Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade naar Ultimate

Pagina: 1
Acties:

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 20:14
Hallo tweakers,

Ik koop een pc over van een tweaker, en hier zet hij ene legitieme Vista Home Premium op. Maar hij zei dit erbij:

''windows vista HP is legitiem, deze loopt over 25 dagen af''

Dus dan moet ik dus snel een nieuw systeem zien te vinden, als ik nou bijvoorbeeld een windows 7 Ultimate Upgrade neem. Kan ik dan weer vooruit? Aangezien upgrade je bestaande licentie gebruikt toch?

Of moet ik dan zoiets kopen?
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)

Want dit is geen upgrade, dus wil zeggen dat het volledige nieuwe installatie is van windows met licentie?

Kan ik gewoon een upgrade doen, en heb ik dan geen last van een licentie die afloopt? Of kan ik beter iets kopen als de 2e link :).

Mvg,

FrankLe

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 18:52
Is de pc een HP? Het zou de activatie periode kunnen zijn? Anders heb ik er nog nooit van gehoord... Een OEM licentie kopen mag officieel niet zonder hardware, maar het gaat wel werken. Ik zou een 2e hands pc sowieso zelf herinstalleren, dus dat lijkt me niet zo een probleem.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-11 22:30
als vista legitiem zou zijn dan kan ie niet over een x aantal dagen aflopen.

Kort gezegd, dat is een illegale vista ;)

Als je 7 wil kopen is Home Premium (64 bit?) Prima lijkt me, of heb je speciale redenen dat je Ultimate wil ?

Genoemde installatie is idd een volledige versie, waar je zowel een upgrade als een nieuwe clean install mee kunt doen (let op, voor upgrade moet vista ook 64 bit zijn !)

je hebt het over 2e link, maar ik zie er maar eentje ;)

• FlyLight3r
Ow Oeps, ja inderdaad! Haha! de enige link bedoel ik :D! Ik zal nog wel even navragen bij hem ;)

Verwijderd

Vraag het inderdaad maar even na, maar sowieso zou ik in het geval van Vista, de hele schijf formatteren en win7 erop installeren. Windows Vista is rommel ;)

• FlyLight3r
haha, maar als ik alles eraf gooi, en die Windows 7 Ultimate upgrade gebruik, installeert die dan ook gewoon volledig windows 7?

Verwijderd

Uiteraard. Mits dit een legitieme versie van Windows 7 Ultimate is natuurlijk :P
Heb er zelf nog een CD'tje van liggen

• FlyLight3r
Ja zit nog in de seal, is een Vista Ultimate Upgrade 64 bit kan ik overnemen voor 45 incl verzenden. Dus dan zou die dus gewoon geinstalleerd worden op een lege pc?

[ Voor 41% gewijzigd door FlyLight3r op 13-01-2011 22:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar hebben we de pricewatch voor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FlyLight3r
I know, post ge-edit ;)

Pagina: 1