"Brein haalt megatopsite Swan offline"

Pagina: 1
Acties:

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op de server stond naar schatting meer dan 220TB aan films, series, games, muziek, software en e-books.
"op de server" > "op de site" of "op de servers" ;)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Even een s toegevoegd :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nu er toch al een topic voor is: waarom staat het "mega" bij de "topsite"? Beetje een rare uiting op een professionele site. Meer iets voor een schreeuwsite "mega turbo site!"..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Swan is geen topsite. Tenminste, volgens meerdere andere bronnen is Swan een grote supplier maar zeker geen topsite in de zin zoals die voor "teh scene" geldt, om maar even in populaire bronnen termen te blijven.

Verder is het opvallend dat Google om 21:20 maar 2 buitenlandse sites vindt met het persbericht en daarna voornamelijk Nederlandse sites (ANP-tsunami???) waarbij beide buitenlandse sites zelf het persbericht van BREIN in twijfel trekken.

Geen idee wat te doen met het artikel op de FP maar wazig is het wel (zie ook sommige comments over wat wel/geen topsite is).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nu we het hier toch over het wazige hebben: 220TB aan bestanden, 142 schijven. Dan moeten dat bijna wel 2TB schijven zijn, die samen 284TB aan opslag hebben. Dat is wel erg veel nieuw materiaal, zeker omdat Worldstream op hun site alleen dedi's aanbiedt tot 10TB, dat is 120TB in 12 servers, geen 220 of 284.

Dat Brein soms erg enthousiast is met nummers en krachttermen weet iedereen onderhand denk ik wel, maar ik denk dat er hier toch iets teveel afgegaan is op wat Brein zelfs zegt, en iets te weinig op eventuele feiten.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
MAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:28:
Swan is geen topsite. Tenminste, volgens meerdere andere bronnen is Swan een grote supplier maar zeker geen topsite in de zin zoals die voor "teh scene" geldt, om maar even in populaire bronnen termen te blijven.

Verder is het opvallend dat Google om 21:20 maar 2 buitenlandse sites vindt met het persbericht en daarna voornamelijk Nederlandse sites (ANP-tsunami???) waarbij beide buitenlandse sites zelf het persbericht van BREIN in twijfel trekken.

Geen idee wat te doen met het artikel op de FP maar wazig is het wel (zie ook sommige comments over wat wel/geen topsite is).
Heb je hier wat linkjes bij?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onder andere http://pastebin.com/QunjaKSK en 3nzym3 in 'nieuws: Brein haalt megatopsite Swan offline'

Ondertussen is de inbeslagname wel bevestigd (zie onder) maar niet hoe BREIN het schetst, lees ik uit de woorden van de "eigenaar". En voor zover ik lees op scenenotice (zie linkje van 3nzym3) is de infiltrant een medewerker van de Amerikaanse homeland security (FED agent) en ik vraag me zeeeer sterk af of BREIN hier invloed op heeft gehad.

Wat ik dan erg frappant vind in de comments (en ja, deze comments zijn ook elders terug te vinden dus "echt") is onder andere code-regel 52 (over de servers) wat dus het officiele pers-bericht van BREIN tegenspreekt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
This is in response to: SWAN_AKA_ATS_BUSTED_SCENEWARNING-FUCKSAKE

Seems the undercover agent (that's english for disgruntled AFFIL/trader) that compromised the site left a few details out.

We'll never know if it was intentional or not. However to keep the scene as clean as possible,
here is the corrected/updated list. (as you can see not a huge DB, certainly not P2L/P4L).

Hurricane - Mysterously missing from previous notice, and was looking for exempt as recent as last night.
DK - Mysteriously missing from previous notice as well. He goes by Twilight
max - AKA A1, iphone4
Fiend - Really surprised not to see you in the list. One of the truly trustworthy people in the scene.
Benz - AKA Dork
Blank - AKA h8
Emma - Please get RaTio into Alcholics Anonymous or whatever they have in the UK.
LoNs
Malaki - AKA Jayland, what you think I didn't know?
MarkMMz - Good guy, leave him alone.
Miws
~MrTB - Purge me PLEASE (If you see me still on ANY site, it isn't me)
PiLY
R4NDOM
RaZ - AKA Pain
SWaISER - AKA Uncredible
Y-N-W-A - See lemon for the AUTO he'll hook you up!
[Orpen]
^X^
_H
bump - Wonder why you didn't reply to my PM's
cachaca - It was you on the beach, Guess I should have bought that round of drinks. Sorry, didn't realize it was my turn. (AKA ON1x)
darkgate - Oddly the only one I EVER accepted a DCC from (BTW he's upper, you know, the guy who ran Sparta/X)
fLip - Truly one of a kind. Kick your handler in the nuts for me ok?
genesis - good luck with the new site. I don't need adduser now. LOL
iRONiC
kmala - Deleted (BPM)
kubi
~lemon - Your bad luck finally rubbed off on me. (interesting you're listed with ~), Hmmm. (his AKA's are in PRESPAM, LOL)
rex - AKA loopy, wilson. He's OLD leave him ALONE!
saveme
scratchs -My nizzle (bot)
|Invader

Recently Deleted (as in less than 30 days).
Mi
m3l
woodie (AKA Ajay, friends with jayland)
mirage AKA Sam-Lap
BPM (for being insecure)
BRMP (for being insecure odd they wanted back in so badly, and offered all kinds of shit -WIDE/-RTP, My money's on them)

Greetz go out to ALH/Egypt you pulled off a stunt very few could. Maybe at somepoint Euroaccess will turn you in.
Very Odd that you have 12 servers and 220TB
While SWAN only had 8 servers and 175TB
Notice to follow on those fuckers with Screenshots, userlists, etc.

Greetz go out to X, amazing, just amazing. Smoke some dro for me. See you at the next DB Drag race.

I'm waiting for BREIN to offer me a job. I'll be a one man wrecking crew:
TaH, TDA, KoP, AUS, TEL, DC, FUK, TITS, PANDORA, NOT, GUK, 100SE plus the other 30 sites I was on.

Peace out, and fuck you all!
-MrTB

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 14-01-2011 14:46 . Reden: linkje naar dubieuze site verwijderd ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb erbij gezegd dat de hoeveelheden 'volgens Brein' zijn en zal kijken of er meer info beschikbaar is op basis van ^^. Over wat nu precies wel en niet als topsite beschouwd moet worden kan gediscussieerd worden, als je meer info hebt over waarom Swam een supplier is en geen topsite, hoor ik het graag. :)

'Mega' slaat natuurlijk op de geclaimde hoeveelheid data terwijl 'top' in topsite hier niets mee te maken heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf op 14-01-2011 11:25 ]

Pagina: 1