Philips blu ray speler in combinatie met subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:43
Ik heb een Philips BDP 7300/12 blu ray speler, die 7.1 geluid ondersteund. Maar het probleem is dat bij sommige films het geluid niet echt tot zijn recht komt. Nu heb ik dus die blu ray speler onderzocht en er zitten uitgangen voor een subwoofer en boxen aan te sluiten;
-2 poorten voor Links
-2 poorten voor Rechts
-1 poort voor center
-1 poort voor een subwoofer

Dus kan ik op mijn blu ray speler een setje boxen/subwoofer aansluiten? Wat moet ik dan verwachten van het geluid, gaat dit een enorm verschil zijn?

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
zoals ik het lees geeft hij lage signalen surround door. Dat houd in dat je een andere surround set kunt aansluiten zolang er een versterker in de surround set zit.

Wat een betere opties is is om een receiver aan te schaffen en daar een nieuwe surround set op aan te sluiten. Dat zou een flinke stap voorruit zijn, maar ik weet niet of je het kwijt kunt en wat je budget is.

[ Voor 39% gewijzigd door weetikveel! op 13-01-2011 21:17 ]

weetikveel!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

De 7.1 uitgangen van de Philips zijn de meerkanaals analoge uitgangen. Deze zijn onversterkt, dus je kan er niet zomaar elk setje speakers op aansluiten. Je kan alleen actieve speakers er op aansluiten, dus speakers met een ingebouwde versterker. Als je passieve speakers wilt aansluiten zal er een versterker tussen moeten.

Het geluid zal met een (goede) speakerset altijd beter zijn dan het geluid wat uit je TV komt. Hoe veel beter het geluid zal worden hangt natuurlijk ook van het budget af.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kapotto
Ik snap de opzet, dankje voor jullie bijdrage. Dus als ik een ruim budget heb, koop ik beter een receiver + boxen/subwoofer.

Maar ik kan dus niet als ik nu van plan ben om een setje boxen te kopen die versterkt zijn, deze later aan te sluiten op een receiver?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ligt eraan: als de versterker van de speakers in de subwoofer zit (wat je veel ziet bij pc-speakers) zijn de speakers nog steeds passief en dan kan je ze later op een versterker aansluiten door middel van twee-aderig speakerdraad. Mocht je een actieve speaker hebben dan kan het ook mits de receiver onversterkte uitgangen ondersteunt.

• Kapotto
Dus als ik het goed begrijp kan ik dus ook pc-speakers aansluiten op mijn blu ray speler. Dus bijvoorbeeld het volgende setje kan ik dus aansluiten: pricewatch: Creative Inspire T6160

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

PC-speakers kan je ook gewoon aansluiten. Wellicht wel met wat verloopjes van RCA (Blu-rayspeler) naar 3,5mm mini-jack (Creative), want op pc-speakers werken ze niet veel met RCA. Maar het is gewoon mogelijk

• Kapotto
Ok, hier mee kan ik al een heel eind op weg. Bedankt voor je hulp.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

bedenk je wel dat de meeste setjes zelf niet hun volume per kanaal kunnen regelen en dat meestal een BR speler geen volume regeling heeft. Maw als je ze niet goed op elkaar afstemt klopt er niets van de geluidsverhouding.

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
er geldt sowieso voor veel pc setjes dat het volume niet geregeld kan worden met de afstandsbediening. Er zijn uitzonderingen zoals de Z5500.

weetikveel!

Pagina: 1