolfx op 17-08-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Je kbps vermelding klopt wel zo te zien ja.

Glas haalt overigens naar mijn weten altijd de geadverteerde snelheid wel. M.a.w. gewoon retesnel en stabiel internet/tv zoals het hoort. Beetje jammer van het verhuizen dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Er is daarnaast al bijna een jaar UPC internet beschikbaar (tot 120Mbit) over coax.
Ja had al daar naartoe kunnen overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En straks nog glas er bij. Je verhuist niet toevallig naar een ander dorp waar je straks weer met hetzelfde zit? :P

[ Voor 100% gewijzigd door Nielson op 18-08-2012 11:09 ]

Pagina: 1