ADSL van Online op STAP58 aansluitpunt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33
Hallo Tweakers,

Onlangs ben ik een nieuwe flat betrokken, en ik heb internet van Online besteld. Modem en aansluitmaterialen zijn binnen, en aangesloten, maar ik krijg geen signaal volgens het Broadband-lampje op mijn modem (Thomson TG712). Ik heb het kapje van mijn telefoonaansluiting eraf gehaald, en tot mijn verbazing trof ik 6 aderparen en een nuldraad aan. Blijkbaar heb ik dus een STAP58 aansluitpunt:

Wit/transparant
Zwart/transparant
Groen/transparant
Rood/transparant
Geel/transparant
Blauw/transparant
Grijs (nuldraad denk ik)

Ik heb de combinaties wit/transparant en zwart/transparant geprobeerd, maar geen succes. Weet hier toevallig iemand hoe je zo'n punt aan hoort te sluiten? Alle combinaties proberen is een tijdrovend klusje vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal gesproken zou het 1e aderpaar rood/blauw moeten zijn, 2e oranje/wit maar die komt niet voor lees ik.

kwam deze ook nog tegen, soortgelijk probleem http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17478

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30
Gevalletje voltmeter erbij pakken om weerstand te meten of een installatiemonteur aanvragen bij je ISP.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Volgens de klantenservice van Online moet ik in de muur zwart op A aansluiten en zijn transparante tegenpool op B. Mocht er geen signaal op staan dan kan ik wit/transparant nog proberen, en anders moet ik wachten op een monteur...

Maar toch, als er nog een Tweaker rondzweeft met ervaring met deze aansluitpunten hoor ik dit graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2 combinaties die je dus al hebt geprobeert.. ik zou de andere kleur combinaties gewoon proberen, kan geen kwaad lijkt me. en in het ergste geval dan inderdaad zo'n monteur langs laten komen, voor het geval het signaal helemaal niet op jouw adres binnenkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Xardas schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:19:
Gevalletje voltmeter erbij pakken om weerstand te meten of een installatiemonteur aanvragen bij je ISP.
Ik leen er morgen even één van m'n werk, en dan bekijk ik het zo even. Dank je.
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:27:
De 2 combinaties die je dus al hebt geprobeert.. ik zou de andere kleur combinaties gewoon proberen, kan geen kwaad lijkt me. en in het ergste geval dan inderdaad zo'n monteur langs laten komen, voor het geval het signaal helemaal niet op jouw adres binnenkomt....
Heb zojuist alle kleur/transparant combinaties doorgelopen, zonder succes. Misschien is er iets mis in de wijkcentrale of aan de kant van m'n provider. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar dat het verstandig is om toch eventueel zo'n monteur langs te laten komen. Maar het addertje zal wel de kosten van zo'n monteur zijn...

even zoeken en ja hoor!
Details Online Snel Internet
Prijs per maand: € 22,50 € 19,95 (eerste 6 maanden)
Eenmalige aansluitkosten: € 14,95
Eenmalige verzendkosten: € 0,00
Nummerbehoud: € 0,00
Installatie:
Doe-Het-Zelf pakket (gratis)
Installatie monteur (eenmalig € 90,-)

Contract
Gemiddelde levertijd: 4 weken
Contractduur: 12 maand(en)
Contractsverlenging: 1 maanden
Opzegtermijn: 1 maand(en)
bron:www.telefonievergelijker.nl, de knowledge database van Online lag eruit.

Maar goed, die monteur zal dus zo'n 90,- euro kosten ..

En het zal inderdaad vermoedelijk in de wijkcentrale zitten of het systeem dat de order doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

...

[ Voor 100% gewijzigd door Fish op 14-01-2011 02:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Hmm, lekker dan. Beetje stom dat ik moet betalen voor iets dat niet mijn verantwoordelijkheid is. 90 euro is nog een hoop geld. Afijn, mijn case is doorgezet naar de technische dienst, kan tot 7 werkdagen duren voor ik teruggebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Je kunt ook even bij de buren kijken waar hun signaal op binnenkomt, en bij een stap58 is er waarschijnlijk nog een tussenkast onder in de flat, die moet ook verbonden zijn. daar zit de kleurcombo op verbonden naar jou woning. En mocht er geen signaal op zitten dan kun jij er niets aan doen en zijn de kosten voor online.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
canterwoodcore schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:35:
Hmm, lekker dan. Beetje stom dat ik moet betalen voor iets dat niet mijn verantwoordelijkheid is.
Hoezo is het niet jouw verantwoordelijkheid? Online moet internet leveren op de telefoonlijn naar jouw huis. Wat jij er in huis verder mee doet is jouw ding. Wedden dat op één aderpaar signaal staat? Ik zou gewoon nog even verder testen.

