Windows doet raar met beeld ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:59

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds oudjaar heb ik een scherm gekocht die een resolutie heeft van 1920 x 1080.
Deze draai ik naast een kleinere HP scherm die een resolutie heeft van 1440 x 900.

Vanaf de eerste dag kan ik mijn achtergrond afbeelding, niet full screen krijgen op mijn 2e scherm.
Mijn achtergrond blijft centreert staan. Hoewel ik toch aangeef dat hij full screen moet zijn.
Het maakt niet uit of ik hem als hoofdscherm of niet als 2nd scherm gebruik.

Daarnaast heb ik sinds vandaag ook opeens het probleem dat ik Windows 7 AERO effect niet meer kan gebruiken.
ik heb op internet zitten zoeken, maar dit krijg ik ook niet opgelost.

in mijn kast zit een GT320 kaartje. Waarmee ik gewoon game.
Drivers heb ik vandaag nog opnieuw geinstalleerd met de nieuwste versie. Same problem.
Het ene scherm zit aangesloten met een VGA kabel en het andere heeft een VGA to DVI connecter er tussen zitten.
Mijn kaart is 62 graden op dit moment. ik heb net gereboot en daarvoor nog TF2 zitten spelen.
Als ik alleen mijn acer scherm gebruikt, kan ik mijn achtergrond wel full screen runnen.

Kan het zo zijn, dat mijn videokaart deze 2 resoluties niet aankan ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Een kaart kan niet 2 resoluties op hetzelfde moment aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:59
Beatboxx schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:57:
Een kaart kan niet 2 resoluties op hetzelfde moment aan.
Onzin, met Dual Screen Mode. Wil je je beeldschermen klonen wat mij het niet het geval lijkt, dan kun je inderdaad niet twee verschillende resoluties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ligt volgens mij aan windows zelf, ik krijg het ook nooit voor elkaar.
Kijk eens naar tools als Ultamon daar kan je het wel goed mee instellen,zelfs verschillende en doorlopende wallpapers.
je kunt er trouwens nog een pak meer mee ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Idd onzin, Je achtergrond is 1920x1080 en kan (natuurlijk) niet beeldvullend op een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

MEN-O schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:14:
Idd onzin, Je achtergrond is 1920x1080 en kan (natuurlijk) niet beeldvullend op een lagere resolutie.
Volgens mij wil de TS gewoon dat een achtergrond schaalt. Dat zou ook geen probleem moeten zijn natuurlijk maar is volgens mij meer een beperking van Windows. Wanneer je in Windows 7 'Fill' zou doen zou ik het logisch vinden dat hij beide achtergronden gewoon schaalt naar de schermresolutie. Bij een Mac kan dat al jaren maar volgens mij heb je er onder Windows toch een 3rd party tooltje voor nodig.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Juist niet Fill/Vullen maar Centreren gebruiken (W7). Je achtergrond moet wel minimaal 1920x1080 zijn. Dan werkt het gewoon zonder extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06

ResuCigam

BOFH

OzBoz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:20:
[...]
Volgens mij wil de TS gewoon dat een achtergrond schaalt. Dat zou ook geen probleem moeten zijn natuurlijk maar is volgens mij meer een beperking van Windows. Wanneer je in Windows 7 'Fill' zou doen zou ik het logisch vinden dat hij beide achtergronden gewoon schaalt naar de schermresolutie. Bij een Mac kan dat al jaren maar volgens mij heb je er onder Windows toch een 3rd party tooltje voor nodig.
Ik kan alleen zeggen dat het bij de meegeleverde standaard afbeeldingen WEL werkt onder windows 7 met 2 schermen op verschillende resoluties. Mijn 1680*1050 en 1024*768 laten allebei de afbeelding beeldvullend zien zonder gebruik van 3rd party tools.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gianni Rombios schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:35:
Juist niet Fill/Vullen maar Centreren gebruiken (W7). Je achtergrond moet wel minimaal 1920x1080 zijn. Dan werkt het gewoon zonder extra software.
Dan laat hij een stuk van de afbeelding weg op mijn 22" lijkt mij niet zo ingewikkeld een beeld gewoon te schalen naar het scherm. Ook handig bij het kijken van fullscreen video, dan wordt een beeld ook verkleind of vergroot.
ResuCigam schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:41:
Ik kan alleen zeggen dat het bij de meegeleverde standaard afbeeldingen WEL werkt onder windows 7 met 2 schermen op verschillende resoluties. Mijn 1680*1050 en 1024*768 laten allebei de afbeelding beeldvullend zien zonder gebruik van 3rd party tools.
Ik heb het net geprobeerd met wat standaard achtergronden maar bij mij staat het beeld er dan niet helemaal op op mijn tweede monitor (laat wat weg). Ik heb dan 1920x1080 en een 1680x1050.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1