Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aceke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 20:20
spec van de server
amd x2 undevolted en clocked naar 2gig
asrock mobo
4gig ram
2x intel pro nic op pci-e x1

hd 320gig samsung (booten vm's)
2tb samsung data schijf

ik heb hier geruime tijd windows 7 op de server gezet omdat deze mij transfer speeds geeft van 120 mbyte sec via het netwerkt (95-99% van de gigabit lan)

onder deze instal draait ook pfsense via vmware server

nu heb ik via een andere schijf geprobeert deze te installeren met esxi, dit gaat vlot en alles werkt alleen zijn de schijf/lees snelheden van mijn hd nu nog maar 50-60 onder lan en ondeling tss de 2 datastores
wat ik wel ondermaats vind

heb al geprobeert met de schijf controller aan te passen naar scsi dit helpt en zorgt voor snelheid van 70 wat nog te laag is

de server dient voor te downloaden, unrarren/unparren, file server, tvix server

hij doet zijn werk nu ook goed alleen is het vervelend dat mijn router (pfsense) mee uitvalt bij het rebooten na nieuwe software + vmware esxi ondersteund virtuele switch wat heel handig is voor meerdere vm's met publieke ip's

iemand een idé hoe je de snelheden hoger krijgt? en hoe je eventueel een hd volledig kunt toewijzen aan een vm ipv een data store want deze kan je niet lezen in een andere pc

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

aceke schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:12:
en hoe je eventueel een hd volledig kunt toewijzen aan een vm ipv een data store want deze kan je niet lezen in een andere pc
In de oudere versies van ESX moet je een schijf die je als RDM (=wat jij bedoelt) wilt aanbieden aan een andere disk controller hebben hangen als waar je VMFS volumes aan heb zitten.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie redfoxert in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3" voor details over het fysiek benaderen van een complete harddisk binnen een virtuele machine in ESXi ... werkt tot op heden echt perfect.

Overigens weet ik niet of dit de performance over LAN gaat verbeteren aangezien je toch een extra laag er tussen hebt zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door redfoxert op 14-01-2011 09:13 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• aceke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 20:20
de snelheden van mijn lan en tussen 2 verschillende data stores op 2 verschillende schijven is dezelfde dus ik ben nog niet toe aan de maximum van mijn lan's

ik heb de laatste esxi 4.1

ik heb het rdm gedeelte geprobeert maar dit krijg ik niet werkend

nu heb ik het eens op mijn pc geprobeert met vmware work station, en hier ook dezelde snelheden (40-50mb tss 2 datastores op 2 verschillende schijven

is dit nu eigen aan vmware?

is centrex hier beter in?

[ Voor 42% gewijzigd door aceke op 15-01-2011 17:57 ]