Los van het feit dat je bij Online nog eens 10 euro per maand moet aftikken voor lijnhuur. Dan kun je beter een belbudget telefoonaansluiting nemen en makkelijker testen of 'ie werkt, want een kiestoon horen op een telefoon is natuurlijk makkelijker testen dan een modem dat moet intrainen. En als 'ie niet werkt, komt de monteur van KPN de boel nakijken. Desnoods zeg je daarna je analoge lijn weer op en factureert Online dat tientje voor je. Maar dat is inmiddels een beetje mosterd na de maaltijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 14-01-2011 12:44 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
dreamscape schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Hoezo is het niet jouw verantwoordelijkheid? Online moet internet leveren op de telefoonlijn naar jouw huis. Wat jij er in huis verder mee doet is jouw ding.
Als het probleem hier ligt accepteer ik mijn verantwoordelijkheid en betaal ik die 90 euro met plezier, maar als het probleem voor mijn aansluitingspunt ligt ga ik niet betalen.
Wedden dat op één aderpaar signaal staat? Ik zou gewoon nog even verder testen.
Dat ga ik ook zeker doen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
canterwoodcore schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:49:
[...]

Als het probleem hier ligt accepteer ik mijn verantwoordelijkheid en betaal ik die 90 euro met plezier, maar als het probleem voor mijn aansluitingspunt ligt ga ik niet betalen.
In dat geval eerst verder testen en niet de installatiemonteur van 90 euro laten komen. Gewoon alles testen en als het dan niet werkt ligt het niet aan jou. Dan moet een monteur komen repareren en niet installeren. Vervolgens mag Online dat lekker met KPN gaan uitvechten, want waarschijnlijk is KPN uiteindelijk verantwoordelijk voor die lijn. Dat kan dus wel even duren...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wel even opletten,

Als het gaat om een pots lijn waar ook meer kan bellen dan kun een kiestoon horen, en een spanning meten (c.a. 50 volt onbelast 8v opgenomen). als heet puur en alleen adsl is dan meet je geen ene moer met je multimeter en hoor je ook geen drol.

Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de adsl domweg op een anderpaar aangesloten werd dan de telefonie.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexel schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:39:
Je kunt ook even bij de buren kijken waar hun signaal op binnenkomt, en bij een stap58 is er waarschijnlijk nog een tussenkast onder in de flat, die moet ook verbonden zijn. daar zit de kleurcombo op verbonden naar jou woning. En mocht er geen signaal op zitten dan kun jij er niets aan doen en zijn de kosten voor online.
Dat dus.
dreamscape schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Hoezo is het niet jouw verantwoordelijkheid? Online moet internet leveren op de telefoonlijn naar jouw huis. Wat jij er in huis verder mee doet is jouw ding. Wedden dat op één aderpaar signaal staat? Ik zou gewoon nog even verder testen.

Los van het feit dat je bij Online nog eens 10 euro per maand moet aftikken voor lijnhuur. Dan kun je beter een belbudget telefoonaansluiting nemen en makkelijker testen of 'ie werkt, want een kiestoon horen op een telefoon is natuurlijk makkelijker testen dan een modem dat moet intrainen. En als 'ie niet werkt, komt de monteur van KPN de boel nakijken. Desnoods zeg je daarna je analoge lijn weer op en factureert Online dat tientje voor je. Maar dat is inmiddels een beetje mosterd na de maaltijd :)
En inderdaad mosterd na de maaltijd, want de leverperiode van zo'n belpakket zal ook wel zo'n 4 weken duren. En in theorie is het inderdaad de verantwoordelijkheid van de afnemer hoe de thuissituatie in elkaar steekt.

Overigens, als Online een monteur heen stuurt, dan zal dat vermoedelijk ook gewoon een KPN monteur zijn maar dan op verzoek van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ben net teruggebeld door KPN, ze sturen een monteur langs maandag. Nu maar hopen dat het probleem niet in m'n aansluitpunt zit. :D

Edit: Wat Jerr0 zegt klopt dus, een monteur van KPN en niet van Online.

Edit2: Afgelopen maandag is er aan 't eind van de middag een monteur langs gekomen die in de wijkkast een kabeltje voor me heeft getrokken. Kost me dus niks!

[ Voor 50% gewijzigd door nehal3m op 20-01-2011 11:27 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1